Onkohan tässä nyt ihan kaikki, kuten pitää. 
Tuo Maxxis rengas on toki "radial"–kudoksellinen, mutta eihän radial tarkoita vyörengasta, vaan että kudokset ovat renkaan sivuissa säteittäisesti. Tavallisesti tähän liittyy tietenkin myös vyörakenne renkaan kehän suunnassa kulutuspinnan alla, mutta ei se käsittääkseni ole välttämätön. Kyllä rengas voi, ainakin teoriassa, olla kuduostettu pääsiassa vain säteittäisillä kudoksilla olematta silti vyörengas. Kyllähän tuo melko tyhmä rakenne olisi käytön kannalta, vaikka paineen ja kuorman se kantaa noinkin. Radiaalilangat kiertävät reunalangalta toiselle suorinta reittiä ja kantavat painekuorman poikkileikkauksen suunnassa ja reunalangat kantavat painevoimat kiekon vierintätason suunnassa. Poikittaiset kudokset eivät kuitenkaan vastusta kunnolla pistoja ja tekevät kulutuspinnasta äärimmäisen joustavan ajosuuntaisille epätasaisuuksille, mikä huonontaa vierintäominaisuuksia, eli tyhmä tapa tehdä rengas, mutta voi silti nimittää "Radial" sanalla ja myydä niille, jotka eivät tunnista eroa.
Vähän hassua tuo "Radial" sanan käyttö vyörenkaan synonyyminä. Kyllä vyörenkaan voi tehdä ihan yhtä hyvin myös ristikudosrakenteen päälle. Parhaat ominaisuudet vähän kärsivät, mutta ei siihen mitään estettä ole, kuten ei sillekään, että tekee "radial"-kudoksisen renkaan ilman vyötä. Tietääkö Teppo, miksi vyörenkaita nimitetään "Radial" sanalla, vaikka vyö on ihan toinen asia. Tavallaan vyörenkaan määrittelynimi pitäisi olla "Tangential", sillä vyörenkaan suurimmat voimat kantaa vyö nimenomaan renkaan vierintätason tangentin suunnassa. Tai, miksei puhuta vyörenkaasta sen oikealla nimellä "Belt".

Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma