Tällaisia kuvia oli naamakirjan puolella. Todella upea laite.
STERN 7
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: STERN 7
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: STERN 7
jori kirjoitti:Tällaisia kuvia oli naamakirjan puolella. Todella upea laite.
Upea on. Toki keltaisena olisi hienompi. Mutta miksi kaksi takapyörää? Minä olen pärjännyt hyvin yhdelläkin. Monimutkaistaa rakennetta ja tekee siitä kalliimman valmistaa. Eh?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Ensinnäkin tämä on kokeilu . Takapään telin saa vaihdettua ja tehtyä tästä kaksipyöräisen viidessä minutissa .
Toinen idea on että tähän "lavettiin" ensi talvena rakennetaan vetoaisa . Silloin tuosta saa tehtyä tarvittaessa kaksipyöräisen peräkärryn .
Peräkärryyn olisi tarkoitus laittaa sellainen sininen tynnyri , jonka sisälle mahtuu tarvittessa vaikka retki kamat .
Tuohon lavettiin voi ideoira vaikka mitä utopista .
Tarkoitus on ollut monipuolistaa saman pyörän takapyörän rakennetta . Tuo sinen väri on valittu 100 vuotisen maamme kunniaksi .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Täältä lisää idean poikasta kehiin . Deltasta syntyy , normi MBB viidessä minuutissa . Nyt jatkaan viimestelyä ja kasaan seuraavaa projektia .
-
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 427
- Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
- Paikkakunta: Viiala/Akaa
Re: STERN 7
Ilmankos siellä takapäässä näytti olevan reilusti putkia... En heti hahmottanut niiden kaikkien merkitystä, muunneltavuuden takia tietysti.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Tänään sain vain nopeusmittarit ja Garminin 200 kiini pyörään . Tietysti anturit paikalle .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Täytyy ola rehellinen sanoo että tämä kallistuva takapää ei toimi . Vie kaiken parhaan ajon pyörästä . Tulee levoton MBB
ja rauhaton . Normi MBB keskittää ohjausta , tämä ei .
Päätelmä siittä , selvä peräkärryn tuleva alusta .
Kun ajaa normaalina MBB:n , niin ajo on aivan joustavaa . Ainoostaan ohjaustako pitää vaihtaa , tai säätä jollakin muulla tavalla toimivaksi . Nyt se on liian lähellä kuskia .
Senpä takia näitä kokeillaan ja suunitellaan . Että opitaan ehkä paremmaksi .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: STERN 7
Nojanalle kirjoitti:Täytyy ola rehellinen sanoo että tämä kallistuva takapää ei toimi . Vie kaiken parhaan ajon pyörästä . Tulee levoton MBB
ja rauhaton . Normi MBB keskittää ohjausta , tämä ei .![]()
Päätelmä siittä , selvä peräkärryn tuleva alusta .
Kun ajaa normaalina MBB:n , niin ajo on aivan joustavaa . Ainoostaan ohjaustako pitää vaihtaa , tai säätä jollakin muulla tavalla toimivaksi . Nyt se on liian lähellä kuskia .
Senpä takia näitä kokeillaan ja suunitellaan . Että opitaan ehkä paremmaksi .
Nyt siis on todennettu, ettei kaksipyöräinen vapaastipyörivä kampiperä toimi ainakaan pitkäkampisena MBB-keulalla. Vilijamilla on tekeillä lyhytkampinen, josta siitäkin on kuulunut huhuja, ettei oikein toimi ilman perän kammen, eli kallistuksen lukitusmekanismia ja jopa vipua, jolla kallistusta voi muuttaa suoraan ajettaessa. Hienoa tämä hajautettu kokeilu ja kehitystyö, joka silti estoitta jaetaan kaikkien käyttöön. Tämä taitaa olla uudenlaista somea -sosiaalista mekaniikkaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Näiden kampien pituus tuli 80mm. Eli aika lyhyet oli . Pyörässä on mulle itselleni hirmu lyhyet kammet 152mm .
Kun olen tottunut pyörittään 170-175mm kampia .
Yksi tekiä voi olla että tuo renkaiden etäisyys toisistaan on 400mm , kun muut ovat niitä tehneet huomattavasti pienenmällä välillä . Noin puolet siittä . Tuo voi olla runko-ohjaukselle haittaava tekiä . Tuo voi vaikuttaa siihen että pyörän oma keskittäminen kärsii vauhdin kasvaessa . Kaikki tää on vain mutua .
Re: STERN 7
Niin tämän herran perä tuntus toimivan, miksi? Mitkä asiat vaikuttaa? Vähän kapeempi, jättö pienempi mutt sillä ei liene vaikutusta, pienet kiekot - onko vaikutusta?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: STERN 7
Tuossa on huomattavasti pidemmät kammet ku Nallella tai mulla. Pitkät kammet ja kapea raideväli lisää herkkyyttä.
Tässä saman herran leveämpi versio. Minuutin jälkeen näkyy samanlaista takkuamista keskiasentoon saannissa kuin itselläni ilman vipua.
https://www.youtube.com/watch?v=rxlT1XSvWoU
Re: STERN 7
jori kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Täytyy ola rehellinen sanoo että tämä kallistuva takapää ei toimi . Vie kaiken parhaan ajon pyörästä . Tulee levoton MBB
ja rauhaton . Normi MBB keskittää ohjausta , tämä ei .![]()
Päätelmä siittä , selvä peräkärryn tuleva alusta .
Kun ajaa normaalina MBB:n , niin ajo on aivan joustavaa . Ainoostaan ohjaustako pitää vaihtaa , tai säätä jollakin muulla tavalla toimivaksi . Nyt se on liian lähellä kuskia .
Senpä takia näitä kokeillaan ja suunitellaan . Että opitaan ehkä paremmaksi .Nyt siis on todennettu, ettei kaksipyöräinen vapaastipyörivä kampiperä toimi ainakaan pitkäkampisena MBB-keulalla. Vilijamilla on tekeillä lyhytkampinen, josta siitäkin on kuulunut huhuja, ettei oikein toimi ilman perän kammen, eli kallistuksen lukitusmekanismia ja jopa vipua, jolla kallistusta voi muuttaa suoraan ajettaessa. Hienoa tämä hajautettu kokeilu ja kehitystyö, joka silti estoitta jaetaan kaikkien käyttöön. Tämä taitaa olla uudenlaista somea -sosiaalista mekaniikkaa.
Ei uutta auringon alla, kun enemmistö netin bittivirrasta on sosiaalista hydrauliikkaa. Välttää 2.0 versiona alkuperäisen lähikontaktiversion taudinjakovaaran fyysisillä viruksilla lisäten virtuaalivirusvaaraa
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Tässä vähän olen pohdiskellut , jos tekisi suuren muutoksen koko aparaatille . Tekis siittä yksivaihteisen . Olisi kiva kokeilla miten tää kevennys ja yksivaihteisuus toimisi . Täällä mäkisessä K-S:sa . Olisi sekin sit todennettu .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: STERN 7
Nojanalle kirjoitti:Tässä vähän olen pohdiskellut , jos tekisi suuren muutoksen koko aparaatille . Tekis siittä yksivaihteisen . Olisi kiva kokeilla miten tää kevennys ja yksivaihteisuus toimisi . Täällä mäkisessä K-S:sa . Olisi sekin sit todennettu .
![]()
![]()
Kuopiossa on myös ihan kunnon mäet. Siellä yksivaihteinen MBB toimii mainiosti bujubujun käytössä.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=4546
Minä olen nyt rikkinäisen taittopyörän takia ajellut omallani yhdellä (suurimmalla) takarattaalla. Minulla on siis vain kaksi kantapäällä vaihdettavaa vaihdetta ketjua kahden eturattaan välillä vaihtamalla. Ihan hyvin tuo tuntuu toimivan, joskin ylämäessä pitää tehoja käyttää aika paljon, että pysyy kadenssi tolkullisena, kun pienempikin vaihde on niin kovin iso 3,0 m/poljinkierros (40/30 x 47-622). 40 kasenssilla vauhtia on 7,2 km/h. Suuremmalla eturattaalla (51/30 x 47-622) 40 km/h vaatii 175 kadenssia.
Bujubujulla näyttäisi Muattavassa olevan edessä olevan 44-piikkinen ja takana 19, eli välitys on tuolla renkaalla 5 m, eli 60% pidempi välitys kuin minulla. Hieman useammin hän näytti taluttavan ylämäkiä Lowridessä, mutta hyvin se matka taittui tuollakin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: STERN 7
Itse ajatelin laittaa 24 taakse ja eteen 36 , 152 kammet . Aika keveet välitykset , sopii paremmin pyöritykseen mulle.