Jos tuosta haarukkaputkesta coroplast kylkeen virittelet pienen levyn, lähelle rengasta. Levyyn renkaan muotoinen kolo. Luulis ett pysäyttää ylös ja eteen roiskeet - ainakin vähentää.
Ei riitä että pysäyttää, paitsi jos on julmetun iso säiliö mihin sen pysäytetyn kuran kerää ja tyhjentää lenkin jälkeen. Tärkeämpi miettiä mihin kura saa lentää ja yrittää ohjata sitä sinne. Nyt kura on pysäytetty ja ohjattu tehokkaasti ketjulle.
Jukka
Kuvittelin ett se ohjautus taakse? Lokarin pala tulis tietyst renkaan takapuolelle.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kaikin puolin paree...
Paitsi että alas paluupuolen ketjuun tietysti voi osua jonniin verran valumaa/roisketta lokarin etureunasta (vaikka vähän sivussa linjasta onkin).
Paitsi että alas paluupuolen ketjuun tietysti voi osua jonniin verran valumaa/roisketta lokarin etureunasta (vaikka vähän sivussa linjasta onkin).
Samaa mieltä ja kallistelemattomassa pyörässä saattaa käydä niin että kaarteessa kaikki lokasuojasta valuva vesi menee suoraan ketjulle. Mitä pidempi lokasuoja sitä suurempi osa renkaan keräämästä kurasta valuu sitä pitkin, eli ongelma saattoi jopa pahentua
Jos sulla on likikään samalla profiililla olevaa lokasuojakourua niin jatka nykyistä edestä paluuketjun alapuolelle.
Lumen kans se aiheuttaa taatusti "paatamista", mutta sitähän ei luultavasti tule nyt puoleen vuoteen.
Takavanne, ketju ja vaihdepakka oli ihan mustassa sonnassa. Vävypojalla oli dragon's breath auton vanteiden pesuainetta, joka muuttuu kuulemma rautapölystä punaiseksi. Punaiseksihan tuo näytti menevän ja aika puhdaskin tuli.
Olisiko niin, että kampiakselin laakerit ovat liian tiukat pyöräkäyttöön? Räntis tuntuu rullaavan hyvin, mutta polkeminen tahmaa enemmän kuin muissa pyörissäni. Mullinsilmätkin ovat tosi tiukat, eli runko notkuu ennemmin kuin mullinsilmät antavat periksi, mikäli kampiakseli ei ole aivan suora.
Jos vertaa normaaliin kasettikeskiöön, niin siinähän kammet jäävät pyörimään monta kierrosta, kun niille antaa vauhtia, kun taas tämä kampiakseli ei pyörähdä kunnolla kierrostakaan.
Onhan se runko ohutta, mutta epäilen ettei sen paksuntaminen väljennä yhtään kampilaakereiden välystä?
Mielestäni runko on kuitenkin kehärakenteena jäykempi kuin yksi 40x40 runkoputki
Mä taas epäilen ettei kuulalaakeri voi vastustaa kohtuuttomasti. Edellyttäen tietysti että se on ehjä, puhdas, voideltu, ja rihdattu suoran kampiakselin kanssa. Otas laakerit irti ja kokeile miten ne pyörii vapaana.
Tosi tahmeasti pyöri uutenakin ja eihän ne oo olleet käytössä kuin noin 200km. Kovan kuormituksen alaisena laakerin pyörintä kevenee, mutta tuossa uskoakseni on liian pieni kuorma, ainakin kevyellä pyörityksellä. Vai oisko se tahmaus tullut sen yksisuuntalaakerin myötä?