Tarkemmin katsoen taitaa olla tietokonegrafiikkaa. Ainakaan etupyörien ohjauksen toimintaa ei ole mahdollista hahmottaa, eikä vetoakselien paksuus riitä todellisella materiaalilla oikeaan ajeluun. Hienosti on kyllä tehty.
Ohajusken lukittamista en halua, joten sen herkästi tapahtuminen ei kuullosta hyvältä, gummikokeilun tulokset olisi hyvä saada, jos se tekisi ilman jumiin lukittamista vain hieman lisäkitkaa ohjuaksse, se voisi olla hyvä varsinkin yksikätisesti epätasaisella alustalla ajaessa. Sanoo täysjousitetun 60-406/50-559 ajaja
Eikö ohjauksen lukittuminen vauhdissa ole vaarallista?
Kyllä minä ihmettelen näitä tehdasvalmisteisia tadpoleja, joissa ovat epäergonomiset pystyssä sojottavat kädensijat ja pitkät varret niistä ohjausakseleihin. Ne vaativat ohjausiskunvaimentimet ja ovat herkkiä väpättämiseen. Minun viimeisimmissä tadpoleissa on ohjaus suoraan etukiekkojen päältä. Ei tarvita ohjausiskunvaimentimia. Ainoastaan, jos aurauskulmat eivät ole kohdallaan, voi alkaa väpätys, ja senkin saa loppumaan, kun kiekkoihin on näin suora kontakti. En ole muualla nähnyt.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Lukitusta en missään nimessä halua, vaan kokeilla kitkalla hidastaa ohjausta. Siis ohjausiskaria haussa, ei cruise controlia nopeuden sijaan suunnalle Tuli jo hankittua 4 mm halkaisijaltaan olevaa kuminauhaa Varustelekasta. Kun vielä ehtisi kokeilemaankin.
Siipipyöräily on siis jo kansainvälinen liike. Tandemin katos näyttää mielestäni Wrightin veljesten tekeleeltä samoin tämän ranskattaren Batcumbent. Samoin rättikinnerisi näyttää sekin nukkuvalta hedelmälepakolta.
EI siis ihme, että olette facekavereita.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Lepakolla on näköjään sama idea tosiaan vähän jyrkkä vaan tuo nojakulma Rättikinneriin pitäskin tehdä racehoodi, lepakonpään mallisena
Kyllä nämä on niin toistensa näköiset karvanaamat.
Nojakulma on kuitenkin näillä kavereilla vielä melko lailla hurjempi. Me ollaan vasta enintään puolivälissä pystypyörästä lähdettyämme.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minun viimeisimmissä tadpoleissa on ohjaus suoraan etukiekkojen päältä.
Olen kyllä Sakari sun kanssa eri mieltä tosta suorasta ohjauksesta. Mulla oli eka tadpole tehty juuri noin, ja tuossa kun ohjausta kääntää millin, niin pyörä kääntyy vähintään saman verran ja sehän on jo silloin iso poikkeama ajolinjasta.
Ehkä kyse on ajonopeudesta, mutta mua kyllä ärsytti se liika herkkyys. Epäsuorassa ohjauksessa saa ohjaustankoa liikuttaa reilummin ja kovissa vauhdeissa ajo on paljon vakaampaa, rentoa suorastaan tuohon suoraan ohjaukseen verrattuna.
IMG_1989.JPG (101.9 KiB) Katsottu 9750 kertaa
Driving with Arcus velomobile.
Liitteet
IMG_1989.JPG (101.9 KiB) Katsottu 9750 kertaa
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Sorry, tuli kuva kaks kertaa. Tarkoitus oli vielä sanoa, että eihän tuon parempaa ohjausasentoa käsille olekaan. Mulla on nyt Arcuksessa velomobiilimainen orava-yläohjaus, enkä kyllä tykkää siitä ollenkaan niin paljon kuin tuosta ICE-nojakkien kuvassa olevasta versiosta. Tuo vaan ei valitettavasti lokasuojien takia Arcukseen mahdu.
Driving with Arcus velomobile.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)