Vähän ihmetyttää herrojen kommentit. Olisko ehkä kannattunut tsekata Härmäpyörän nettisivuja ....
PW kirjoitti:Viesti Kirjoittaja PW » 10 Marras 2016, 08:47
Miulla on semmonen käsitys ett Härmäpyörä ei itse valmista, ainakaan runkoja - tekeekö kokoonpanon, ei oo selvinny.
Härmässä annoin Jorma Lillbackan koeajaa vanhan nojakkini ja kysyin häneltä neuvoa. Hän antoi arvokkaita vihjeitä rungon hitsaajasta. Sitten löytyi hyvä suunnittelija (Jarkko Muurman), sitten löytyi kokoonpanofirma, maalaamo, istuinvalmistamo… Erikoisosat hankin itse internetin välityksellä maailmalta. Syntyi siis Härmäpyörä. ....Kotimaisuusaste 90 %. (Lainattu luvatta firman sivuilta)
Pastori kirjoitti:Re: Härmäpyörä
Viesti Kirjoittaja Pastori » 10 Marras 2016, 11:26
Sakarin tadpolet on itseasiassa kiinnostavampia.
Ja hei. Tää on ollu hieno idea ja Jarcco on siinä tehnyt hyvää duunia. Mutta mun mielestä tässä pitäis mennä eteenpäin.
Rajoitteisien kohderyhmälle helpommin istuttava SH tyyppinen ratkaisu etukaarinen on musta kiinnostavampi.
Muita omasta näkökulmasta muita kiinnostavampia juttuja on:
- 2T3 tyypin edelleen kehittäminen
- MBB tandem => näkövammainen takapenkille
Ja miksei deltatyyppinen MBB.
Arcus toki - mutta sehän on tadpolen päällä.
Sakarin kaikki tuotokset ovat mielenkiintoisia, mutta en ole nähnyt mitään tietoa niiden painoista (siis Tadpolet). Lisäksi ne lienevät tietylle kohderyhmälle tarkoitettuja. Mitä uutta niiissä on?
Onko Jarcco edellä mainittu Jarkko Muurman? Mitä tarkoitat pitäis mennä eteenpäin?
Ainakin periaatteeassa penkin nostaminen ja nojakulman modaaminen on tehtävissä vakimalliseen Härmäpyörään. Kyseinen kohderyhmä oli noin 30% asiakkaista.
Nykymallisen Härmäpyörän varaan tuskin kannattaa yrittää rakentaa bisnestä, mutta esittämäsi vaihtoehdot eivät vaikuta ainakaan voluumituotteilta.
Arto Joutsimäen kanssa suunnitellaan Härmäpyörän ja KaariKinnerin (ArcusVelomobile) yhteensovittamista (Lainattu luvatta)
Arcusta nähtävästi ollaan jo sovittamassa Härmäpyöränkin päälle?
Pari omaa mielipidettä tähän lopuksi. Minusta Härmäpyörässä mielenkiintoisinta on olemassa oleva "tuotantoketju" tai "valmistusketju", jonka varaan voisi ruveta kehittämään innovaatiota (menestys tuotetta).Toisena merkttävänä asiana pitäisin firmassa olevaa tietotaitoa, luulisin sitä hieman löytyvän..
Itse tuotteessa minusta paranneltavaa on sen leveys ja paino (kuvien ja teknisten tietojen perusteella). Leveys alle 800 mm ja paino luokkaa 16-18 kg. Nämä molemmat luultavasti aiheuttavat modaustarvetta siellä sun täällä.
Mitä sitten kannattaisi tehdä pitkällä tähtäimellä: Tämän on tunnetusti helppo vastata:) Tuotteistaa tämä 3 pyöräinen nojakki? Ehkä, ehkä ei ? Ainakaan nykymyodossaan en moista ostaisi, valitettavasti .... lähinnä ulkonäköseikoista johtuen?!
Muutama moduli ja niitä käyttäen nojakkeja eri kohderyhmille sopivasti uusia rakenneratkaisuja hyödyntäen.
KPS