Laadukas ilmastointiteippi, itte käytän usein gorilla teippiä joka toimii ihan yksinään ainakin alle 5 barin paineissa. Periaatteessa melkein mikä vaan teippi jonka liima pitää märässä ympäristössä ja se on ilmatiivistä toimii vannenauhan kanssa jos vanteen pintaa on tarpeeksi näkyvillä jotta saat hyvän kontaktipinnan siihen.
Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili
Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili
Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili
Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.
Saa sen varmaan kerran, mutta pirun paha se on pumpata, kun ei yhtään saa painaa sivuun, eikä kovasti alas.
Sisurista irti leikattu venttiili voisi toimia, kun venttiilin kaulaan pujottaisi pienen, mutta läskin o-renkaan. Niitä saa Etrasta alle 10 senttiä kappale. Eikä tuo nyt ihan hirveä investointi ole, oikea tubeless venttiilikään. Lupaan palauttaa sen gorillateipinkin, jonka lainasin Nokian kisoissa, kunhan tulee reissua sinne itäsuomeen, niin ei sitäkään tarvitse ostaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tubelessventtiilissä on vanteen sisälle tuleva kumikartio, joka kiristetään reikää vasten juurimutterilla. Sulle sopis kyllä paremmin vanhasta sisurista leikattu venttiili
Niin kai sen irtileikatun venttiilinkin saa siihen riittävän tiiviisti kiinni.
Kannttaa leikata pieni ylimääräinen pala kumia siihen varteen sisäpuolelle. Se helpottaa tiivistymistä kummasti ja kannattaa käyttää vain venttiilejä joista saat sielun irti.
Voi mennä ghettotubeleksena, jos pelkää venttiilin vuotavan juuresta.
Kokoa pienempi sisuri auki leikattuna. Hoitaa samalla vanteen puolen ilmatiiveyden. Liepeet leikataan pois, kun rengas on asennettu.
Onko kukaan vielä testannut Huck Norris käärmeenpureman estimiä?
Ulkomailta löytyy Schwalben Procore ja sitten on deaneasy mutta niissä on erillinen sisärengas.
Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene
Hiukan kevenee irti leikattavan sisurin märän verran, mutta lisääntyy litkun painon määrällä.
Paino ei kuitenkaan ole tässä se olennainen seikka, vaan keveämpi rullaavuus, joka saavutetaan myös ghettotubeleksilla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mitkä ne maholliset hyödyt ghettotubelessissa on, sisuriin verrattuna? Tuntuu renkaan asennus vähän vaikeemmalta, ei juuri kevene
Hiukan kevenee irti leikattavan sisurin märän verran, mutta lisääntyy litkun painon määrällä.
Paino ei kuitenkaan ole tässä se olennainen seikka, vaan keveämpi rullaavuus, joka saavutetaan myös ghettotubeleksilla.
Jos siirtys tuubirenkaisiin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Mä olen ghettotubelesta käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä läskirenkaissa. Helppo toteuttaa. Vaatii kyllä kompuran tai muun vastaavan millä ilman saa nopeasti renkaaseen.
Eikö tuo ghettotubeleksen ylimääräinen kumi hankaloita renkaan asettumista vanteelle? Toiset rengas-vanneyhdistelmät ovat pahuksen kireitä sellaisenaankin ja vajaasti noussut rengas ei mene suoraan. 8 barin kompuralla sitten sisärenkaan kanssa nousee... ghettotubelesta en ole vielä koettanut.