http://cyclingfallacies.com/fi/
Älä usko yleisiin myytteihin pyöräilystä – käytä näitä perusteluita!
Pyöräilyaktiivit käänsivät joutessaan tuota birttisivustoa ja konvertoivat tilastot samalla suomalaisiksi.
http://cyclingfallacies.com/fi/
Älä usko yleisiin myytteihin pyöräilystä – käytä näitä perusteluita!
Pyöräilyaktiivit käänsivät joutessaan tuota birttisivustoa ja konvertoivat tilastot samalla suomalaisiksi.
http://cyclingfallacies.com/fi/18/pyoer ... tannuksiin
Puuttuuko tästä teidän mielestä maininta kunnallisverosta ja sen käytöstä teiden tekoon? Myös pyöräilevä kuntalainen taitaa maksaa sitä. Entäs Ulkopuolisen rahoituksen maininta? Luin erästä artikkelia, että iso ruokatalo maksoi jonkun pätkän kevliä. En nyt löydä sitä.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
http://cyclingfallacies.com/fi/8/huono-saeae
Tämä ansaitsisi mielestäni maininnan katetuista pyöristä. Laitoin palautetta.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Joo, kinnerit puuttuu
Tätä kohtaa hieman kritisoin:
Myös renkaista, jarruista ja moottorin kulumisesta syntyvät partikkelit voivat heikentää merkittävästi paikallista ilmanlaatua.
Modernin harjattoman sähkömoottorin kulumisesta ei synny mitään partikkeleita, koska se ei kulu mekaanisesti ollenkaan. Moottorissa ei tapahdu mekaanista kosketusta missään paitsi akselin laakereissa. Laakereita taas löytyy lähes joka ajoneuvotyypistä. Harjaton sähkömoottori kuluu ajan myötä hieman vain elektromagneettisesti, ajan myötä mahdolliset korkeat käyttölämpötilapiikit vähentävät magneettien tehoa.
Myöskään jarruista ei tahdottaessa modernissa sähköautossa lähde mitään partikkeleita, koska jarruttaminen voidaan suorittaa moottorilla elektromagneettisesti, ja suoritetaankin. Polttomoottoriauto on sitten toinen juttu, mutta tuosta jutusta saa käsityksen että siinä puhutaan sähköautoista.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
janx kirjoitti:http://cyclingfallacies.com/fi/18/pyoer ... tannuksiin
Puuttuuko tästä teidän mielestä maininta kunnallisverosta ja sen käytöstä teiden tekoon? Myös pyöräilevä kuntalainen taitaa maksaa sitä.
Entäs Ulkopuolisen rahoituksen maininta? Luin erästä artikkelia, että iso ruokatalo maksoi jonkun pätkän kevliä. En nyt löydä sitä.
Niin, eikös suurin osa pyöräilystä tapahdu kunnissa, kuntien rakentamilla väylillä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hmm, noista pyöräilyvaatteista ja muista "erikoistarvikkeista" nyt voi olla montaa mieltä ja toki pyöräily onnistuu varmaan farkuissakin mutta ite sanoisin silti käyttäväni esim. trikoita mukavuussyistä enkä siksi että kokisin pyöräilyolosuhteiden olevan jotenkin erityisen hankalia.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
PW kirjoitti:janx kirjoitti:http://cyclingfallacies.com/fi/18/pyoer ... tannuksiin
Puuttuuko tästä teidän mielestä maininta kunnallisverosta ja sen käytöstä teiden tekoon? Myös pyöräilevä kuntalainen taitaa maksaa sitä.
Entäs Ulkopuolisen rahoituksen maininta? Luin erästä artikkelia, että iso ruokatalo maksoi jonkun pätkän kevliä. En nyt löydä sitä.
Niin, eikös suurin osa pyöräilystä tapahdu kunnissa, kuntien rakentamilla väylillä?
Pitää muistaa, että tuo teksti on alun perin brittiläisestä kulttuurista. Siellä mainitaan yleisesti teiden pääasiallisesta rahoittamisesta verovaroin, mikä kyllä pitää paikkansa kaikkialla. Se, että suomessa on erikseen valtion keräämät verot ja erikseen kunnan verot, ei ole mitään merkitystä siltä kannalta, kuka veroja maksaa. Kaikki maksavat sekä valtiolle että kunnalle. Tärkein osa tuossa tekstissä oli se, jossa mainittiin ettei autoilusta maksetut verot kokonaisuudessaankaan riitä kattamaan autoilusta aiheutuvia kuluja ja haittoja.
Pyöräilymyyttejä kirjoitti:Useimmissa maissa tieverkostot suunnitellaan, rakennetaan, korjataan ja ylläpidetään yleisin verovaroin, ja liikenne- ja ajoneuvoveroja yms. käytetään moneen eri takoitukseen aivan kuin muitakin verotuloja. Vaikka kaikki autoiluun liittyvät verot osoitettiin ainoastaan tienpidon kustannuksiin, tarvittaisiin silti paljon enemmän varoja autoilun muiden yhteiskunnallisten kustannusten kattamiseen kuten turvallisuuteen, saasteiden ja onnettomuuksien aiheuttamiin haittoihin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Premnas kirjoitti:Hmm, noista pyöräilyvaatteista ja muista "erikoistarvikkeista" nyt voi olla montaa mieltä ja toki pyöräily onnistuu varmaan farkuissakin mutta ite sanoisin silti käyttäväni esim. trikoita mukavuussyistä enkä siksi että kokisin pyöräilyolosuhteiden olevan jotenkin erityisen hankalia.
Tässä on varmaan pyöräilyn harrastajan ja pyörää käyttävän kohdalla ero. Jälkimmäisille on pyöräilyllä vain liikkumisen merkitys, joten sitä varten ei pukeuduta. Harrastaja taas näkee pyöräilyn jo itsessään mielekkäänä ja panostaa siihen myös hyötyajossa.
jori kirjoitti:Pitää muistaa, että tuo teksti on alun perin brittiläisestä kulttuurista.
Helppo muistaa, kun lukee ajatuksen kanssa. Tanskassa ja Hollannissa on todella kylmiä talvia Suomentajat olisivat voineet sovittaa käännöstä hieman suomalaisiin oloihin, jolloin se olisi vakuuttavampi. On iso työ kyllä kääntää jo noinkin ja sovitus lisäisi työtä entisestään.