Kinnerit ovat aina silloin tällöin pyörineet mielessä ja olen miettinyt noita värejä. Jos joskus ostaisi kinnerin niin miten ihmeessä sitä osaisi päättää värin? Milloin keksivät pinnan jonka värin voisi muuttaa nappia painamalla? Jos olis vaikka torstaina vihree päivä mutta sunnuntaina olis kivempi olla sininen ?
Läpikuultava vaalea koppa, ja sisälle RGP-ledit.
Sinä teet kopan ja miehesi valaistuksen.
Olen ihastellut tuota Quattroveloa, joka vuosi on havaittavissa pientä kinnerikuumetta kyllä...varsinkin sateisina päivinä. Mut edelleen mietityttää nuo eri leveydellä kulkevat etu- ja takakiekot. Lisäksi mietityttää miksei Quattrovelon kyljistä tehty tasaisia vaan kinnerillä on "vyötärö" ja takakiekkokotelot selkeesti esillä kumpareina kinnerin kyljissä. Onko tuossa joku käytännön syy takana vai onko kyse vain esteettisestä seikasta?
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Voihan se vähän jäykempi olla noin, mutta ulkonäkö/muotoilu taitaa olla suurin syy. Burana-pillerin muotoisena ei olisi kovin houkuttelevan näköinen. Pulleilla lokasuojilla saa urheilullista ulkonäköä, vaikka kapeiden renkaiden vuoksi ovatkin ihan tarpeettomat.
Olen ihastellut tuota Quattroveloa, joka vuosi on havaittavissa pientä kinnerikuumetta kyllä...varsinkin sateisina päivinä. Mut edelleen mietityttää nuo eri leveydellä kulkevat etu- ja takakiekot. Lisäksi mietityttää miksei Quattrovelon kyljistä tehty tasaisia vaan kinnerillä on "vyötärö" ja takakiekkokotelot selkeesti esillä kumpareina kinnerin kyljissä. Onko tuossa joku käytännön syy takana vai onko kyse vain esteettisestä seikasta?
Muotoilijan valinta. Melko paljon tilaa vie etupyörien kääntyvmiseen varattu tila. Paljon kääntyvä etupyörä ei voi olla kovin lähellä kuskin kinttua, jottei kääntyessään siihen raavi. Tästä syystä eturaideväli on aika leveä, vaikka nelipyöräinen voisi kaatumiskriteerin mukaan olla kapeampikin. Kun sitten kahden takapyörän takia joudutaan myös takapäätä leventämään perinteisestä, tulee ensinnä mieleen juuri tuo muoto. Tuollaisiahan ensimmäiset katetut kilpa-autotkin olivat, kunnes muotoilu "kehittyi".
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Läpikuultava vaalea koppa, ja sisälle RGP-ledit. Sinä teet kopan ja miehesi valaistuksen.
Tällainen on tehty. En vain saa sen (videon tai) kapineen nimeä nyt päähäni. Se on sellainen puolikkaan muovikuplan näköinen kinneri.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Mihin minä joutuisinkaan ilman Viljamia. Juuri se.
Tässä vielä hilpeä video:
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Jos tuon päälle joku pimeässä ajaa niin tekee sen tahallaan. Erikoinen vaikutelma liikkuessa kun kuskin jalkojen liike luo varjoja kuoren sisäpintaan. Eikä ole hassumpi tuo korin nostokaan...
Jos tuon päälle joku pimeässä ajaa niin tekee sen tahallaan. Erikoinen vaikutelma liikkuessa kun kuskin jalkojen liike luo varjoja kuoren sisäpintaan. Eikä ole hassumpi tuo korin nostokaan...
On se siinä mielessä hassu että korkeampi ottaa tuulta enemmän sivusta ja on epävakaa tämän vuoksi. Muistaakseni joku oli täällä foorumilla 2012 tai aiemmin tehnyt kaislikkotuulennopeusmittailua ja sen perusteella m/s kasvoi merkittävästi kun vähän noustiin maan pinnasta ylöspäin.
Muistaakseni joku oli täällä foorumilla 2012 tai aiemmin tehnyt kaislikkotuulennopeusmittailua ja sen perusteella m/s kasvoi merkittävästi kun vähän noustiin maan pinnasta ylöspäin.