Vilijami kirjoitti:jooseha kirjoitti:Mulle tulee seuraavaan aikuisten kammet
Niinhän sitä aina uhotaan
Mulla on kaikissa nojapyörissäni 165 mm kammet enkä koe mitään syytä vaihtaa lyhyempiin.
Vilijami kirjoitti:jooseha kirjoitti:Mulle tulee seuraavaan aikuisten kammet
Niinhän sitä aina uhotaan
Mulla on kaikissa nojapyörissäni 165 mm kammet enkä koe mitään syytä vaihtaa lyhyempiin.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Wacky kirjoitti:Vilijami kirjoitti:jooseha kirjoitti:Mulle tulee seuraavaan aikuisten kammet
Niinhän sitä aina uhotaan
Mulla on kaikissa nojapyörissäni 165 mm kammet enkä koe mitään syytä vaihtaa lyhyempiin.
Yli 99% pyöräilijöistä ei koe tarvetta vaihtaa lyhyempiin kampiin. Sinäkin silti koit tarpeellisesksi vaihtaa 165 mm kampiin, eli selvästi normaalia lyhyempiin, mutta sitten tarve loppui. Kaikkien usko ei ole yhtä vahva.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kysyin pyöräilijöiltä jo paljon aikaisemmin että onko tarvetta vaihtaa pitempiin kampiin jolla saa kunnon vääntöä lisää. 100% vastaus oli ettei nyt ihan heti tarvi. Ihme sakkia -haluavat vain ajaa kovaa...
Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s
Mä kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä sopivan pituiset kammet on parhaat. Yhdelle yhdet ja toiselle toiset on sopivat, ei sitä omaa valintaa ehkä kannata julistaa ainoaksi oikeaksi?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Mä kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä sopivan pituiset kammet on parhaat. Yhdelle yhdet ja toiselle toiset on sopivat, ei sitä omaa valintaa ehkä kannata julistaa ainoaksi oikeaksi?
Jukka
Aivan, mutta 99% ihmisistä ei tiedä muusta kuin 170mm kammista ja tähän vielä lisätään normaali muutosvastarinta. Tästä seuraa virheellinen käsitys, että normaalin markettipystärin kammet olisivat parhaat kaikille.
Vilijami kirjoitti:Aivan, mutta 99% ihmisistä ei tiedä muusta kuin 170mm kammista ja tähän vielä lisätään normaali muutosvastarinta. Tästä seuraa virheellinen käsitys, että normaalin markettipystärin kammet olisivat parhaat kaikille.
Sama koskee markettipyörien renkaita, vanteita, vaihteita, jarruja, penkkejä, ketjuja ja oikeastaan ihan kaikkea muutakin mikä koskee ihan mitä tahansa marketti tavaraa jauhoista jalkalamppuihin, mutta ei niistä kukaan jaksa vääntää vuodesta toiseen
ps. nuorisopyörissä ja jopokopioissa näkee 155-165 kampiakin. Eli kyllä valmistajat tietää että lyhyemmälle ihmiselle pitää olla lyhyemmät kammet, mutta kukapa sitä "lasten pyörää" haluaisi ostaa vaikka pituuden puolesta se olisi oikea valinta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Se korjautuu pitkäkampisia pystäreitä nopeammin ajamalla
Tänään oli sitten kolmas pitempi sessio/harjoittelu flevotrikella.Nyt sitten onnistuu jo handsfree ajo,myös u-käännös onnistu handsfreenä.Tarkkana sai kuiteski koko ajan olla,väistellen jääklönttejä varjopaikoissa sekä hiekoitus kasoja.Välillä tulli semmoisia hupsista oikosulkuja että eiks tää nyt käänny tunne
,sitten taas tukea jarrukahvasta ja tasapaino kondikseen.
Mika
Skyliner68 kirjoitti:Välillä tulli semmoisia hupsista oikosulkuja että eiks tää nyt käänny tunne
Se vaatii reilusti kilometrejä, ettei nuita oho-tilanteita tule. Ajoharjoittelua helpottaa tuo etupuomin jatko, ilman sitä keula pyrkii kaatumaan voimakkaasti pienillä nopeuksilla ja varsinkin tiukoissa käännöksissä. Harmi etten ehtinyt koeajattaa tuota jatkoversiota kenelläkään. On se niin paljon parempi, ainakin omasta mielestäni. Jos vaan ehdit, niin tule käymään Nokian kisoissa, niin halukkaat voisivat koeajaa.
Halukkaaksi kokeilijaksi ilmoittauduttu, jos remonteilta pääsen kisaamaan.
vaaka kirjoitti:Halukkaaksi kokeilijaksi ilmoittauduttu, jos remonteilta pääsen kisaamaan.
Vilijami kirjoitti:Skyliner68 kirjoitti:Välillä tulli semmoisia hupsista oikosulkuja että eiks tää nyt käänny tunne
Jos vaan ehdit, niin tule käymään Nokian kisoissa, niin halukkaat voisivat koeajaa.
Jos saan pakun lainaan ja ajankohta sopii niin voisin tulla Nokialle.
Mika
Ensimmäinen päivä ja ekat kilometrit fwd mbb konversiohärvelillä. Lukkopolkimet ja kengät ois voinut jättää kaappiin, näin ensikilsoilla on vaan häiriöksi. Kunnon niskatuellinen penkki ja vähän matalampi istuinkorkeus kelpaisi, mutta kyllähän tällä jo ajamaan opettelee. Cruzbiken sivuilla on hyvät ohjeet aloittamiseen, tosin tuntui siltä että mitä vähemmän koko touhua ajatteli, sen paremmin se sujui.
Onnea uusille MBB-kuskeille!
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Päivitystä ajoharjoitteluun.Nyt kun on takana noin 400km flevotrikellä,niin voisi jopa sanoa että on aika zen fiilis ajaessa
.Kaupunki cruisailu Joutsassa jalankulkijoita väistellen,risteykset ym joutuu hanskat lyömään jarruille tai vaihteita vaihtamaan.Jopa Joutsan isoin mäki menee jee kädet rinnuksilla peukkuja pyöritellen
.Tuo toisaalla foorumilla mainittu katse horisonttiin,eikä ajattele pahemmin esim kuopan väistämistä toimii hyvin.Flevon T mallinen penkki on hyvä tuki kun tekee tiukkoja käännöksiä ja töyssyt ottaa vastaan lapaluut eikä selkäranka.
Mika
Kerran kävin tänään pyyttonilla kadunpäässä kääntymässä - kohtuudella meni, vaikka uukkarissa jouduin pistämään jalan maahan. Nyt on taas vasen olkapää kipee, taitaa se johtua tästä pyyttoni harjottelusta - jäkitän vielä jotenkin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.