Ajarmala mittasi kiihtyvyyksiä töyssyissä ja eikö kovimmat millisekuntiluokan g voimat olleet 9 paikkeilla ja useampi kuuden yli mennyttä tälliä? Aika pitkä isku tulee tavalliseen iskunvaimentimeen Milanin ja kuskin kuormalla tollaisesta tällistä. Se tarkoittaa aika rajua virtamäärää, joten paljon vaaditaan tosiaan generaattorilta sekä akulta. Purku olisi järkevintä tehdä formula ykkösten KERS järjestelmän tapaan kiihdytyksessä tai ylämäessä ja silloin pieni latausteho ei ole ongelma, jos vain pahimpiin paikkoihin purkaa sen 10-20 W tärinäraidan latausteho ja suurempi routavaurion yms. tälli lyhytkestoisena. Todellisuudessa täällä noi tärinäraitaa isomman amplitudin tällit ovat täällä yleisiä, vaikkei samasta frekvenssistä olekaan kyse.
Reaalimaailman soveluksessa voisi perinteisen jousituksen pyörä olla sitten parempi rajaamaan kovimpien töyssyjen ja täyssysarjojen virtamäärää generaattoriin sekä akkuun alennetun keskilataustehon kustannuksella. Koko, paino ja hintaedulla, kun ainakin kokeilemani iskarit eivät ole läheskään täydellisiä iskunvaimennuksessa. Senttien liikettä tulee kovissa tälleissä.
Säädettävällä iskarilla voi tuunata mukavuuden kustannuksella generaattorin huippuvirtaa jäykistämällä säätöjä. Poikkeuksena se, että jos menee kovaa pomppuun, jota iskari ja generaattori ei vaimenna ja pyörä hyppää. Laskeutuessa mättää sitten tuo tehorajoitus. Jos ei näkymättömään kuoppaan ajotavan muutos rauhallisemmaksi auttaa. Ei ole pakko revitellä kaikkea irti alamäessä, jos säästää pahimmissa ylämäissä tehoa jaloista. Toki sähköä voi käyttää muuhunkin kuin pyörän liikuttamiseen. Kännykän lataus ei kummallisia lataustehoja vaadi pidemmällä reissulla. Kätevää monipäiväisillä reissuilla keskellä ei mitään. Luotettavampaa kuin aurinkokenno.
Herää kysymys, miten praktiseksi piezo tai muu generaattori menisi yhdistettynä iskariin ja lataustehon tarpeen pudottamisessa kännykän pyörittämiseen? Etuna on tavalliseen dynamoon verrattuna pieni jalkatehon tarpeen pudotus ja jos piezo plus akku painavat, putoaa dynamo pois halutessaan. Miten kevyestä generaattorista nyt puhutaan? Ei tarvitse olla lentokoneen kokoinen peli kantamaan generaattoria enää. Sitten herää taas kysymys kaupallisista komponenteista ja saatavuudesta sekä hinnasta.