Tavoitteena auton tavaratilaan mahtuva pyörä, pieni ja kätevä. Minulla on ennestään twistiketjuinen 20" renkainen, joka saa toimia lähtökohtana. Suuria muutoksia ei tarvi tehdä, runko poikki ja kiristettävä klamppi väliin.
Splitter, katkaistava FWD FBB
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Splitter, katkaistava FWD FBB
- Liitteet
-
- splitter.png (27.05 KiB) Katsottu 7964 kertaa
-
- klamppi.png (663.36 KiB) Katsottu 7989 kertaa
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Tuleeko molemmat jarrut etukiekkoon vai sinkula/twinkula? Retrodirekt sopisi hyvin minimalistiseen tyyliin, ei tarvi ylimääräistä jarrua tai vaihteenvaihtajaa ollenkaan.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: RE: Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Vilijami kirjoitti:Tuleeko molemmat jarrut etukiekkoon vai sinkula/twinkula? Retrodirekt sopisi hyvin minimalistiseen tyyliin, ei tarvi ylimääräistä jarrua tai vaihteenvaihtajaa ollenkaan.
Kyllä siitä tulee vähintään trinkula takajarrun tarpeellisuutta on tutkittava.
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Voihan jarru olla takakiekossakin? Puoliskojen irroittamisen jälkeen peräosa takaperin etuosan viereen/päälle ja vaijeri saa lepattaa vapaana.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Paljon helpompi käsitellä pyörän puoliskoja -sanoo yksikätinen mies- jos ne eivät roiku vaijerilla toisissaan
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Oikein mukava ajettava tästä tuli. Lonkkakulma on sopiva ja nojakulmakin toimii kun laittoi niskatuen. Autoon en ole ehtinyt sitä vielä sovitella.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Ajoasento ja koko pyörä näyttääkin paremmalta, kuin alunperin.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Vilijami kirjoitti:koko pyörä näyttääkin paremmalta, kuin alunperin.
Vaakaputkista eroon pääseminen tekee ihmeitä
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Minkäkokoinen putki on rungossa ja minkäkokoinen clamp on?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Putkikoko on 40×40×1,5. Klamppi on tietysti sen päälle jemptisti menevä. Yritin jättää puoli milliä välystä mutta kyllä siitä vähän tiukka tuli.
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Hyvin mahtui.
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Tarkoitin clampin luovuttajaputken alkuperäistä kokoa, vai onko tuo kasattu levyjä hitsaamalla yhteen? Onko clampissa ruuvikierteet kiristystä varten, vai miten kiristys toimii ja minkälaisilla kiristysvälineillä? Kiinnostaa tietää, miten clamp ja kiristysvälineet kestävät mitoituksen puolesta pitkän ajan testissä.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Klamppi on tehty 50x40x2 putkesta halkaisemalla se kulmittain ja hitsaamalla runkoputken päällä toinen sivu kiinni. Välissä oli ohutta mellapeltiä. Kiristyspuolella on latan pätkät ja 2 kpl M8 ruuveja. Tälläisen klampin teko on kohtuu helppoa ruuvipenkin ja parin puristimen avulla. Vaikeinta on saada sopiva välys.
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
Pätevän näkönen pyörä tuli, päivittyi samalla päivän tyyliin - penkki ja keskiö lähemmäs toisiaan.
Tandemissa myös tuli vähän tiukka tuo liitos, kisoissa jouduin säätämään isolla lekalla lisää pituutta runkoon - näytti ehkä vähän hurjalta (taas). Pitäs varmaan tehdä joku sopiva palikka, joka sopii autotunkin kanssa käytettäväksi, tuohon rungon jatkamiseen/irrottamiseen. Toiseen suuntaan liikkuu, kuormaliinalla ja sen kiristäjällä. Tandemin rungossa menee putket aika paljon sisäkkäin, säätövaran takia. Tiukassa on se hyvä, ettei oo liikkunu liitos mihinkään.
Nyt vaan kaikki katkomaan pyöriään, ni loppuu se ainanen valitus ku ei oo taitettavia nojakkeja
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Splitter, katkaistava FWD FBB
PW kirjoitti:Pätevän näkönen pyörä tuli, päivittyi samalla päivän tyyliin - penkki ja keskiö lähemmäs toisiaan.
Tandemissa myös tuli vähän tiukka tuo liitos, kisoissa jouduin säätämään isolla lekalla lisää pituutta runkoon - näytti ehkä vähän hurjalta (taas). Pitäs varmaan tehdä joku sopiva palikka, joka sopii autotunkin kanssa käytettäväksi, tuohon rungon jatkamiseen/irrottamiseen. Toiseen suuntaan liikkuu, kuormaliinalla ja sen kiristäjällä. Tandemin rungossa menee putket aika paljon sisäkkäin, säätövaran takia. Tiukassa on se hyvä, ettei oo liikkunu liitos mihinkään.
Nyt vaan kaikki katkomaan pyöriään, ni loppuu se ainanen valitus ku ei oo taitettavia nojakkeja
Irrottaminen on vaikeampaa kun ei ole paikkoja mistä saisi kunnolla kiinni. Minäkin naputtelin puoliskot erilleen massavasaralla. Joku vipu/tunkkisysteemi pitäis keksiä.