Mukava tarina ja hauskasti turistu.

------------siirrän tämän seuraavan myöhemmin Kinnerin omaan ketjuun--------------E-Cruiser kirjoitti:Tarkemmissa tutkimuksissa syy selvisikin, yksi akuston lukuisista johdoista oli repeytynyt irti mikä tarkoitti, että 40Ah akustosta oli ollut käytössä vain 30Ah. Yksi neljäsosa akustosta oli yhä täynnä, mutta ei päässyt osallistumaan talkoisiin murtuneen johdon tähden. Johto oli nopeasti korjattu vian löydyttyä. Sen vika aiheutti, että koko akusto on tasapainoladattava huolellisesti yötä myöten.
Yksi tekninen kysymys tuli mieleen. Ruoveden kaapelivaurion takia sanoit akustosta neljänneksen pudonneen ulos käytöstä. Tarkoittaako tämä, että tuo osio oli rinnan muiden kanssa.
Jos se oli rinnan, miten tuon osan käyttöönotto ilman mainitsemaasi tasapainotuslatausta olisi vaikuttanut akustoon. Eli jos olisit ollut sähköttömässä paikassa, niin olisiko tuo pitänyt ajaa erillään tyhjäksi, vai voiko akkuosioita kytkeä rinnakkain ilman ongelmaa.
Minun järkeni mukaan rinnakkain kytketyistä kennoista virta lähtee niistä kennoista, joiden jännite on muita ylempi, eli tasaantuminen käy automaattisesti. Tyhjempi kenno näkee virtapiirin siis itseään suuremmassa jännitteessä, eli virta kulkee silloin tyhjemmän kennon suhteen lataavaan suuntaan.
Vai onko tuossa jokin muu ilmiö, mikä vaatii tasaamisen myös rinnan kytketyissä kennoissa. Onko syy kenties kennojen äärimmäisen pieni sisäinen vastus, jolloin rinnan kytketyt kennot lataavat tyhjää kennoa liian kovalla virralla, vai mistä on kysymys.
