Mulla on siis Bakfiets. Se laatikko painaa ihan helkutisti. Kevennyksiä siis olen miettinyt. Jos sais ton askarreltuu ajokuntoon. Nyt kun mulla olis siihen sähköö tulossa.
Sulla oli muistaakseni kaksrenkainen malli? Ajo ominaisuuksista kuulisin mielelläni mielipiteitä?
Bakfietsi painaa niin vähän, ettei missään ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa painoa
Laatikon painosta kun tuli puhetta, ni piirsin tommosen. Punanen osa olis vaneria, yhdistetty penkki ja kuljetuslaatikko + takaseinä/lokari. Vihreäpilkullinen olis vaikka Marimekon kangasta tai joku kevytpressu kumminkin - paino sanalla kevyt
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuo runkohan alkaa näyttää Perhepyörän rungolta. Kangaspussi on hyvä idea kevyeksi tavaratilaksi. Etupäässä kangaspussin tueksi riittänee kuskin penkin selkänoja. Vain taakse tarvitaan "perälauta", jollaisena voisi toimia myös tandemin oma takaselkänoja. Selkänojien väliin siis sopivalle korkeudella hihna ympäri ja tuo hihna pujotettuna Marimekkokankaisen säkin yläkujanteeseen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tuo runkohan alkaa näyttää Perhepyörän rungolta. Kangaspussi on hyvä idea kevyeksi tavaratilaksi. Etupäässä kangaspussin tueksi riittänee kuskin penkin selkänoja. Vain taakse tarvitaan "perälauta", jollaisena voisi toimia myös tandemin oma takaselkänoja. Selkänojien väliin siis sopivalle korkeudella hihna ympäri ja tuo hihna pujotettuna Marimekkokankaisen säkin yläkujanteeseen.
Eli ei tarviikaan/saakaan rakentaa tavarapyörää erikseen kun tandemi ajaa saman asian
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Mulla on siis Bakfiets. Se laatikko painaa ihan helkutisti. Kevennyksiä siis olen miettinyt. Jos sais ton askarreltuu ajokuntoon. Nyt kun mulla olis siihen sähköö tulossa.
Sulla oli muistaakseni kaksrenkainen malli? Ajo ominaisuuksista kuulisin mielelläni mielipiteitä?
Bakfietsi painaa niin vähän, ettei missään ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa painoa
Painaa ihan helkutisti. Sanoisin tonne 25 kilon ja 30 kilon väliin. Ajaminen on tosi kivaa - pitkä akseliväli tekee sen että kerkii reagoida esim. liukkaalla. Toihan on aika perus CF pyörätypin henkinen pysty ajoasento. Kertakaikkiaan kiva. Tieteskin iso kääntösäde vähän riivaa.
Tuo runkohan alkaa näyttää Perhepyörän rungolta. .
Eli ei tarviikaan/saakaan rakentaa tavarapyörää erikseen kun tandemi ajaa saman asian
Tämä ajatus 2WR/Perhepyörä jalosteesta tuntuu koko ajan vaan paremmalta mitä kauemmin asiaa pohtii. Yleensä lusikkahaarukka-henkiset monitoimilaitteet eivät ole hyviä missään, mutta tandem/tavarapyörä ei huononna mitään ominaisuutta toisessa. Tandemilla ei monestikaan ole paljon käyttöä, mutta on kiva silloin kun tarvii. Tavarapyöräksi muuntomahdollisuus lisää käyttöastetta kovasti.
Muunneltavuutta saa vielä enemmän kun tekee koko takaosasta irroitettavan. Saa Biken tai Triken, lyhyen tai pitkän tai vaikka asuntopyörän samaa etuvetotekniikkaa käyttäen.
Aivan! Pitäs tehdä mbb ja twistiketjukeulat. Heti penkin taakse liitoskohta. Sitten pitkä tandem ja lyhyt bikeperä, sekä lyhyt+kapea ja pitkä+leveä trikeperä. Lisäksi vielä ilean trikeperä, ni jopa ois monta vaihoehtoa vain kolmella kiekolla ja kahdella penkillä.
Jos sähköt ottaa bafangilla niin kuinkahan flevo nousee soramäkeä vai pitäisikö sähköapu olla takakiekossa?
Takarenkaat kun sijoittaa aika taakse, niin silloinhan kuljettajan ja kuorman paino lisäävät eturenkaan pitoa. Saattaa siis nousta hyvinkin. Varmasti kuitenkin paremmin kuin normaalimittainen flevo.
Tuo takakiekon sähköapu onkin mielenkiintoinen. Pitääkö se olla molemmin puolin, ettei kampea sivuun? Tuplaveto väliakselilla ja bafangi pyörittämään tai omat sähkökiekot.
Mopon kiekot kestää, hyvä pistosuojaus ja jarrut. Tämä vaatinee sähköt aina avuksi?
Joo, sähköt tulee varmasti 600 metriä on soratieylämäkeä kun lähtee kaupungin suuntaan, laittaa puuskuttamaan normipyörälläkin ja kotipihaan kun palaa niin on vajaa 50 metriä pitkä jyrkkä ylämäki, sitä ei taakan kera ilman sähköjä jaksaisi.
Saa muutes nyt läskillä kivasti eturenkaan sutimaan kun laittaa avustuksen täysille ja lähtee kiipeämään kun jäiseksi on mennyt tien pinta
Hyvä idea tuo vaihdettava takapää! Voisi ottaa suunnitelmiin.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Asuntopyörä on tavarankuljetuskapasiteetin omaava automaattisesti. Jos saa asuntoon sisään tandemin osat ja polkijan, saa cargo biken, asuntopyörän ja tandemin yhdessä pyörässä. Asuntoa ajatellen kolme tai neljä rengasta on hyvä asia. Painoa tulee äkisti, joten sähkö on kiva juttu.