On muuten nätti pyörä!
Eemeli3 (CF-cityfillari)
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- jviirret
Joo, yksi hienoimmista suorilla putkilla toteutetuista CF/cruiser pyöristä mitä olen nähnyt.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- vph
- Sisällöntuottaja
jviirret kirjoitti:Joo, yksi hienoimmista suorilla putkilla toteutetuista CF/cruiser pyöristä mitä olen nähnyt.
Jukka
Samaa mieltä. Melkein jo laittoman puolella, että tuommosia rakennellaan ilman hupiveroja ja sakkomaksuja.
-
Hieno on, mutta minun silmääni ohjaustanko hieman kaukana ja jättöä liikaa. Tämä vaatii tietysti etuhaarukan offsetin suurentamista noin 40 mm, mutta sillä ja rungon lyhentämisellä voivat tulevat sukupolvet tätä pyörää mallina käyttäessään saada aikaan pyörän, jonka ohjaustankoon ylettää paremmin, eikä etupyörä haukkaa hitaassa vauhdissa tai käänny paikoillaan pahasti linkkuun. Ymmärrän kyllä, miksi etuhaarukan muutoksia ujostellaan, mutta isompi offsetti mahdollistaa monta hyvää. Tässä kuva muutoksista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
Pitäs nähdä kuva kuskin kans että voisi arvioida tangon etäisyyttä. Cf:ssä sen pitää olla niin kaukana että siinä on helppo roikkua kädet suorana silloin kun tarvii voimaa polkemiseen. Seisten runttaamiseen nämä kun eivät oikein sovellu.
Jukka
-
Käsitin, että tanko piti vaihtaa juuri siksi, ettei tarvitse kurotella.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
jori kirjoitti:Käsitin, että tanko piti vaihtaa juuri siksi, ettei tarvitse kurotella.
Mä taas katoin uutta ja vanhaa tankoa ja mun silmään vaikuttaa että uudessa kädensijat ovat vanhaa kauempana
Jukka
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Käsitin, että tanko piti vaihtaa juuri siksi, ettei tarvitse kurotella.
Mä taas katoin uutta ja vanhaa tankoa ja mun silmään vaikuttaa että uudessa kädensijat ovat vanhaa kauempana
Jukka
Vanha tanko oli stemmin kanssa yhtä "puuta" ja liian kapea. Lisäksi se otti välillä polviin kiinni. Uudessa ranteet paljon paremmassa asennossa ja lisäksi parempi ottaa tukea ylämäkeen. Eikä ota polviin kiinni...
Ajaessa en tuota suurempaa jättöä huomaa. Satulasta työntäen tai paikallaan tuppaa kääntymään kyllä herkästi. Lisäksi isot bmx polkimet tuppaa ottaa välillä lokariin kiinni. Ollut kyllä harkinnassa etuhaarukan muokkaaminen, mutta en ole kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
- jviirret
eemeli kirjoitti:Ajaessa en tuota suurempaa jättöä huomaa. Satulasta työntäen tai paikallaan tuppaa kääntymään kyllä herkästi. Ollut kyllä harkinnassa etuhaarukan muokkaaminen, mutta en ole kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi...
Samat kokemukset oman youtubeCF:n ( http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=13&t=5011 ) kans. Alle kävelyvauhdissa huomaa eron normi jättöön , mutta ei ole vaivannäön arvoista alkaa muuttamaan. Riskinä on kiero etuhaarukka ja se on paljon ärsyttävämpi "vika". Eihän tuota ole saanut muutettua Geopyörässäkään, sillä kuitenki ajanut jo vuosia ja varmaan 10tkm liian suurella jätöllä.
Jukka