12 km Nokian A10 32-622 nastarengas edessä ja Durano 28 takana. Linnunlaulun itäpuolella samassa mäessä radan toisella puolella vetopito loppui ennen puolta väliä takana olevadta Durtsista. Noksun kulmussa olevat nastat eivät ota lumeen kiinni ilman kallistusta, jos lumen paksuus ei nouse asfaltista nastoihin asti. Jolloin pehmeä lumi nykii renkaita. Eräskin käärmeily ja kävelyvauhdista vasemmalle kyljelle, kun etunen upposi lumeen huonosti hoidetusta kohdasta. Tappajaselikelille käy A10, mutta tien huolto on nyt sulasta 3-4 cm jää/jäätyneestä urasta samanpaksuiseen pehmeään lumeen, johon 32 millin rengas uppoaa kuin veitsi. Siirto talvipyörään ja 42 millin Maraan.
Lisäys. Tietokoneen mukaan Durano 28-622 vetopidon loppuminen tapahtui hetkestä riippuen joko 4,8 tai 3,8 km/h nopeudessa. En teidä paineita, mutta alapäästä kai ovat. Olisiko 3,5 Bar? En päässyt lähellekään jyrkintä kohtaa ja ei käynyt mielessä yrittää kulmanmittausappia käyttää jyrkkyyden määrittämiseen. Jos pitäisi jyrkimmän kohdan 19 % verrata hihanravistuksen tarkkuudella, suolahyppyselliseni on sudituskulmalle jotain 13-16 % välillä. 12 kg max pyörä, en ole punninnut sitten pehmikkeiden lisäämisen ja alle 71 kg kuski, mutta paljonko, en tiedä plus talvivaatteet.