Tuohan on helppo. Jos ottaa moottorikinnerilleen liikennevakuutuksen, niin saa ajaa "kevytmopona" polttomoottorilla 25 km/h asti, vaikka pärisisi ja savuttaisi. Sitten kun sammuttaa polttomoottorin, ajoneuvo muuttuu "sähköpolkupyöräksi", jonka lisävaatimuksena on kai vain kypärän käyttö, jotta sillä voi ajaa 45 km/h asti nopeuksia sähkömoottoriavulla ja moottori voi olla 1 kW kokoinen. Moottorin sammuttaen saa polkea vaikka sataa.
Koska ei ole rekisteröintiä eikä katsastusta, voi ajoneuvon tyyppi vaihtua lennossa. Ainoat lisävaatimukset ovat vakuutus ja kypärä. Sen jälkeen vapaus koittaa.
Tässä se taas nähdään. Luokittelu johtaa vain epämääräisyyksiin ja porsaanreikiin. (Kevyt)ajoneuvoilla pitäisi olla vain paino- ja nopeusrajoja, jotka aiheuttaisivat lisävaatimuksia. Kaikki muu luokittelu on turhaa, varsinkin tapauksessa, jossa ajoneuvoja ei rekisteröidä eikä tyyppikatsasteta, (koska ovat kevyitä ja hitaita, eivätkä tästä syystä aiheuta liikaa vaaraa muille liikenneosapuolille.)