Renkaat

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
juuva
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Elo 2011, 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja juuva »

Täällä näitä vertailuja on http://www.bicyclerollingresistance.com ... racer-2015

Racer on omassa käytössä ainakin ihan hyvä perusrengas ollut. Reippaasti miellyttävämpi kun markettikumit.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tota testin kuvaa katoin ja ne mun Marathon Racerit oli jotakin vanhempaa mallia, ne oli uutenakin lähes kuviottomat...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Reippailija kirjoitti:

Kevät koittaa ja vikkelät renkaat 26 -koossa olisi hakusessa.
Nykyään alla Marathon Racerit. Ei niistä pahaa sanottavaa ole, mutta Rolling Resistance -testissä eivät olleet oikein nimensä ( Racer) veroiset.
Kovin kapeita en haluaisi, koska Performeri on jousittamaton ja tiet ovat mitä ovat.
Tubelcess-kiekkojakin katselin, mutta niiden paras hyöty taitaa olla maastorenkailla.
Eli mitä suosikkeja löytyy 26 -tuumaisena?

50-559 Kojakit. Iso ilmatila ja keveästi rullaa, eikä hintakaan ole paha. En muuta laittais yleisrenkaaksi 559 koossa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Toinen kokemus:
Geopyörässä oli Continental Sport Contactit. Takarengas mureni muutamassa kesässä käyttökelvottomaksi, kudoksiin pääsi kuraa ja repesi. Vaihdoin tilalle 35mm Kojakin. En huomannut eroa mukavuudessa ja nopeudessa. Molemmat sileitä, liki saman paksuisia ja yhtä suuren paineen kestäviä. Siksi ajossa ei voi juuri eroja olla, mutta kestävyydessä näköjään on.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Itte olen tykänny erittäin paljon Schwalbe Almotioneista jotka testien ja oman kokemuksen mukaan rullaa erittäin hyvin, niistä ei vaan ole racerin korvikkeeksi joka pyörään koska 55-559 on ainoa 26" koko :mrgreen:

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kun vanhoista (10 v noin) Marathon Racereista vaihdoin 35 Kojakiin, ero oli selvä. Leveämpää Kojakia en ole kokeillut, mutta luulisi olevan pätevä. Almotion on pärjännyt tosi hyvin testeissä ja kestävyys kiinnostaisi tietää. On vain sellainen pulma, että noin leveä rengas ei mene kellarin pyörätelineeseen.

Tri pyörässä 32-622 Sport Contact 2 kului timanttikuvioltaan enimmäkseen ehkä tonnin päälle. Olisiko 1500 km ja sitten kun päästiin tasaisemmalle osalle rengasta, visuaalinen kuluminen hidastui. Paras kokeilemani rengas kostealle ja yleensä liukkaalle alustalle. Pehmeä kumi tuo pitoa ja kerää kiviä kovaa kumia selvästi enemmän. Lukkojarrutuksia tuntuu tulevan enemmän ja en tiedä, johtuuko se kumista, vai kasvaneen luoton mukana tulleesta agressiivisemmasta ajotyylistä. Hieman nopeammin tuntuisi pysähtyvän kuin 28-622 edessä ja 25-622 GP4000S2. Lisäpintaa on.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mä laittaisin samanlaiset, kun kerran olet ollut tyytyväinen. Mitäs sitä hyvää vaihtamaan? Huononee vaan muut ominaisuudet, jos liikaa painottaa yhtä ;)

vaaka kirjoitti:

Kun vanhoista (10 v noin) Marathon Racereista vaihdoin 35 Kojakiin, ero oli selvä.

Näyttää testin mukaan olevan rullaavuudessa eroa muttei isoa ja sekin Racerin eduksi :roll:

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Itse tykkäsin aikanaan Nazcassa kun laiton alle Crazy Bobit . Leveyttä oli 60-507 ja rullas hyvin asfaltilla ja mukavat ajaa sorateillä . Nyt kun kehittelen uutta pyörää , laitan samanlaiset renkaat lähes alle .Mutta koossa 60-559 . Kojakit ovat muiden pyörien alla . Nillä en tykkää ajaa millään soratiellä .
Contin renkaisiin en ole siirtymässä takas . Kun kestävyys on niiden suurin ongelma . Vain yhdessä Kojakissa on ollut laatu ongelma ja senkin tilalle sain heti uuden .
Halkes kulutuspinnan ja sivun välistä . Tyytyväisyys on korkea laadun suhteen .

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mullakin muutama gontin tour ride murentunut käsiin samalla tavalla kuin Jukka kuvaili. Pintakumi halki, pikkukiviä halkeamat täyteen..ja laulu on valmis!
:?
kuvakin olis aiheesta, mutta pannahisen iso sellainen :wink:

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Perus-marathonit (ei racer eikä plus) on ollut pyörässä uudesta saakka, kun ei ole paremmasta tietoa. Samat on hyllyssä oottamassa että entiset kuluu loppuun, puhkeamaan noita ei näköjään saa (n. 7000 km samoilla reinkailla, ei rengasrikkoja ja kuviota on vielä jäljellä)

Välillä olen leikitellyt ajatuksella että kokeilis Kojakkeja, mutta soratiet arveluttaa kun niitäkin tulee ajeltua. 24" ei ole onneksi liikaa valikoimaa niin ei tartte kuluttaa aikaa rengastestien puhkianalysointiin :)

Markus Heikkilä

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jori »

Tässä video tubeless renkaiden puolesta.
http://www.cyclingweekly.co.uk/videos/c ... estruction
Voiko tuo olla totta. Onko tosiaan niin, että tubeless renkaita ei tarvitse paikata reissussa pistojen takia, vaan ainoa ongelma ovat viillot ja repeämät. Wacky ainakin käyttää sisärenkaattomia. Onko kellään sisärenkaatonta kapeaa rengasta käytössä. Onko se tosiaan noin hyvä, kuin tuo video antaa ymmärtää?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Oma kokemus kapeista tubeless renkaista on että kovan vauhdin takia renkaista pääsee vuotamaan enemmän painetta kuin tuossa testissä joten pumppaaminen saattaa tulla tarpeelliseksi, mutta litkut paikkaa reijät ja matka voi jatkua.
Mä en ole tubelesseilla, joilla ajan siis jatkuvasti, joutunut muistaakseen turvautumaan sisuriin jota kannan mukanani päivittäin viimeisen kolmen vuoden aikana kertaakaan.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kojak kestää hiekkatietä hitaasti ajaen ja on tuurista kiinni, miten käy isompia soranpaloja väistäessä tämän kokoisella ajajalla. Ei Kojakista ole jatkuvaan sepelin ylitykseen.

Kymmenvuotias Marathon Racer on kovettunut pinnaltaan, joten se taipuu vähemmän kuin tuore ja siten rullaus muuttuu. Täällä sanottiin Racerin muuttuneen vuosien varrella ja pintakuvion vaihtuneen. Minulla ei ole kokemusta uudesta Racerista, miten se rullaa vanhaan verrattuna?

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Ei mua slikseissä ja sorassa se kestävyys niin arveluta, vaan pito. Olen huomannut, että noilla kuluneilla marathoneillakin jo irtosoralla tai vähän pehmeällä kivituhkalla luistelee herkemmin kuin tuoreilla renkailla aikanaan. Voipi olla että renkaat joutuu vaihtamaan ennen kuin on pistosuojakerros näkyvissä :)

Markus Heikkilä

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mä taas oon ajellut Kojakeilla ja Sport Contacteilla soralla surutta, hyvin ne on sen kestänyt. Liukkaathan ne irto soralla on, mutta kuinka karkea sen kuvion pitää olla että on soralla merkittävästi parempi? Mieluummin ajan irtosoralla vähän hitaammin että saan hyvin asfaltilla toimivat renkaat alle.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin