Vilijami kirjoitti:Tuommonen saha sattuu olemaan tallissa.
En löytänyt "vihreänä kateudesta" emojita.
Vilijami kirjoitti:Tuommonen saha sattuu olemaan tallissa.
En löytänyt "vihreänä kateudesta" emojita.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Hämmennänpäs muuten liian selvää asiaa
Vilijami kirjoitti:Saa ehdottaa toki jotain mielenkiintoista
Mites olis etuvetoinen kaksiveto vetoakseleilla? Tälläinen keula toimisi tavarapyörän lisäksi myös mainiosti tavallisen kinnerin alla.
jooseha kirjoitti:Mites olis etuvetoinen kaksiveto vetoakseleilla? Tälläinen keula toimisi tavarapyörän lisäksi myös mainiosti tavallisen kinnerin alla.
Mielenkiintoinen ois, mutta pitäs olla oma sorvi ja jyrsin?
No nyt on hyvä syy hankkia sellaisetkin
Joitain osia voi ostaa varsinkin jos niiden valmistamiseen tarvittavat työkalut maksaa reilusti. Täältä saa akselin tilattua: http://www.samagaga.com/Default.aspx
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Vielä jahkailen keularakennetta. Pystyyköhän tuolla baccura malilla (yhdistetty ohjaus- ja kallistusnivel penkin alla/takana) ajamaan oikeasti ilman käsiä?
Entä miten jättö, jos penkki on nivelen ylä/etupuolella. Saako negatiivisella jätöllä itsekeskitysvoimaa aikaiseksi?
Hillitön kääntösäde tuolla ainakin tulee jos tulee pidempi akseliväli.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tämän päivän ajatus. Twistiketju ilman taittopyöriä, niin voimalinja on yhtä tehokas kuin mbb ratkaisuissa.
Kettwieselin mittainen, mutta paljon enemmän kuljetuskapasiteettiä. Rungon alla mahtuu kuljettamaan pitkiäkin salkoja
(Tavarapyöräsuunnittelukilpailuun: Kuljetuslaatikko on vaihtolavatyyppinen, pumppukärryllä paikoilleen asennettava.)
Onpa muuten itsensä mallintaminen hankalaa!
Tuolta Sakarin kokemuksia vastaavasta: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=3552
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Tuolta Sakarin kokemuksia vastaavasta: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=3552
Joo lueskelin SH25 ketjun jo ennen kuin ryhdyin piirtämään
Tuo mun piirtämä pyörä näyttää korkealta ja kiikkerältä, mutta se on kettwieseliä tukevampi. Istuin samalla korkeudella, samalla etäisyydellä taka-akselista, mutta akseli on hieman leveämpi. Vetopito riittää varmasti kuorman kanssa, mutta tyhjänä suunnilleen jatketulla eturungolla olevan flevon tasolla. Pärjäsi silläkin, ainakin täällä tasamaalla
Vilijami kirjoitti:Vetopito riittää varmasti kuorman kanssa, mutta tyhjänä suunnilleen jatketulla eturungolla olevan flevon tasolla. Pärjäsi silläkin, ainakin täällä tasamaalla
Jos ei pärjää ni työntää. Tekee vaikka taakse lastenvaunujen mallisen työntöaisan Jos vetopito loppuu niin olosuhteet ovat sellaiset ettei vauhti kuitenkaan ole juuri kävelyvauhtia nopeampaa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ettei ihan virtuaalirakenteluksi mene, niin kiekkoon kumi ja rataspakka paikoilleen sekä etuhaarukalle jigi ja dropparit valmiiksi. Hitsausta vaille.
Bmx kiekossa on 24mm avainvälillä oleva laakerin kiristysmutteri, joka ei mahdu vapaarattaan sisälle. Katkaisin 20x2,5mm putkesta 23mm pitkän pätkän, jotta kiristysmutterin saa vapaarataspakan ulkopuolelle. Navan kokonaisleveydeksi tuli 133mm. Haarukasta pitää tehdä epäsymmetrinen.
Romulasta löysin pintaruosteista 34x2mm putkea parin metrin pätkän emäputkimatskuksi.