M5:sen uusin

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...

http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... nadir.html

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja irakas »

lowrides kirjoitti:

Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...

http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... nadir.html

Kyllä ne pojat osaa, mutta olisi mukava tietää, montako metriä jää tiestä näkymättä! :roll:

Mahtavaa muotoilua kuitenkin! :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Hurjan näkönen kapistus.

Kuva

Kuva yllä mainitun linkin takaa..

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Niin siis ei tämä mikään käyttöpyörä ole vaan tehty rikkomaan ennätyksiä. Tässä etsitään niitä rajoja...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

lowrides kirjoitti:

Niin siis ei tämä mikään käyttöpyörä ole vaan tehty rikkomaan ennätyksiä. Tässä etsitään niitä rajoja...

juuh.
onkos tietoa lähdetänkö tuossa hakemaan tunnin vai kilsan ennätystä?

sattui silmään kun katselin tuota "kattamattomien" tunnin ajo "ennätystä" niin se on tehty pystypyörällä... (Chris Boardman 1996)
lähdehttp://www.recumbents.com/wisil/racing2 ... efault.htm

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Aika kompromissittoman näköinen. Raaskittu luopua eturenkaan kääntöominaisuuksista, ketju lisäksi kammet osuvat kääntyvään renkaaseen. Onko tuolla "piikillä" tuossa eturenkaan takana aerodynaamista merkitystä, vai onko pelkkä ulkonäköseikka? Käsien asento ei vaikuta mun silmään kovin aerodynaamiselta:

Kuva

Tässä on nyt sen mallinen runko, että rungon ja penkin yhteenrakentamisella voisi saavuttaa jotakin painon säästöä. Onko teknistä dataa jo netissä?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

http://www.youtube.com/watch?v=fReXplG1Viw

tossa näkyy lopuksi sekunnin pätkä ku kaveri lähtee ajoon hampaat irvessä, ilmeisesti välitykset kohillaan :lol:

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Eiköhän tuo olisi just hyvä maantiellä ajoon.

Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?

Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Joo nämä näkyvyys ongelmat eivät itseasiassa ole mitään ongelmia, sitä helposti vain kuvittelee. Kaupungissa ehkä, mutta sinne tätä Nadir Espadaa ei ole kyllä tehty :D Pyörä on siis nimeltään M5 Nadir Espada mediumracer.

Istuinkulma on 7 astetta. Niels van der Wal sanoo pyörän olevan nopeampi kuin takakatettu M5 carbon lowracer.
Kyseessä on siis prototyyppi enkä usko että tämä tulee sarjavalmistukseen. Kattamattomissa ennätyspyörissä on siirrytty vähitellen kuvan mukaiseen ohjaustanko tyyppiin. Kuvissa tämä ratkaisu ei kyllä näytä kovin aerodynaamiselta, mutta tässä pyörässä olisi muilla ratkaisuilla vakava näkyvyys ongelma.

Tänään ja huomenna Hollannissa rikotaan ennätyksiä, saa nähdä millaisia tuloksia syntyy..

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

jviirret kirjoitti:

Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.

Voisi kyllä olla, ei ole tullut kokeiltua.

Mietin kommenttiani tuossa yksi päivä ratin takana, ja totesin, että autolla yleensä ajetaan niin kovaa, että piiloon jäävällä näkökentällä ei pystyisi tekemään mitään vaikka se olisi olemassakin. Pyöräteillä taas ei yli kahtakymppiä uskalla ajaa ellei ota riskillä.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: M5:sen uusin

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:
Teemu Kalvas kirjoitti:

Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?

Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.

Itse joskus kattamista ajatellen mietin mihin kohtaan tietä katsoo. Normi-paseolla katse oli reilusti polvien yli, eli kate ei olisi tiellä. Kuopat jotka näki vasta kun olivat jossain polven korkeimman asennon linjalla jäivät väistämättä, edes 20 km/h vauhdissa ei vaan ehdi väistää moista.

Nyt korotetun etupään kanssa luulen ettei kattaminen onnistuisi. Katse menee polvien välistä, mutta ilman katetta ei ongelmaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin