PW kirjoitti:20170120_131013.jpg
Jos yhtään enemmän lunta, noilla renkailla ei jaksa polkee.
Lumipeitteisellä jäällä sekä pito, että kantavuus paranevat painetta pienentämällä. Lumella ajaessa paine voi olla huomattavan pieni, koska "läpilyönnit" ovat harvinaisia ja alusta joka tapauksessa pehmeä. Jäälohkareissa pitää olla varovainen, jos kovin pieneksi paineet laskee.
Kannattaa muistaa, että kantavuuden kannalta olennaista on lähes yksinomaan rengaspaine. On tietenkin selvää, että leveämmällä, esim. läskirenkaalla, on helpompi pitää matalia paineita, mutta 0,6 bar paine kantaa 60 kg sadan neliösentin puristumalla kosketusalueella. 60 mm leveällä 622-renkaalla voi juuri ja juuri ajella noin suurella puristumalla, jolloin tuo pinta-ala saavutetaan reilun parin sentin painumalla. 0,8 paineilla painuma on enää pari senttiä.
Kannattaa kokeilla, millä paineilla kulkee parhaiten. Varsinkin pehmeässä hiekassa paineiden laskeminen alemmas pienentää kulkuvastusta melkoisesti –ehkä lumessakin, en tosin ole itse malttanut kokeilla. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma