Pinnat ovat tulleet nyt postiin, pääsen hommiin. Kuvaa tulee myöhemmin. Muuten kinneri alkaakin olla jo suht valmis kesään. Jarrupalojen vaihto vielä. Huomasin tuossa, tuli yllätyksenä itsellenikin, että nyt kun takakiekko laskee noin 5cm alaspäin, niin ketjulinja sallii toisesta ketjupyörästä luopumisen. Yksi ketjupyörä riittää, ketju ei enää siltä taakse ota kiinni runkoon nyt. Säästän siinä jälleen vajaat puoli kiloa, kun nämä fiksinavoista tehdyt ketjupyörät eivät ole ihan niitä kevyimpiä
Lisäksi polkemisen kitka taitaa hieman vähetä. Pidempi vapaa väli jäljelle jäävän ketjupyörän ja takapakan välillä tarkoittaa myös sitä, että vaihteet 1 ja 5 menevät helpommin päälle kun pelivaraa on sivusuunnassa enemmän.
Suoravetomoottorin pinnaaminen 3mm pinnoilla on rokkenrollia. 3mm pinnat eivät juuri taivu. Pihdeillä pitää vääntää voimalla aina jos täytyy taivuttaa. 19-vanteella pinnakulmasta tulee jo suht jyrkkä. Pinna lähtee vanteelta noin 45-asteen kulmassa, jota vanteen kallellaan olevat istukat toki helpottavat. Jokainen nipan kolo on kallellaan eri suuntaan, vanne täytyy rimmata juuri oikeaan kohtaan. Mittasin oikean pituuden niin hyvin kuin osasin, mutta ei sitä ikinä tiedä miten ne istuvat, saattaa tulla pettymyskin ja tarve tilata uusi erimittainen setti. Katsotaan. 3mm nippoja mulla on eri kokoja, niitähän on eri kokoja ulkomitoiltaan ja eri pituuksia. Mulla on kaikki versiot. Pinnasetti teki 71 euroa, lähettivät postiennakolla. Terveisiä niille humoristeille jotka haluavat ostaa Gatin satasella, saatte pinnat ja nippasetin 
Niitä on aika vähän noita paikkoja läntisessä maailmassa jotka valmistavat pinnoja tilauksesta. Suomessa yksi, Englannissa yksi. Manner-Euroopassa varmaan joku. Nämä muutama tehdas valmistavat sitten kaikki Euroopan pinnat valtavina erinä. Polkupyöriin, mopoihin, ravikärryihin, moottoripyöriin. Esimerkiksi tämän Suomen tehtaan tuotantomäärä on jotain 100 000 pinnaa vuorokaudessa. Se on bisnestä jo se. Että ne saivat tehtyä nämä minun 40 3mm pinnaa, niin niiden täytyi pysäyttää sarjatuotanto ja vaihtaa eri lanka isoon koneeseen. Vähän kuin pyytäisi lasillisen maitoa Valion tehtaalla, mutta kun netissä tällaista palvelua mainostavat niin näkyy olevan mahdollista.
Ameriikasta saa helposti custom-pinnoja kyllä, mutta ne ovat sitten 11G (2,9mm), sitä ameriikan mittaa. Ei käy 3mm nipat.