TMS kirjoitti:Minusta 25km/h raja on liian pieni, joku sellainen Amerikan mallin 20 mph eli noin 32 km/h raja olisi ihan sopiva. 45 sitten taas liikaa. En aivan kyllä ymmärrä näkemyksiä että yli 25 on heti kategorisesti likaa kevyen liikenteen väylille. Niitä kun on monenlaisia tullut ainakin itselle vastaan. On monia paikkoja joissa voi aivan surutta ajella 25:ttä kovempaa ilman minkäänlaista turvallisuusriskiä. Tilannenopeus on kai tässä avainsana, eihän kenenkään ole pakko ajaa sähköpyörällä rajoitinta vastaan joka paikassa. Ja harva varmaan uskaltaisikaan/pystyisikään edes nykyisellä 25 rajalla?
Osittain samaa mieltä. Tilannenopeus ja ympäristön aktiivinen havainnointi ovat minusta avainasiat tässä keskustelussa.
Ajelen sekä sähköavustetulla (25kmph pedelec) trikella että Vespan mopolla töihin samaa reittiä Espoosta Helsinkiin Länsiväylä-Keilaniemi-Kuusisaari-Lehtisaari-Pasila reittiä pyöräteitä käyttäen kesäisin ja siellä saa suurimman osan matkasta aivan turvallisesti painaa menemään mopolla pyörätiellä 45kpmh rajoittimessa ja trikellä sen mitä jaloista riittää tehoja, suurimman osan matkasta kovempaa, kuin 25kmph, alamäissä huiput lähempänä 50kmph GPS:n mukaan.
Triken kanssa jään avustamattomien kilpapyöräilijöiden jalkoihin, kun minun lihasvoimalla en juurikaan pääse yli 30kmph nopeuksiin tasaisella vaikka olenkin avustettu 25kpmh saakka ja aiheuttaa eniten vaaratilanteita, kun nuo armoitetut trikoosankarit yleensä ei katso eteensä, kun ohi pitää päästä vaikka olisi minkälainen sumppu pyörätiellä edessä. Kovimmat ovat jopa polkeneet minusta ohi mopollakin ajellessa 
Tosin jopa nopeutta enemmän kaipaisin vääntöä sähkömoottoriin, koska minun aataminaikainen Chrystalyten moottori ei ihan kaikkia ylämäkiä jaksa auttaa ylös saakka.