Grammarian kirjoitti:Nyt vaan 'vaihtaa vaan etuhaarukan'
No ei oo kovin vaativa prosessi toi.
Grammarian kirjoitti:Nyt vaan 'vaihtaa vaan etuhaarukan'
No ei oo kovin vaativa prosessi toi.
Grammarian kirjoitti:Ja etupyörä erityisen - vrt. alla - jos vaan jalat yltää.
Grammarian kirjoitti:Wacky sääti Performerin ketjuihin pituutta lisää ja päästiin ihan kunnon lenkille.
Nämä huomiot yhdistettynä tekee mieli sanoa että kyllä sulla jalat yltää. Voi vaan aluksi tuntua turhan korkealta. Ja jollei riitä lonkankoukistajien venyttely auttaa
Salsalla on meinaan polkimet mulle sopivalla etäisyydellä ja ajan sujuvasti High Baronia korkeammalla pyörällä, mutta se on lopulta makuasia mikä on liian korkea.
http://mccraw.co.uk/optima-high-baron-review/
Tuon mukaan olis kyllä kevyt, 11kg kuitupenkillä. Toisaalla taisin nähdä 12.2kg lukeman ilmoitettuna.
Myyjän mukaan Baronin paino oli lähempänä 15:tä. Jalat ylsi hyvin maahan, muttei polkimille. Tossa tulikin enemmän vastaan se, et vaikkei etupuomi ollu vielä ihan lyhimmillään ketjusuojan takia, niin polkimet osu kumiin ku kääns rattii. Huippukuntonen pyörä, mut kaikkiaan ison oloinen mulle, vaik jollain säädöillä ja osanvaihdoilla ehkä sais sen sopivammaksi.
Kävin testaamassa myös foorumilla myynnissä olleen M5:n, mut Jorin ja kumppaneiden puima etupyöräongelma oli mulle ylitsepääsemätön. Ja ohjaintanko ylitsenäkemätön.
Tähän kun lisätään se, että pystypyörässä myös kroppaa ja sen painoa voi siirtää sisäkurviin päin, toisin kuin nojakissa, niin ohajus tuntuu aina erilaiselta. Siihen pitää vain tottua.
Tuo on varmasti totta ja Baronissa sai siitä vähän tuntumaa, kun oikeen ajatuksella kurvaili.
Harmi etten pääse tuonne Kuusijärvelle pyöriä katteleen, kun oli jo muualle menoa. Nyt voiskin ottaa aikalisän ja vähän höllätä joitain nojapyörän kriteejä, koska maantiepyörästäkin näyttäs saavan retkikelpoisen. EDIT: 8 litraa kylkiin ja 16 satulaputkeen; johan perinteiset tarakkasysteemit kalpenee.
Grammarian kirjoitti:Mut mitä enemmän kattelen Cruzbiken V20:tä, sitä houkuttelevammalta se alkaa vaikuttaa.
Semmoinen asia joka ei tule tuon kanssa välttämättä mieleen, on se että pyörä on kohtuullisen kankea. Emäputki osuu polvien väliin ja jalat eivät taivu tästä kohtaa sivuttain.
Juu. En suosittele kaupunkipyörittelyyn. Omaani ainakaan, kun siinä on akseliväli vielä Tavallista pidempi. Mut matkan taittamiseen mitä magein peli!
Juu en mä varsinaisesti tätä kaupunkipyöräilyyn ajatellut. Ideaalitilanteessa pääsis kunnolla testaamaan pyörää, ennen kuin tekee näinkin ison investoinnin. Onkohan kukaan muuten käynyt tai edes aikonut käydä Cruzbiken Euroopaan-edustustoissa? Nyt on näköjään Norjassakin diileri, tosin hieman hankalan matkan päässä Oslosta etelään.
Tää on tosiaan parempi paikka jatkaa keskustelua.
Hei, miten ihmeessä tämä ketju on multa mennyt ohi silmien - liikaa pyöräilyä kait
Heitän yhden pyörän vielä kehiin, voin luopua Velokraft VK2 nojakistani. Runko roikkuu ilma osia pajani seinällä, tok sen ajokuntoon laitan jos kiinnostusta löytyy. Kuvakin jostain tällä foorumilla löytyy (nojapyöräsi kuva - ketju).
Paino on kevyimmillään kokopyörä ajokunnossa 8.2kg, oli kisasetuppi ilman mitään ekstroja.Runko painaa 2.7 Kg ja retkisetuppina pyörä noin 12kg, siinä on takakopa, dynamovalot, 3x9 vaihteita ja ei-ihan-kisagummit alla. Pyörä on takuulla sporttinen, säätövaraa on mutta pituutta täytyy olla yli 160cm jotta edes kandee yrittää säätää.Kiinostaako? Pyörä asuu Turun kupeessa Kaarinan ja Liedon rajamailla.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... vk2#p21509
Teron Velokraft VK2
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Grammarian monta vuotta tunteneena suosittelen kovasti sähköapumoottorilla varustettua nojakkia joka kaksi- tai kolmipyöräisenä.
Etuja on paljon:
Joitakin huonoja puoliakin on:
Ilpo! Nyt mun ei näköjään enää tarvi ylläpitää kulissia, että kesäkuntoa löytyy
Mutta jos oikein muistelet, ekalla Viron-reissulla poljin sukkana etujoukoissa ja vielä vähän ylimääräistäkin... eeh, kai joku muistaa, pliis?
Paino on kevyimmillään kokopyörä ajokunnossa 8.2kg, oli kisasetuppi ilman mitään ekstroja.Runko painaa 2.7 Kg ja retkisetuppina pyörä noin 12kg, siinä on takakopa, dynamovalot, 3x9 vaihteita ja ei-ihan-kisagummit alla. Pyörä on takuulla sporttinen, säätövaraa on mutta pituutta täytyy olla yli 160cm
Nyt on kova. Olen noin 167. Eiköhän tässä ennen kevättä ehdi Kaarinan suunnalle, ellei just hengenhätää siellä? Palaillaan privaatin puolella?
Tervetuloa kokeilemaan! Täytyy putsata pyörä. Veikkaan että 167cm sopii, itse olen 12cm pidempi joten kampia pitää säätää lähemmäksi. Taitaa muuten olla mun VK2 kisakunnossa suomen kevyin nojakki?
Liitteessä on 2 pyöräisten Nojakkien painoja. Ne eivät ole täysin vertailu kelpoisia sillä osa mittaa massat ilman polkimia ja ilman penkin pehmustetta. Jos ostaa / saa jostain asiallisen rungon halvalla, niin siihen voi upottaa kasan euroja, ostamalla kevyitä komponentteja. Oman V2 (Tadpole) dieetti sisälsi:
Elikäs KPS, mikä on V2:sesi kokonaispaino? Oliko se lähtöpaino jossain 12 kilossa vai mitä meinasit?
Jos tarkkoja ollaan, Oulussa myynnissä ollut hiilikuitupyörä oli takuulla keveimmästä päästä. En muista kysyinkö, mutta varmasti 8 kilon kieppeillä.
Tuo lista on kovin vajaa ja varsinkin noi Velokraftin pyörät voisi melkein ottaa pois koska niitä ei saa kuin käytettynä kun kyseinen firma ei ole ollut toiminnassa 2011 jälkeen.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)