Savenmaa mallit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
pacp
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2007, 09:26

Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja pacp »

Hei !!

Onko jollakin teistä nojakki ostettu Savenmaalta ?
Jos on niin mitä mieltä olette olleet 'nojakki-savenmaan' laadustas, toimivuudesta ym.

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja joe67 »

No mie olen ainakin hyvin tyytyväinen omaan Performeriin. Toiminu on ok. Tosin sen lisäksi kokemusta ei oo kuin Arrowista, joten en voi antaa vertailevaa kommenttia noihin kalliimpiin vehkeisiin. Lisää juttua aiheesta tuolla: http://lowride.info/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=845

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

pacp kirjoitti:

Onko jollakin teistä nojakki ostettu Savenmaalta ?
Jos on niin mitä mieltä olette olleet 'nojakki-savenmaan' laadustas, toimivuudesta ym.

Savenmaalta, ei. Loimaalta, kyllä. Mutta samoja Performereita ne ovat suoraan Taiwanista. Minulla on se Loimaan testikappale oranssi Tyyli 20/26. Olen nyt ajanut sillä 1800 km eikä ole mitään valittamista, laite on toiminut erinomaisesti. Tosin ei ole oikein kunnon vertailukohtaa, koska edellinen pyöräni on pystypyörä Kulkuri 14 ja ostettu vuonna 1991...

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja joe67 »

No niin,jos tarkkoja ollaan niin mullaki on on Loimaan testikappale, mut samoja siis tosiaan ovat.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Dennis
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Syys 2009, 09:08
Paikkakunta: Huittinen

Re: Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja Dennis »

Minulla on Savenmaan malli Reissaaja, johon olen ollut todella tyytyväinen. Kauheasti en kyllä osaa vertailla muihin, kun tämä on ensimmäinen nojakkini. Ainoat ongelmat olivat alkukilometreillä ilmenneet virheelliset säädöt. Suurta harmitusta aiheutti aikoinaan toimituksen myöhästyminen kuukaudella, mutta lämpimän syksyn myötä kilometrejä on tullut jo ihan kohtuullisesti. Savenmaalta ja Loimaalta olen saanut apua ja neuvoja aina tarvittaessa, joten ihan tyytyväinen palveluunkin olen.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Mulla on Savenmaalta Alku-trike, nyt ajettu joku vähän alle 400 kun LowRiden aikaan tilasin ja toimitus oli elokuun lopussa.

Olen ollut tyytyväinen. Runko oli hyvää ja siistiä työtä. Osat tuohon hintaan kohtuulliset ja kokonaisuus on ollut toimiva. Tuohon hintaan ei varmaan saa mistään noin hyvin toimivaa uutta pyörää. Renkaat piti vaihtaa, alkuperäiset ovat ohuita kuin pierun kuori eikä niillä uskalla ajaa metriäkään tuon tappajasepelin päällä. Ehkä ensi kesänä...

Jos nyt jotain pitää moittia niin lokasuojien puutetta. Laitoin taakse heti ja harkitsen vielä eturenkaita. 20" kiekot heittävät hyvinkin vähästä kosteudesta asvaltilla aika sutun ilmaan. Asentaminen vain ei tule olemaan helppoa kun rungossa ei ole kiinnikkeitä ja sisäpuolella on valmiina levyjarrut edessä.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

sauri
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: Savenmaa mallit

Viesti Kirjoittaja sauri »

Hopea kirjoitti:

Asentaminen vain ei tule olemaan helppoa kun rungossa ei ole kiinnikkeitä ja sisäpuolella on valmiina levyjarrut edessä.

Saako kiinnitettyä levyjarrujen kiinnikkeisiin? Terratrike pathissa oli laitettu metallipinnat (toisessa päässä O-taivutus, toiseen päähän kiinnitetään lokasuoja) jarrusatulan ja rungon kiinnikkeiden väliin kiinnityspultilla. (Oheisessa kuvassa violetit pultit. Kuva ei ole terratrikestä, löysin sen pienellä googaaamisella.)

Liitteet
P0008267.sized.jpg
P0008267.sized.jpg (77.54 KiB) Katsottu 2491 kertaa
Vastaa Viestiin