Etsiessäni mieluisaa ja elämäntilanteeseen sopivaa nojapyörää olen rinnakkaisena haaveena miettinyt nojakin rakentamista. Pikkuhiljaa ajatus on vain vahvistunut, mutta lähtenyt myös ihan omaan suuntaansa, oikeastaan aivan muusta kiinnostuksesta johtuen.
Nojakilla olen ajanut tasan kerran, joten mitään kokemuksellista näkemystä minulla ei todellakaan ole.
Jos oikeasti alan jotakin rakentamaan, lienee kokeiltu ja koeteltu, piirustuksina tarjolla oleva malli järkevin. Tällainen voisi olla jokin atomic zombien Spirit (vaikka oikeastaan alaohjaus kiinnostaisi enemmän). Hitsaus onnistuisi jossakin, vaikka meidän omassa (kerrostalon) tallissa se onkin kiellettyä. Kierrätysosia ja edukkaita ratkaisuja tähän pitäisi soveltaa mahdollisimman paljon.
Mutta kun tekisi mieli tehdä tuo puomi puusta, eli kevennetty lehtipuuydin ja koivuvaneri päällä. Millähän mitoilla se pitäisi tehdä; jos ydin on 2x4 ja vielä rei'itetty (pvc-vaahto täytteenä), niin kestääköhän? Joitain referenssejä löysin moiselle, mutta silti mietityttää.
Kuva on ihan karkea skissi, mutta jotain tuollaista siis ajattelen. Pitäisikö olla ajattelematta?
https://drive.google.com/open?id=1VCBkt ... Eh5nZz-ozN
t. Anni