Ei ole kyllä tapana ensimmäisenä heittää tavaraa roskikseen, oli se sitten mikä esine tahansa. Aina pyrin ensisijaisesti keksimään jotain uusiokäyttöä kun taustalla on kuitenkin joku uus juttu mietinnässä, et voiskohan sitä tällä hetkellä tarpeetonta käyttää jossain muussa yhteydessä
.
En mä oikeastaan ihan tarkkaan muista miten kauan siinä meni että sain ekan nojakin, pari kuukautta varmaan ainakin. Silloisilla taidoilla en kuitenkaan usko että olisin saanu samassa ajassa nojakkia kasaan, joten pääsin nopeampaa harrastukseen kiinni ja siitähän se miettiminen vasta alkoi.
Pyörän ostaminen tavallisella kauppareissulla? Ei sekään ja maksavat halpoinakin sen verran ettei nyt ihan heti tule kyllä tehtyä mitään heräteostoksia. No cheetah oli tavallaan heräteostos, en mä sitä kauheen kauaa miettinyt, mutta onneksi oli nappivalinta
.
En siis millään muotoa tarkoita etteikö itse tekeminen olis todella hyvä juttu. Kyllä se on tärkeä osa tätä nojapyöräilyä. Jos halpanojikset tulisivat Prisman pyöräosastolle niin olisihan siinä se vaara että laatu olisi mitä olisi ja se ajaisi potentiaalisia nojailijoita pois kun pyörä ei toimisikaan odotusten mukaisesti.
Mitä siis oikeastaan halusin sanoa...olisi todella tylsää jos tämä harrastus olisi vain teollisesti tuotettujen pyörien varassa. Pidän ehdottoman hyvänä että ihmiset viittii tehdä itse ja kehitellä erilaisia nojapyöriä. Kaikille ei vaan ole ainakaan ihan heti realistista lähteä rakentamaan kokonaista pyörää itse. Luultavasti olisin itekin jo valovuosien päässä tästä tasosta, jos mulla olisi joku paja työkaluineen käytettävissä aina silloin ku lamppu syttyy päässä. Mutta kun ei ole, ja rälläköinti kerrostalon pihalla epämääräisiin kelloinaikoihin on ehkä vähän kyseenalaista, eikä niitä rakennelmia kuitenkaan voi jättää sinne pihalle.