tm kirjoitti:terppa kirjoitti:...Kesällä ostin TMS:ltä samanlaisen läskin sähkösetin mikä tuossa on ollut kiinni. Sillä erotuksella, että akku on 15ah akku eli onkos se sitten 540 wh? Oma oli tarakka-akku ja tää on tällainen pullo niin ei harmittavasti pääse kahden akun tekniikalla reissuun...
Eli ongelma on akun liitännät? Tavaralaatikossa kuskatessahan akun kiinnitys ei ole ongelma.
Onko tuo TMS:n sähkösysteemi mallia "integroitu", eli säädin paketoitu tuohon akkupaketin yhteyteen?
Eli ei saa lisättyä akun ja säätimen väliin liitintä, jota kautta kumman vaan akun saisi kytkettyä?
Joo, uudessa akussa säädin on integroitu, vanhassa akussa säädin oli irtopalikka jonka sijoitin pieneen koteloon heti akun jälkeen. Teoriassa olisi ihan mahdollista, että laittaisi tarakka-akun kiinnikkeet ja säätimen paikalleen ja vaihtaisi aina kolme johtoa mitkä tulee akulta mutta käytännössä en uskalla kun johtosarjojen kestävyys ei oikein vakuuta ja "väsyneenä pimeässä" tuhertaessa kuitenkin jonkin pinnin saisin vääntymään teippasin hyvin liitokset ja johtopaketin niin varmaan näillä mennään.
Jos 12 ah akulla on kantomatka parhaimmillaan ollut n. 140 km niin vastaavalla käytöllä uudella akulla päässee 175 km? on sekin jo aika kauas ja takaisin tai vastaavasti "riittävä päivämatka", Turkuun mennessä pitää 1,5h ladata mutta "lähikaupungit" Helsinki, Tampere, Mikkeli tai Kotka menee kerralla, toki lähikaupungissa pitää sitten latauspaikka katsella. Jyväskylään mennessä vähintään kahvitauon verran pitäisi virtaa saada, varmaan enemmänkin koska on mäkinen taival. Noh, toistaiseksi tällä pyörällä vaan Helsinki ja Tampere on ajeltu, isolle kirkolle pariin kertaan...