HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Hyvää ja huonoa. Eka versio romumuovista takakurasuojaksi kissansilmän päälle oli liian lyhyt ja lyhytkin reissu suttasi takin. Lisää rojua teipillä päälle, toivottavasti pysyy.

Ketuiksi meni matskuillani kädensijojen pehmustus. Tuppasi pyörimään ympyrää tangon ympärillä pehmuste. Kun teipillä hirtin kiinni niin, ettei pahasti pyörinyt, oli matskut litistetty ja kovia, eikä ollut mitään apua nappuloiden ja sepelin värinää vastaan. Seuraava kokeilu on litistää ulkopäästä ja jättää käden alle jäävä osa pöyheäksi ja paksuksi. Jos ei wörki, välineeni eivät toimi ja on ostettava paksu geelitappi tankojen päälle.

Ihan kuin olisi värinä lisääntynyt, kun hitaasta pihakurvailusta siirryin tielle. Nyt oli fleecesormikkaat, viimeksi paksut kumipehmusteiset neopreenihanskat.

Hyvää on pienimmän välityksen keveys. En ole täysin palautunut ja ilman pohjalla olevaa ajoa muutoin tuorein voimin kiipesin kokeeksi Lintsin koko matkan pienimmällä välityksellä. Ihan kuin olisi tarvinnut vain kolmasosan tehoista jaloista. Vakavasti lomalla olivat jalat ja keuhkot reagoivat vain minimaalisella tihentymisellä hengityksensä. Ei syventymistä tai sydämen tykytyksen kasvua. Piti jyrkintä kohtaa lukuunottamatta keventää tietoisesti poljentaa, ettei peffa noussut penkiltä. Mitenköhän kevyttä olisi lukkopolkimin? Olen ällistynyt nousemisen keveydestä, on aivan eri maailmasta rasituksen taso.

Olen kuullut väitettä, että mäkiä pitää kiivetä samalla teholla kuin tasaisella. Ei onnistu niin kovaa tasaisella meno minulta, mitä muut pyöräni vaativat Lintsillä pitkään. Maasturilla en tiedä, miten kauan jaksaisin, mutta nelisensataa metriä pitkä nousu on niin kevyt, että pari kertainen tuskin haastaa yhtään enempää. Ylös alas ajelussa lepää välillä, joten ei saa tarkkaa kuvaa noin. Joskus piruuttaan voisin keuhkojen palauduttua kokeilla edes taas sahaustakin.

Pahin paikka, jonka tiedän pitäisi kokeilla myös. Jyrkimmillään 19 % hiekkatiellä Kivikon urheilupuistossa. En ole alkua enempää kokeillut muilla pyörillä. A kunto ei riitä, b virtausurat poikki tien vievät loputkin pidosta, joka ei 32-622 muutenkaan riittänyt. Sutaisi juuri ennen koipien loppumista kesken.

Turistiksi pitäisi ryhtyä joskus pitkään nousuun. Onko eteläisessä Suomessa mielellään junaradan varrella olevassa kaupungissa kilsan parin jyrkähköä tai jyrkkää nousua? Vain Lahteen vievässä paikallisjunassa olen nähnyt pyörätelineen. Onko Salpausselällä haastavia pitkiä nousuja?

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Kilsan parin mittainen jyrkkä mäki vaatii niin paljon nousumetrejä ettei taida löytyä. Pitää tyytyä kauempana olevaan, lyhyempään tai loivempaan :wink:
Sun pitäisi jättää ne etukenopyörät sivuun. Niissä kun osa painosta tulee väkisinkin käsille :( (Yläohjattuun) nojakkiin voisi rakentaa ohjaustankoon jousituksen, jolloin kädet pääsisivät vähemmällä.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7537
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tai mielestäni parempi ois PW-malliston kaupunkiMBB. Käsiä voi pitää erittäin kevyesti tangolla jos on tarvetta ollenkaan.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Eilinen pitkä vastaus ei tullut tänne. Kaveri soitti Skypellä ja kiireellä lähetin, joten en varmistanut läpimenoa grr.

Kun pystäri on vakaa ja välitys mahdollistaa vähällä voimalla kiipeämisen, voi ajaa kontrollodusti yhdellä kädellä. Nojakin yksikätinen operointi tarvitsee maastopyörän välitykset näissä mäissä. Osaan ajaa kättä säästäen pystärillä, joten en pelkää painon kannattelua kädellä, kun sitä tulee vähän. Alamäetkin on rajatulla vauhdilla ajettavissa yksikätisesti tarvittaessa ja pyrin aina nousemaan yksikätisenä pystärillä. Mahdollista loivemmissa mäissä Streetmachinella. Jyrkimmissä paikoissa pakko käyttää väsyneenä kahta kontrollin säilyttääkseen. Kadenssin pudotessa vikurointia tulee reuhtoessa hapot jaloissa ähkyen joskus kahdella kädelläkin.

Käteni kestää miten kuten pystärillä käden osittain kannattelun osin pehmusteella lepuutuksen epätasaisissa kohdissa ja pahoissa paikoissa käden kannattelun ohjaustangon yläpuolella. Auttaa iskujen välittämisessä ja miedontamisessa. Myös roikotus tekee hyvää, koska olka-ja kyynärpää toimivat iskunvaimentimina.

Yläohjaus tuo ketteryyttä Streetmachinen alaohjaukseen verrattuna ja leveä lattapohjainen rengas auttaa tasapainoiluun pienissä vauhdeissa lyhyellä välityksellä. Speksit helppoja mutta käytäntö ei. Ajokokemus puuttuu kaikista yläohjatuista. Kuulemma käsien korkealla olo tuottaa staattista jännitystä lihaksiin ja sitä oikea käteni ei kestä. Verenpaine laskee käsissä, joten puutumisvaivat haittaavat. Lepuutus ohjaustangon päällä mättää teoriassa, kun em. ongelmien lisäksi iskunvaimennus ja hallittavuus voivat olla ongelma.

Hamsteriin ei pehmusteita mahdu helposti. Jouset ovat jännä idea, mutten tiedä, miten toimisi ja mistä saada ja eikö ole vaara, että jousitettu ohjaustanko eristää kättä suojaavalla löysyydellä kädet jaloista, jolloin ohjausiskaria ei olekaan? Tilleri kuulemma siirtää painoa ulkokurviin käännettäessä tankoa. Yhden käden ohjauksessa tulee epäsymmetrinen painon siirto, miten siinä käy? Muuttuuko hätäiseksi ohjaus millin liikkeellä kymmenen asteen renkaan kääntö hetkessä ja heilahdus ulkokurviin, paniikki ja ohjaamo käsiä täynnä? Open cockpit polviin osumisen vaara? Aerohaittoja juu, mutta etuna mahdollisuus siirtää käsiä.

Vaikka Streetmachinessa paras aero plus käden rasittumattomuus tulee käsi poikittain vatsan päällä kantositeen asennosta alempana, etua saa siirtelyllä. Roikotus takkuaa aeron puolesta, mutta auttaa sikana. Käsi kädensijalla löhölinnan kädensijalla olevassa asennossa on hyvää vaihtelua tapin jatkuvan aerohaitan hinnalla, jonka maksan ilolla. Koska yhdenkin asentovaihtoehdon eliminointi tuo kipua nojakin käyttöalueella pitkillä lenkeillä.

Maasturi ja muut pystärit ovat lyhyillä reissuilla kätsyjä, kun niitä voi paremmin pitää ulkona täällä pyöräryöstökeskuksessa. Maasturi 249. Ei paha tappio. Iskunvaimennus on paras pystäreistäni, joten siihen keskittyy ajot. Maantiepyörä on siis kannibalisoitavissa nojakin rakennukseen. Kapeat haarukat eivät mahdollista ideaalia iskunvaimennusta. Ratapyöräksi ok paitsi ohuet putket.

Motonetissa katsoin halpoja mutkaputkia sekä suoria samanlaisia. Onko muhvi oikea sana, kun noissa oli päissä levennys, jonka sisälle menee toinen putki? Ehkä rajoilla on muhvin pituus, mutta näin kevyehkönä voisi riittää. Hitsin hitsi kun hitsit ei ole helppoja järjestää. Mutkitetut putket helpottavat elämää ja kulmia oli erilaisia. Kaksi 45 asteen kulmaista kiinni ja suorat päihin voisi olla helposti työstettäviä ja suunnittelua helpottavia, kun korkeusero näytti sopivalta.

Vaikka tein jatkopalan takaroiskeläpälle, ei riitä mihinkään. Oranssi takki on huomiovärinen. Kuran huomaa helposti, kun sitä on paljon. Housut ja selkäreppu lähtivät myös suihkuun. Takki ainakin vaatii konepesun. Maastovärit vaatteisiin haittaamaan kuran näkymistä takkipuolelle ja sadehousut jalkaan.

Raparyysän pyöräklubin (kura)kaste suoritettu, vaikken eksynyt maastoon kuin hetkeksi. Piti sekin kokeilla. En silti maastopyöräilijäksi lukisi itseäni sen enempää kuin lumessa ja loskassa tiellä ajo on.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Eilen 20 km hitaasti ajaen tehoja harvoin ja vähän aikaa kerrallaan käyttäen. Värinää ei ollut paljon tuoreella lumella, mutta osin sohjoksi sulaneessa tärinä oli pahempaa kuin asfaltti plus sepeli yhdistelmällä. Purin eilen epäonnistuneen kädensijan ja laitoin paksun vaahtomuovin nippusiteellä tangon pään läheltä kiinni. Teippiä vain ulkoreunaan, jolloin puolet kämmenestä ja peukalosta oli tuettu. Paras kädensija, jota olen koskettanut, entinen paras on paksu Lizard Skin geelitappi MP tyylin harjanteilla. Kun värinää tuli silti läpi, vaikka oli 3 mmn neopreenihanskat ja kumia kämmenessä sekä sormissa, pitää lisätä uusi kerros ja jättää teippi pois, jotta saa koko käden tuetuksi.

Vaikka jatkoin roiskeläppää eilen takana, kassi ihan surussa takin ohella. Lunta satoi pyörälle, joten ei ole järkevää vielä laittaa jatkon jatkoa. En usko ongelmia tulevan lumessa ja kuivalla, sadepyöränä kastuu kankaatkin, jos ei käytä sadevaatteita.

Edessä värinä haittaa enemmän, joten ajattelin kokeilla ensin eturenkaan slicksiksi vaihtoa, jos riittäisi. Mittasin edestä etäisyyksiä muihin osiin renkaasta ja jarru on takajarrua kapeampi. Nykyrenkaasta 8 mm jarrulänkeen, kun jarru on auki. Potkin itseäni, kun unohdin mitata jarrut toiminta-asenossa. Ei mahdu paljon leveämpää rengasta eteen.

Helposta yksikätisestä noususta Lintsiä ykkösellä säästäen hieman tehoja, nopeus vaihteli 8,7-10,4 km/h välillä jyrkissä kohdissa ja kolmosella vedin tasanteet nopeammin. Kun pohjaa oli hetken aiemmin kovaa ajamisesta, hengitystiheys nousi sykkeen ohella jalkojen hapottaessa hieman. Onneksi pahin juttu keuhkoille syvä hengitys jäi tulematta. Ei käden käyttöä, ei kipua siitä sillä hetkellä. Kyllä nyt tuntuu, mutta kaatuminen huomioiden ja matka, hyvin menee.

Pitkä kuuma suihku ja silti tuntuu keuhkoissa jonkin verran. Tuuli tuli läpi paksusta putkikaulurista.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vph »

vaaka kirjoitti:

kassi ihan surussa takin ohella

Kuva olis kiva? Pyörästä.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

vaaka kirjoitti:

Speksit helppoja mutta käytäntö ei. Ajokokemus puuttuu kaikista yläohjatuista. Kuulemma...

Kuis uskalsit nojakin hommata? Niihin kuulemma nukahtaa :roll: :P
Pistä kokeillen, kun tulee taas tilaisuus.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

vph kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

kassi ihan surussa takin ohella

Kuva olis kiva? Pyörästä.

Mä vihaan Lenovon kännykän tekstinkorjausta, se muuttaa lupaa kysymättä tekstiäni. Kurassa oli muuttunut surussa sanaksi lainatussa lauseessa. Edeltävässä lauseessa kolmesti kirjoittamani sana korjattiin vääräksi, tässä lauseessa yksi.

Pitää lukea pastorin vinkit hyvistä appeista kuvan käsittelyyn, jotta saan pienennettyä edellispäivän kaadon jäljet ja kyljellään olevan pyörän. Aiemmin nappasin takaviistokuvan ennen tuunauksia. Laitan kohta kuvia.

Mielellään hankkisin ajokokemusta minkä tahansa tyyppisestä yläohjaustangosta kiinteäpuomisella tai MBBllä, jotta olisi edes jotain vertailukohtaa. Valitettavasti lyhyt koeajo ei kerro minun nojakkikäytön, pitkän reissun tilannetta. Voi olla vaikeaa järjestää monen tunnin testi. Olisi hienoa, jos onnistuu. Ei ole vielä nukahdettu pyörän päällä :wink:

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kaatumisjäljet kiinnostivat enemmän kuin pyörän kuvaus, joten hyvää kuvaa ei vielä ole. Perhepotretissa vasemmalla on talvipyöräni Crescent Smyge, keskellä maantiepyörä Kona Honky Tonk ja maastopyöristä Merida on minun. Pitää tuunata lisää roiskeläppää ja tankopehmusteita, jotta sitten voi ottaa paremman kuvan paremmasta suunnasta ilman välissä olevia muita pyöriä.

Oletan roiskeläpän korkeuden kiinnittävän huomiota ja kiinnitys kissan silmän päälle oli helppoa, joten siksi on epätavallisen korkealla. Luultavasti maantiepyörä jää käytöstä, joten tarakan voisi siirtää roiskeläpän virkaa hoitamaan alemmas suojaamaan paremmin. Kiinnitys on helppo satulaputkeen puristamalla ruuvikiristyksellä kumipehmustein. Taidan tehdä tänään siirron, kun suttauksen vähennys on hyvä homma ja potentiaali on alemmalla sijoituksella parempi.

Liitteet
PicsArt_02-22-07.05.21.jpg
PicsArt_02-22-06.58.18.jpg
PicsArt_02-22-06.58.18.jpg (223.02 KiB) Katsottu 2963 kertaa
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

En ehtinyt ajaa, kun kesken rakentelun pomo nakitti lisähommiin. Toinen kerros vaahtomuovia tangoilla, tarakka lisätty sekä siihen kahdella nippusiteellä romumuovia ja Gorillaa. Kompressoituna uusi kerros vaahtomuovia on sentin lähelle paksuudeltaan, en pysty tarkasti mittaamaan, paljonko. Kurasta kaikki yhdeltä 20,3 kmn reissulta. Paska keli, ei etulokaria.

Onpa Cymera outo app, ei noin vain saa selvää, miten päin kuva tulee ulos grr. No lähetyksen jälkeen näki, että peilikuvana mokoma päätyi tänne. Yrittäkää kestää.

Vaikka isolta näyttävät pehmusteet, ne tuntuvat aika hyviin paikkoihin vievän kädet jarrujen ja vaihteiden vaihtajien käytön kannalta, mutta kokeilin vain vieressä seisten. Pomon vika. Ei ollut jämäpaloja niin suurina, että yhdestä olisi saanut toista kerrosta, joten kahta palaa käyttäen palat irvistivät kuin nauravien nakkien päät nippusiteen kiinnityksen jälkeen. Gorillapalalla yhdistin harittavat päät paloista siihen muotoon, missä palat olisivat, jos ne olisivat yhtä palaa litistymättömänä. Jää nähtäväksi, olisiko pitänyt käyttää isompaa teipin palaa.

Liitteet
CYMERA_20170222_132350.jpg
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kovilla töissä kuntoutusvaraa riittää. Kumpparia kädelle kaiken muun sikailun päälle. Eilen 8 klimppiä ja tänään kolme pois keuhkoista. Kyllä sattui pitkään jälkikäteen, mutta ilma kulkee paremmin, joten aluksi oli yhtäaikaisesti hyvä ja huono olo, myöhemmin parempi kuin alun perin. Ikkuna auki kumpparitreenin tehtyä klimpit ilmoille ja syljeksimisen jälkeen hengitys hinkui pitkään. Ei mulla yleensä. Kovaa hommaa sairastelu.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kauppareissu kävellen kävi rinnalle, järkkyklimppi keuhkoista, kipua lisää ja tunnin päästä nousi kuume. Korva kipeä monetta viikkoa putkeen. Unta palloon ja kuume talttui. Ennen oikaisua hunajaa, valkosipulia, chiliä, teetä ja inkivääriä siirappina. Valkosipuli öljynä leivälle, muut kahtena kupposena. Pitkävihaista äkäistä sorttia. Syö miestä, tämä on jo nähty, kolmena peräkkäisenä talvena levottomat kuukausien jälkitaudit.

Jotain hyvääkin, kun ehdin surffausta tekemään maasturiin leveän slicksin tai lähes etsinnässä. Kun tarkoitus on käyttää tosi alhaisia paineita vierintävastuksen kustannuksella, Almotion on suhteessa vielä parempi kuin suurissa paineissa bicyclerollingresistance.com mukaan ja eilen brittilässä hinta 75 kpl muuttui 43,x Rosebikes.fi Saksasta toimituksineen. Tuosta suorituskyvystä ja muusta suojasta paitsi kyljissä kehtaa jo maksaakin. Kun vertaa Compasscycle.com Rat Trap Pass hintaan ilman kuljetusta ja muita kuluja jenkeistä.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Väsy ja epämääräinen olo ei estänyt XXL varaston tyhjennykseen menoa. Koko ajan piti keskittyä hitaaseen kävelyvauhtiin. Lievät lämmöt taisivat tehdä tehtävänsä, kun limaa on irronnut järjettömästi. On kuin usea sylinteri olisi ollut tulpatta nyt kun vertaa oloa aiempaan. Nyt vasta ilma kulkee keuhkojen alaisiin, on kuin olisi tehty lisäpussi, mihin viedä ilmaa ja vastus poistui. Tuntuu ihanalta, kun hengitys on lopulta kevyttä ja ilmaa saa. Pitää malttaa ottaa iisisti, jotten ylirasita itseäni ja hanki jatkoa vaivoihin.

Ekaa kertaa tuntuu siltä, että käännös parempaan on tapahtunut. Kop kop, kun kipuja ja ärsytystä on vielä.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Säädin puoli diopteria vahvemmin korjaavat uimalasit päähäni kuin äskeinen. Lankesin halpamalliin, kun olin alennusmyynnissä ja hyväksi olin juurtuneet eston todennut. Heikompaa silmää lähemmällä vahvuudella olen neljännesdiopterin vajaa korjauksissa ja nyt näkyy hyvin molemmilla silmillä. Turva ei ole turha sijoitus.

Käden kuntoutus on keskittynyt lihasten ja jänteiden vahvistamiseen ja hermojen venyttämiseen muutaman viikon läähätystä välttäen. Kiinnikkeiden irrottelu ja uusien jumien syntymisen esto kiekon heitolla on ollut vajeessa pari viikkoa ja sen tuntee. Uudet nastakengät ja vedenpitävät sukat jalassa 5-7 cmn loskassa ei ajanut muuta asiaa kuin mökkihöperyyden välttämistä ja terveyden edistystä. Käsittämätön tehoimuri on, kun kiekkoja pitää puristaa hulluna lipeämisen välttämiseksi ja jalat luistavat nastoista huolimatta. Paitsi ehkä ei joka kerta, kun sohjo siirtyi toistojen myötä. Nasta plus Mondo jos kohtasivat, selittää ohimenneen kivun nilkassa, kun jalka ei kunnolla pyörähdä saatossa, vaan nilkka vääntyi.

En osaa sanoa, onko kymmeneen vuoteen eka kerta, kun pisin heitto on 80-85 m. Uskomaton ero normaaliin verrattuna. Tuskin draiveri mukana on jäänyt alle sataseen pisin heitto kymmeneen vuoteen. Midari ja putteri vain mukana on noin käynyt, mutta silti ei niin lyhyitä maksimeita juuri ole tullut. Paskat olosuhteet, kenkä falskasi ja varpaita kylmi heti, kun saavuin Eläintarhan heittopaikalle. Pöh kalvokengät kotimaista laatua? Think not.

Lähes koko ajan rätti naamalla ja heti kun kiekkoa etsiessä lasien huurtuessa vedin rätin alas, ärsytti keuhkoja. En uskaltanut kauppaan mennä, vaan oli lähdettävä lämmittelemään. En usko uimalaseihin heitettäessä, kun periferaalinäkö kärsii. Rankaisu suorituksessa on pahempi kuin pyöräilyssä ennen kolaria.

Sen verran ärsytti reissu keuhkoja, etten uskaltanut ajaa.

Kun maasturiin hotsittaa Almotionit ja rosebikes myy halvahkolla hinnalla, kuikuilin nojakkiin sopivia haarukoita. Ei onnea 406 koossa. Vielä kurkkimatta 406 takakiekon saatavuus.

Sii å så SPD lukkopolkimien hankinnan kanssa. Periaatteessa treenin kannalta olisi tärkeää laittaa lukot, mutta on se hankalaa käydä kiekkoa nakkelemassa lukkokengin, kun pitää olla lenkkarit myös. Ei se vaihto tapa, mutta penseää on ottaa niin iso kassi, että kiekot, kengät ym. kulkevat mukana. Helppoa on mennä pienellä repulla tai pyörälaukulla, joihin ei klopovaihto kiekkojen ohella mene, kun juotavaa tarvitsee.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikä estää heittämästä klossikengät jalassa?

Vastaa Viestiin