Jyväskylässä vietettiin autotonta päivää uuden bussiterminaalin vieressä Vapaudenkadulla. Järjestäjä oli toivonut paikalle pyörien peräkärryjä ja nojapyöriä, mutta taisin olla ainoa kutsua noudattanut. Viime vuonna oli useampia erilaisia peräkärryjä.
Läheisessä Nikolainsalissa oli Liikenne ja ilmasto -seminaari, jonka järjestäjä oli Japa ry (Jyväskylän Paikallisagendatoimisto JAPA ry) , Jyväskylän kaupunki, Liikenne- ja viestintäministeriö ja muut yhteistyökumppanit
Ja ohjelma oli tällainen:
13.00 Tilaisuuden avaus
Apulaiskaupunginjohtaja Timo Koivisto, Jyväskylän kaupunki
13.15 Miksi liikenteen päästöjä pitää hillitä?
Projektipäällikkö Hannu Koponen, Keski-Suomen liitto/Baltic Climate: Ilmastonäkökulma päästöjen hillintään Ylilääkäri Kari Venho, Keski-Suomen sairaanhoitopiiri: Ympäristöterveysnäkökulma päästöjen hillintään
13.45 Miten vähäpäästöiseen liikkumiseen voidaan kannustaa?
Ylitarkastaja Saara Jääskeläinen, Liikenne- ja viestintäministeriö
14.15 Kahvitauko
14.35 Miten liikenteen päästöjä jo hillitään?
Asemakaava-arkkitehti Anne Sandelin, Jyväskylän kaupunki: Kevyen ja joukkoliikenteen edistäminen kaavoituksen keinoin Projektipäällikkö Eeli Mykkänen, Jyväskylä Innovation Oy: Biokaasun mahdollisuudet päästöjen hillitsemisessä Jari Nurmela, Keski-Suomen Tavaralähetit Oy ja Anssi Honkanen, Bikeplanet Oy: Henkilöstö liikkeelle työsuhdepyörillä
15.30 Mitä vielä pitää tehdä? – keskustelu
Seminaari oli suorastaan yllättävän hyvin järjestetty ja siellä puhuttiin paljon kiinnostavaa ja tärkeää asiaa ja myös keskustelua syntyi. 
Sakari