Nojapyörän huolto

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Nojapyörän huolto

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Ajattelin hoitaa nojapyörieni huollon nyt talvella, ettei keväällä tarvitse jonotella.

Valitettavasti tosiaan kaikki huoltoliikkeet eivät hyväksy nojapyöriä, yleensä vedotaan siihen, ettei nojapyörää voi laittaa huoltotelineelle. Olen aikaisemmen käyttänyt pääkaupunkiseudulla Bike Planetin Myyrmäen huoltoa. Myyrmäen huoltopaikka loppui ja nyt Bike Planetilla on päähuoltopaikka Vantaan Varistossa. Lähetin kyselyn, voinko tuoda nojapyörät huoltoon ja huoltopäällikkö vastasi, että hyvin sopii. Vein ensin kolmipyöräisen Tricen vuosihuoltoon ja myöhemmin M5 Shock Proofin täyshuoltoon. Hinnat olivat samat kuin maastopyörillä: 90 euroa vuosihuollosta ja 170 euroa täyshuollosta. Halvempiakin huoltoja löytyy pystypyörille, vein maastopyöräni toiseen huoltoliikkeeseen ja vuosihuolto maksoi vain 60 euroa. Halvemmalla tietysti pääsisi, kun tekisi huollot itse, mutta ei meikäisen kärsivallisyys (ja taidot) riitä, mutta nyt pyörät kiiltävät puhtaina ja niillä ei taida raaskia ajaa näin talven kurakeleillä. Eiköhän se kevät kohta jo tule :wink:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyörän huolto

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mitä tuommoinen vajaan satkun huolto sisältää?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

fw7854
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Heinä 2007, 22:30
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nojapyörän huolto

Viesti Kirjoittaja fw7854 »

Seiranin huolto sisälsi putsauksen, vairerien voitelu, ketjujen utlraus (ovat nyt kuin uudet) ja koko voimalinjan putsaus,
lisäksi oli laitettu laakerit ja mulla vielä ne uudet jenkeistä tilatut tiagran kammet ja crank brothersin candy-lukot. Koko paketti alle sata eskoa. Itse putsailen kesällä pyörän kertaalleen mutta näin hyvä se ei ole ollut koskaan omilta jäljiltä. Mutkan Marko on ammattimies Kokkolasta :!:
Varsinkin nuo laakerit ovat nyt kunnossa, jossa rengas vanteineen pyörii kuin ikiliikkuja ja hakee tasapainopistettä kun sen pistää pyörimään, taisi olla viime kesänä vielä tehtaan vaseliinit...

VOTE

karpaazi
Viestit: 52
Liittynyt: 05 Touko 2009, 12:04
Paikkakunta: Kälviä

Re: Nojapyörän huolto

Viesti Kirjoittaja karpaazi »

Paljonkos Pyöräpoikien huolto muuten kustansi? Nyt ei ole ainakaan pahin ruuhka-aika huollossa, joten hinnat ovat luultavasti kohdallaan eller hur?

Edit: Alle satkun, mutta yli 50€?

Vastaa Viestiin