takakeno kirjoitti:Lounas maksoi 15 e ja tarpeeseen tuli.
Kallis!
En osta. Lounas maksaa enintään 9,90 eur.
Ja jos ei ota buffettia, niin chicken badami on 8,70 eur.
Jooko?
takakeno kirjoitti:Lounas maksoi 15 e ja tarpeeseen tuli.
Kallis!
En osta. Lounas maksaa enintään 9,90 eur.
Ja jos ei ota buffettia, niin chicken badami on 8,70 eur.
Jooko?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
ajarmala kirjoitti:takakeno kirjoitti:Lounas maksoi 15 e ja tarpeeseen tuli.
Kallis! En osta. Lounas maksaa enintään 9,90 eur. Ja jos ei ota buffettia, niin chicken badami on 8,70 eur. Jooko?
Nuuksion (Espoo) Haltiassa on 18e lounas. Se on kyllä hyvä. Normaalisti on lounaat 10e molemmin puolin atm.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Sunnuntailenkki (04.06) oli tällä kertaa 170 km pituinen.
Aikaa meni noin 8 tuntia ja ilma oli lähes täydellinen aurinko paistaa 15 astetta lämmintä.
Hämeenkyrö-Nokia-Tottijärvi-Vesilahti-Viiala-Toijala-Lempäälä-Pirkkala-Nokia-Hämeenkyrö.
Meno-, paluulippu Toijalaan, jos persaus kestää ja kestäähän se.
Viialassa päin en ollut vielä ajellut, joten sinne sitten.
Viialasta Toijalaan oli vain 8 km samalla voi sielläkin käydä.
Toijalassa oli veturimuseo ja se menee kiinni klo 16.
Itse tulin paikalle klo 16:10 eli kiinni oli.
No, muuta haittaa heräämisen venymisestä aamulla ei ollutkaan.
Ilmojen lämmettyä juomaa kuluu jo 2 L/100km.
Rusketuksesta huomaa, että ulkona on oltu.
Jalat ovat ruskettuneet vain shortsien ja polvien välistä.
Paljon kohtasin kinneristä kiinnostuneita ihmisiä,
ehkä jopa enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
T:Jere
Hulppea sunnuntailenkki sulla jälleen .
Lupaa hyvää pitkään Pirkkaan.
Reippailijalle lupailin lähteä ajokaveriksi lyhyemmälle reitille eli Näsijärven ympäri, kenties saadaan Jorikin mukaan (?)...
Kiitos.
Mukavaa, kun tulee lisää muitakin nojailijoita Pirkan Pyöräilyyn.
Itse ajattelin lähteä työpaikan pihasta.
Lähtöpaikalle olisi sitten vain 8 km.
Saadaan jälleen lupa ajaa rantatunnelista ja ilman 20 km/h nopeusrajoitusta.
Kinnerillä lähdet varmaan.
T:Jere
Kylläpä on ollut nautinnollinen sunnuntai Takakenolla. Mutta miten ihmeessä kinnerikuskilla voi jalat ruskettua?
Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015
Niin, ei ne rusketu polven alapuolelta, mutta polvesta ylöspäin kyllä,
jos aurinko paistaa takaa päin.
T:Jere
Lähdin perjantai aamuna klo 10 kohti Tuuria.
Ajoin reittiä : Hämeenkyrö-Viljakkala-Parkano-Kihniö-Alavuus-Tuuri.
Matkaa tuli yhteen suuntaan 163 km josta hyväkuntoista hiekkatietä oli 8 km.
Perillä olin Maatilamajoitus Koski-Tuurissa klo 17 aikoihin.
Kiersin Kyrösjärven itäpuolelta.
Mäkisin pätkä, minkä olen koskaan ajanut.
Parkanon kohdalla oli ollut innokas tärinäraidan tekijä, kun oli kiertänyt myös bussipysäkit raidalla.
Parkanon rautatieasemalla poikkesin, koska en ollut koskaan siellä käynyt.
Junaa odottavista ihmistä sai juttuseuraa välittömästi.
Matkalla huomasin, että Suomi näyttä olevan täynnä kesäteattereita.
Jopa Halpamatkat voi suositella maatilamajoitusta,
koska pikkumökki, aamiainen ja sauna maksoi 20 e yö.
Lakanoista tosin 5 e lisää, jos ei ole makuupussia mukana.
Kävin saunasta uimassa joessa ja kylmä vesi teki hyvää lihaksille.
Lampaat olivat uteliaita ja tulivat katsomaan uintiani.
Paluumatkalla jalat tuntuivatkin mukavan rennoilta ja polkimien pyörittäminen oli helppoa.
Vastaan tuli paljon vanhoja autoja.
Museoautoilla ajavat morjestavat lähes aina, mukavaa.
Jottei nyt menisi ihan pusi pusi ja nami nami jutuiksi pelkästään,
niin totesin matkalla kapealle tielle tehdyt tärinäraidat vaarallisiksi.
Pientareelle ei mahdu edes oikea etu- ja takapyörä.
Vaasantiellä oli vähän matkaa kapea piennar ja yritin ajaa tuolla lailla.
Kerran ajauduinkin tärinäraidan ja jyrkän asfaltinreunan takia pois
tieltä, mutta onneksi pääsin takaisin.
Mukava reissu kuitenkin.
Varsinkin, kun TMS majoittui samassa paikassa.
Jos minulla olisi ollut yhtä pitkä matka,
olisin pystynyt ajamaan takaisin kotiin vasta sunnuntai aamuna.
No, nyt tuli kahdessa päivässä 330 km.
Nykyisellä kunnolla ihan sopivasti.
T:Jere
Montaa juttua varten kuvia olen ottanut,
mutta tekemättä ovat jääneet.
No, nyt olisi aikaa purkaa loppukesän tapahtumat lyhyesti.
Kuvia Aurajoen alun etsinnästä eli paluu lowride Kaarina.
Varmaan muitakin sivuhaaroja löytyy.
Matkanteko on aina paljon mukavampaa, jos keksii jonkun teeman.
Nokian kisat 2017.
Mangoa oli tuunattu sillä silmällä, jotta omat ennätykset varmasti parantuisivat,
mutta eihän se tuunaus sittenkään niin paljon vauhtiin vaikuttanut.
Kuitenkin 12h tunnin ennätys parani 315 km oman mittarin mukaan.
No, olihan minulla 1,5h enemmän aikaa ajaa kuin edellisenä vuonna.
Välityksiä olen keventänyt ylämäkiä varten, niin voiko siitä seurata,
että voimaa on vähemmän käytettävissä 200m ajossa kuin aikaisemmin ?
T:Jere
Sunnuntailenkki (13.08) oli tällä kertaa 91 km pituinen.
Kesäloman viimeinen päivä ja tarkoitus oli ajella Tampereen keskustassa.
Utelias olin näkemään miten siellä nyt selviää, kun rakentamisen myllerrys on niin kovaa.
Lisäksi teki mieli pehmisjäätelöä.
Ensimmäiseksi ajoin Näsijärven rantaa, missä autotie kulkee nyt tunnelissa.
Tien tilalle rakennetaan kalliita asuntoja, mutta parempi näin kuitenkin.
Mielestäni mikään suuri kaupunki ei ole hieno ilman isoja puistoja, joissa
pääsee pakoon liikenteen melua ainakin vähän.
Tämä pitäisi myös päättäjien pitää mielessä päätöksiä tehdessä.
Tampereella pitäisi siis olla yhtenäinen puistoalue Näsijärveltä Hämeenpuiston kautta Pyhäjärvelle.
Seuraavaksi saavutaan rantatunnelin itä päähän.
Tästä Tampereelta itään ajaminen kinnerillä on vähän sekavaa,
mutta ehkä tähän tulee parannusta.
Tämän jälkeen käännyin kohti keskustaa ja ajoin tietä pitkin,
kunnes saavuin Tammelan torille,
mutta pehmistä torilta ei kuitenkaan saanut. (Kartta 42)
Tästä jatkoin Tammerkosken rantaan ja ajoin Hämeenkadun ali.
Ihan varma en ole saako tuosta pyörällä ajaa , mutta varovasti menin kuitenkin.
Tämän jälkeen ajoin Tammerkosken yli Laukontorille.
No, täältä nyt ainakin saa pehmistä, mutta ei, jäätelökone oli rikki.
Seuraavaksi suuntasin hienoa siltaa pitkin kohti Ratinan stadionia.
Stadionin jälkeen sain ajaa Pyhäjärven rantaa pitkin Hatanpään arboretumille.
Hieno puisto, hienoja kasveja ja puita.
Puistosta lähdin kohti Pyynikin harjua onhan sielläkin jäätelökioski.
Vanhan ajan vanilja jäätelöön oli nyt kuitenkin tyytyminen, mutta hyvää sekin oli.
Kartta 52 jälkeen.
Pyynikiltä suuntasin kohti Nokiaa Vaakkolammen kautta,
koska tuolla on joskus ollut kelluvia saaria joissa kasvaa puita.
Riippui tuulen suunnasta, mihin rantaan saaret aina ajautuivat.
Kartta 58.
Aika hyvin pärjäsi keskustassakin kinnerillä.
Tosin paikallistuntemus auttaa toki.
Jos keskustassa alkaa tuntua reitit liian sekavilta, niin on vaan siirryttävä autotien puolelle.
Jotain tämän tapaista voisi näyttää pyöräturisteille Tampereella.
Toki tuohon voisi jotain vielä lisätäkin.
T:Jere
Kesäloman jälkeen pyöräily oli lähinnä työreissuja Riihimäelle (n. 160 km siivu).
Muutamina iltoina kävin katselemassa paikkoja Hyvinkäällä ja Riihimäellä.
Nyt on käyty Mangolla Sveitsissäkin, tosin Hyvinkään sellaisessa.
Puoleenväliin laskettelurinnettä pääsi ajamalla, kun kiersi takakautta.
Melkoisen turbobuustin olisi tarvinnut huipulle asti pääsemiseksi ja
alas ei olisi uskaltanut ajaa sittenkään.
Huipulle menin sitten loppumatkan kävellen.
Seuraavaksi ajoin aivan keskustaan ja siellä oli hieno suihkulähde.
Lisäksi takaisin pääsi hyvää pyörätietä radanvartta pitkin.(Kartalla 18)
Toisena iltana kävin Hyvinkään lentokentällä,
jos vaikka näkisi jonkinmoista lentotoimintaa.
No, ei nähnyt, kun siellä oli kuljetusalan raskaankaluston messut.
Mangolla ei ollut sinne kuulemma mitään asiaa,
kun on liian kevyttä kalustoa.
Riihimäen rautatieasemalta länteen lähtee hieno nupukivikatu,
jonka varrella on vanhoja puutaloja.
Tämän kesän viimeinen polkaisu Mangolla oli 20.10 perjantaina paluu Riihimäeltä kotiin.
Aamulla oli sumua, mutta onneksi aurinko alkoi paistamaan eikä satanut.
Tässä vaiheessa paras reitti oli jo löytynyt.
Iittalan kautta ajaminen kannatti kivojen maisemien ja vanhojen talojen takia.
Hyvinä taukopaikkoina voisi pitää kahviloita yms. ,
mutta yllättävää kyllä, bussipysäkki sai useimmiten kelvata.
Pirkkalassa Rajasalmensillalla ehdi juuri ja juuri nähdä hienon auringon laskun.
Mangolla on nyt ajettu 40500 km.
Voisi melkein sanoa, jotta tarpeeksi olen saanut ajaa tänä kesänä eli lähes 9000 km.
Renkaita (Shredda) on kulunut 1.5 sarjaa,
yhdestäkään runko ei ole mennyt rikki.
Lisäksi ketjut on hypännyt paikoiltaan ehkä 6 kertaa,
mutta muuten on mennyt hyvin.
No, käytön jälkiä toki tulee aina vähän lisää.
Kinneri alkaa olla maksanut hankinta hintansa takaisin.
Monestako autosta voi sanoa samaa ?
T:Jere
takakeno kirjoitti:Kinneri alkaa olla maksanut hankinta hintansa takaisin.
Monestako autosta voi sanoa samaa ?
Aika monesta. Se on välillä ainoa keino päästä rahanhankkimislähteelle 10km:n työmatkan voi ajaa fillarilla, mutta yritäpä 100km.
Riihimäelle ajo oli työmatka.
Olisikohan minun pitänyt puhua autojen sijaan harrastusvälineistä.
Tarkoitus oli siis sanoa, että vaikka kinneri on kallis ostaa niin se voi silti kannattaa.
Tosiaan, kyllähän kaikkien koneiden pitää maksaa itsensä takaisin, koska ei niitä muuten voisi hankkia.
T:Jere
Mukavia tuulahduksia menneestä kesästä kiitos!
Hurjat kilsat, onnee selkeesti tyytyväiselle kinneristille onkohan tyytymättömiä olemassakaan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.