Sain eilen kannustuksen katsoa sen Velogi heppulin videon. Kiinnosti vähän toi sisältö. Huh huh. Mielettömän pitkää jaarittelua 12 minuuttia. Ei kertakaikkiaan jaksa semmoista. Joten ihan olennainen juttu on se että leikkaa riittävän lyhyen siitä videostaan. Vaikka kuinka rakastaisi sitä omaa tekemistään niin eipä se tyhjäkäynti vaan kiinnosta ketään.
Yuoutube kannustaa pitkiin videoihin, niihin voi myydä enemmän mainoksia. Tällä hetkellä kaupallistamisen ehtona on 1000tilaajaa ja 4000tuntia näyttöaikaa vuodessa. Monella "ammattitubettajalla" näyttää nuo videot olevan 10-15min, asian määrästä riippumatta.
Yuoutube kannustaa pitkiin videoihin, niihin voi myydä enemmän mainoksia. Tällä hetkellä kaupallistamisen ehtona on 1000tilaajaa ja 4000tuntia näyttöaikaa vuodessa. Monella "ammattitubettajalla" näyttää nuo videot olevan 10-15min, asian määrästä riippumatta.
Jukka
Ei, vaan YouTuben algoritmi kannustaa pitkiin videoihin, koska se tällä hetkellä painottuu katseluaikaan. Eli se suosittelee ennemmin sellaisia videoita, joilla on paljon katseluaikaa. Joten pitkä video kerryttää enemmän katseluaikaa verrattuna lyhyeen videoon. On tässä tosin se kaupallinenkin puoli. Kun YouTube suosittelee pitkää videota (siis videota, jossa on paljon katseluaikaa) herkemmin, niin se saa enemmän katselukertoja, joka tarkoittaa enemmän näytettyjä mainoksia, eli enemmän mainostuloja sekä YouTubelle, että videon tekijälle.
Aina loputtomasti samoja kysymyksiä, mutta se on sit PR:ää.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org