Ajattelin kokeilla laatikkopyörän tekemistä, kun vaikuttaa siltä, että tälle mallille olisi kysyntää. Netissä ja tosielämässä ihmiset tuntuvat haikailevan näitten perään. Sittenhän se totuus selviää kun laittaa myyntiin
Onko ohjausnivelen paikasta ja kulmasta mitään kokemusta tai tietoa?
Ilmeisesti nivel pitää olla väärään suuntaan kallellaan, että takapää kallistuu hieman sisäkurvin puolelle?
Muuta huomioitavaa?
Liitteet
babboe-curve-velocargo-5.jpg (30.72 KiB) Katsottu 15942 kertaa
Jättö pitää olla myös positiivinen, eli nivelen paikka niin paljon etuakselin etupuolella, että väärään suuntaan kallellaan oleva ohjausakseli leikkaa maan pinnan eturenkaiden maakosketuspisteiden välisen suoran etupuolella. Olipa hankala selitys, mutta jotenkin noin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tässä on varmaan joku perusteltu syy, tehdä pystypyörä. Sen verran tekee mieli kuitenkin härnätä ett piirtelin tandemini, laatikkopyörän muotoon.
laatikko mbb.JPG (84.51 KiB) Katsottu 15698 kertaa
Pinkki loota olis kiinteesti paikoillaan ja penkki vois nojata siihen tai olla osa, laatikon kantta. Toinen laatikko optiona päälle jos tarttee enemmän roudata. Kunnollinen seisonta tuki ni olis helpompi käsitellä, purkaa ja lastata.
PS. laatikot vois varmaan fiksumminkin tuohon sitt tehdä mutt ajatus selvinnee kuvasta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Veikkaan että on myös perusteltua tehdä trike. Pysyy lastatessa pystyssä ja raskaalla kuormalla mäkien nousu sen verran hidasta että varmaan rennompi ajaa nekin trikellä.
Tässä on varmaan joku perusteltu syy, tehdä pystypyörä.
On. Rakentelu on mulle terapiaa, mutta nurkat täyttyy pyöristä. Nojapyöräilijöitä on hyvin pieni määrä ja nekin tekee pyöränsä itse. Olen seuraillut markkinoita ja tullut siihen tulokseen, että kohtuuhintaiset tavarapystärit on halutuimpia?
Jos itselle tavarapyörää tekisin, niin nojapyörä tietenkin! Ja voisin tehdä muillekin, jos ois vaan ostajia
Ne on semmosia kapeita puikuloita, vielä epämukavempia istua/polkea kuin tavallinen mummiskan penkki
Saahan sen tehtyä jälkikäteen vaikka satulaputkea taivuttamalla, mutta sitten jää tanko ja laatikko turhan kauas.
Ok, nojapyöräajatus ei mennyt läpi, menisikö edes ehdotus enemmän CF-tyyppisestä takarungosta
Eihän tuossa ole vielä päätetty, miten CF tai CB tuosta tulee. Kampikeskiönhän voi ripustaa rungon alaputken alapuolelle ruuvein kiinnitettävään kelkkaan ja laittaa sitten niin eteen,kuin kammen pituus sallii. Koska kyseessä on kolmipyörä, voi ja kannattaa kampikeskiön olla alhaalla. Tai ei ainakaan ole tarvetta olla kallistuksen takia ylhäällä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Varsinkin lapsia on paljon kyydissä täällä päin yllättävän usein näkyvissä laatikkopyörissä. Tiukkoja hintoja on kaupallisissa, voisi olla saumaa saada myydyksi itse tehtyjä ainakin Helsingin kulmille, kun vain saat sanan leviämään ja hinnan houkuttelevaksi. Täällä tosi lyhyt välitys pienimmillään on hyvästä, kun ilman kuormaakin saa paikoin treeniä kevyemmilläkin pyörillä.