Tommoseen ratkasuun päätynyt tämä retkeilijä. Pitkä kärry, kärrynkoppa toimii teltan kattona
Kärry/teltta
Kärry/teltta
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kärry/teltta
Mistäs sinä tämän löysit?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- ajou
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1607
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
- Paikkakunta: Espoo - Järvenperä
Re: Kärry/teltta
Mulla on vähän samanlaisia suunnitelmia, paitsi että haluan lyhyemmän kärryn. Tämä teltta on siis samalla sänky ja taittuu kolmeen osaan.
Driving with Arcus velomobile.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Re: Kärry/teltta
jori kirjoitti:Mistäs sinä tämän löysit?
Sori, jäi se linkki laittamatta - korjaan (Facestahan tuo)
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kärry/teltta
En ihan tajuu, tartteeko teltta tommosen muovikaton
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Kärry/teltta
PW kirjoitti:En ihan tajuu, tartteeko teltta tommosen muovikaton
Ei välttämättä teltta mutta tuo vissiin on vanhasta suksiboksista tuunattu ja tulee kärryyn kaupanpäälle lukittava kansi? luulisin jotta boksissa mahtuu samalla reissuvermeitä kuskaamaan niin onpahan yksi huoli vähempänä.
Torista vilkaisin niin halvin leveä suurinpiirtein virtaviivainen boksi maksaa 45€ niin aika halvalla saa kärry/telttavärkin. Tykkään ideasta vaikka paino taitaa olla miinuksena, kait 20 - 30 kg?
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kärry/teltta
Mä taas ihmettelen että mihin tuota telttaa tarvii, boksihan on kuin pieni laavu:
Tavarat vaan käryn alle yön ajaksi, boksiin pötkölleen ja kansi sopivasti raolleen.
terppa kirjoitti:Tykkään ideasta vaikka paino taitaa olla miinuksena, kait 20 - 30 kg?
Pika googletuksen perusteella 80cm leveät 18kg -->
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kärry/teltta
jviirret kirjoitti:terppa kirjoitti:Tykkään ideasta vaikka paino taitaa olla miinuksena, kait 20 - 30 kg?
Pika googletuksen perusteella 80cm leveät 18kg -->
Hinattavaan versioon tarvitaan vielä yksi tai kaksi takapyörää ja niille akselit ja runko, sekä vetoaisa. Telttaversiossa kankaita, -keppejä ja kiiloja.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kärry/teltta
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:terppa kirjoitti:Tykkään ideasta vaikka paino taitaa olla miinuksena, kait 20 - 30 kg?
Pika googletuksen perusteella 80cm leveät 18kg -->
Hinattavaan versioon tarvitaan vielä yksi tai kaksi takapyörää ja niille akselit ja runko, sekä vetoaisa. Telttaversiossa kankaita, -keppejä ja kiiloja.
Nii, joo, tuo 18kg on pelkkä boksin paino Luulen että runkoa ei välttämättä tarvi. Akseli toisen kattotelineen paikkaan ja alas laskettavat jalat toiseen.
Ehkä tätä ei pidä yrittääkkään arvostella maailman keveimpänä kokonaisvaltaisena majoituspakettina, vaan monipuolisena kuljetusratkaisuna jota voi käyttää niin matkailuvaununa kuin pyörän kärrynä jolla saa vaikka sementtisäkit kaatosateessa kuivana kotia
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Kärry/teltta
Trikessä on aika paljon laukkuja, voisko olla ett peräkärryssä on vaan teltta ja tuo kansi?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kärry/teltta
Nyt vast huomasin ett se kärry on sänkynä teltassa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kärry/teltta
Jorma Ponkalan vanerikinneri itsessään oli tehty myös sateenpitäväksi nukkumapaikaksi. Nelipyöräisenä istuimen selkänojan voi oikaista takaboksiin pään tilaksi ja poljinlaitteiston pystyi irrottamaan edestä jalkojen tieltä. Ei ollut ylimääräisiä pyöriä ja runkoja vedettävänä ja tiivis kori suojasi itikoiltakin. "Joku" saattaisi löytää kuvankin.
Re: Kärry/teltta
Mitäpä Ponkala ei olisi keksinyt ensin? Minä kun ajattelin, että deltakinnerin perästä voisi tehdä sivuille avautuvat ovet, joiden päälle voi nostaa toisessa ovessa saranalla olevan poikittainriman. Ovet ja poikittaisrima toimivat pressun kantavana runkona ja hyttysverkko päätyseinäksi. Paino muutama sata grammaa. Onnistuuko alle kahdella sadalla lisägrammalla?
Jos tavaroita vetää peräkärryssä, ei tarvitse siirrellä tavaroita itsensä tieltä ja takaisin iltaisin ja aamuisin. Peräkärryn tarve riippuu tavaran määrästä. Jos kärry on mukana, sitä tai sen vartta voi käyttää pään alustana. Silti tekisin mieluummin kärrystä riippumattoman version niin, että kinnerissä on sisältä lattiasta ulos vedettävä tai saranalla taitettava pohjan jatko. Silloin tuskin tarvitsee polkimia irroitella.
Penkin selkänojan pitää olla lattialle taitettava, kun menee nukkumaan ja jottei istuimen runko paina selkää, on pehmikkeitä oltava, tai ulos perästä menevän levyn tasolla on oltava selkänojan päälle vedettävä tai käännettävä levy. Joka on samalla korkeudella kuin ulos menevä pohjalevy.
Mitenköhän helppoa on tehdä niin kevyeksi perän ulko-ovineen ja makuualustalevyineen, ettei nokka keuli ilman etutavaratilaan painon laittamista? Hmm tästä juolahti mieleeni, että jos pohjassa penkin selkänojan alla ja takana on huoltoluukku, selkänojan voisi taittaa rungoltaan samalle korkeudelle kuin ulos menevä perälauta, jolloin ei tarvitse penkin päälle menevää levyä, kun patjalla voi nostaa itsensä selkänojan kuopasta.
Näin ideat kehittyvät evoluutiona, kun ehtii enemmän miettimään. Kirjoittaessakin ehtii miettimään, joten ideat paranevat joskus kesken viestiä ja tulee historiallinen dokumentti ajatuksen virran aikajanasta. Versio kaksi ennen kuin ekan dokumentointi valmistui.
Re: Kärry/teltta
Katselin Sakarin SH-18 kinneriä tästä vinkkelistä. Pituus riittäisi, ja kun hallintalaitteet ja veto ovat reunoilla, sopisi keskellä köllöttelemään. Kampiakselin voi kääntää vaaka-asentoon, joten sekään ei ole tiellä. Suunnitelmalta putoaa kuitenkin pohja, koska kinnerissä ei ole pohjaa. On kuitenkin tukevat rungon reunateräkset vaakatasossa, joiden varaan laverin voi rakentaa vaikka säleistä. Yksi mahdollisuus olisi paariratkaisu kankaasta tai kevyestä verkosta (hyttyset), jonka voisi rullata ajon ajaksi sivuseinälle tahi jättää kotiin, jos ei ole yöksi lähdössä. Remmi-istuimen runkoon pitäisi kuitenkin tehdä taittonivel, jotta selkänojan saisi alas.
Re: Kärry/teltta
MM kirjoitti:Katselin Sakarin SH-18 kinneriä tästä vinkkelistä. Pituus riittäisi, ja kun hallintalaitteet ja veto ovat reunoilla, sopisi keskellä köllöttelemään. Kampiakselin voi kääntää vaaka-asentoon, joten sekään ei ole tiellä. Suunnitelmalta putoaa kuitenkin pohja, koska kinnerissä ei ole pohjaa. On kuitenkin tukevat rungon reunateräkset vaakatasossa, joiden varaan laverin voi rakentaa vaikka säleistä. Yksi mahdollisuus olisi paariratkaisu kankaasta tai kevyestä verkosta (hyttyset), jonka voisi rullata ajon ajaksi sivuseinälle tahi jättää kotiin, jos ei ole yöksi lähdössä. Remmi-istuimen runkoon pitäisi kuitenkin tehdä taittonivel, jotta selkänojan saisi alas.
Omassa kolmipyörässä on tämäkin ollu ajatuksena - selkänoja saranoitu.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.