PW kirjoitti:https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Mango hintahaarukan alapäässä, näyttää siistiltä, 10v ikää, eli sama ku noi 4tonnin questit, wawit ym. Jostain syystä oon Mangoja vähän "hylkinyt" mutt miks ei?
Miksikäs ei Mangoissa on hinta/laatu aika kohillaan, eikös Suomessakin ole "esimyynnissä" Mango 2600€?
Laskeneeko hintaa se, että ei ole enää valmistajaa vai pykälää heikommat ominaisuudet verrattuna stradaan ja questiin?
Questxs:llä olen pienen kierroksen polkenut ja kulkee selkeästi joutuisemmin kun Mango, samoin varmaan iso Quest, on vaan kankeampi kääntymään.
Stradakin on aerodynaamisempi, ja tasapainoisemman näköinen jos ulkonäkö on tärkeä. Jotain olen kokeillut mutta ei sen tarkempaa muistikuvaa.
Wavilla ajelin 2 vk ja olikohan 1500 km. Tosi sivutuuliherkkä ja ylämäkitehot hukkui penkin joustoon (tai korotuspalojen). Sadevesi ei osannut pois kopan pohjalta/lattialta niin kuin Mangossa. En tykännyt alaohjauksesta mutta ulkonäön perusteella "melkein ostin". Huolto on naurettavan helppoa kun koppa menee osiin.
Mango tarttee ilmajousen taakse ja jäykemmät etujouset (mun mielestä), sama tosin koskenee stradaakin? Samasta tehtaasta jousihässäkkä? Sporttimangon pakkaus on haastavampaa mutta mahtuu kuukauden retkikamppeet. Matkamallissa on leveämmät takaposket niin kampetta/ostoksia on helpompi kuletella. Toisaalta hiilarisportti on kevyt.
Jos ostaisin yleiskäyttöön ja valittavana samankuntoiset lasikuitu Quest, Strada tai Mango ja mango olisi leveämpi "matkamalli" tonnia halvemmalla niin ostaisin Mangon paljoa miettimätä. Hiilikuitukoppaisissa pitäisi miettiä varmaan omasta käytöstä johtuen se tavaratila saa turhan ison painoarvon. jollain toisella nopeus ja keveys. Toisaalta quotrossa saisi ne molemmat mutta niitä ei taida käytettynä paljoa olla tarjolla.
Mutta ostaa minkä ostaa niin hyttysiä saa kaivella hampaiden välistä kun leveähkö hymy naamalla tulee ajeltua (kunhan ajaa asfaltilla
)