Quattrovelo #76

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

NikoK kirjoitti:

Etolasta pitää varmaan aika pian hakea lisää "tuulilasia", sen verran herkästi naarmuuntuu.

Etrasta hain millin paksuista polykarbonaattilevyä 0,9 neliön palan, maksoi 23€ ja siitä tulee 12 tuulilasia :D Ei hinnan puolesta haittaa vaikka muutaman vuodessa joutuis vaihtamaan. Mattoveitsellä onnistui leikkaus.

Myyjän mukaan pinnoitettu ei kestä vaikka siihen ei tuon enempää tarvi taivutusta.

Liitteet
65985016-815B-4E60-A7BB-B1F7012D1DCE.jpeg

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Kylläpä on ajaminen muuttunut Quattron myötä, kivemmaksi :D Esimerkiksi tänään ajoin lenkillä Lohjansaareen katsomaan Paavolan tammea. Kinnerissä oli mukana valokuvauskalustoa kilotolkulla, eipä tullut aiemmilla pyörillä tällaisia lenkkejä tehtyä. Muulloinkin kuskaan kahta pienempää kameraa mukana ja tämä on tuonut uutta virettä sekä valokuvaus- että pyöräilyharrastukseen.
Alla kännykkäkuva Tammesta. Siinä kuvassa näkyykin valkoinen köysi jolla harmittavasti puu kierretty, vaikeutti huomattavasti kivan kuvan ottamista.

Liitteet
C723B4A1-F8FF-43E6-B399-AFD246088632.jpeg
C723B4A1-F8FF-43E6-B399-AFD246088632.jpeg (578.39 KiB) Katsottu 5762 kertaa

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Tänään tuli kesän pisin lenkki toistaiseksi. 374,8km, ajoaika 11h14min, kokonaisaika 11h36min, keskinopeus 33,3km/h, nousumetrit 1638m. Ajoin reitin Espoo-Lahti-Padasjoki-Hämeenlinna-Nummela-Espoo. Lämmintä oli 27C päivällä, tulipahan kokemusta siitäkin, hyvin sujui, nestettä meni reilu 5l. Hyvin jaksoin, mitä nyt yhdeksäs tunti oli vähän hankala hetki. Padasjoella söin jäätelön 8) Toisen olisin syönyt Nummelassa mutta huoltsikka olikin kiinni niin tilasin kotiväeltä jätskiä iltapalaksi ja ajoin kotiin asti. Muuten oli omat eväät mukana, kananmunia, oliivia, tummaa suklaata ja itsetehtyä "pähkinäleipää". Jalkapohjissa kuumat pisteet lopussa, mistähän ne johtuu ? Ja Suunnon mittarin akunkesto tuli testattua, toiseksi tarkimmalla GPS asetuksella akkua oli lopussa 61% jäljellä :!:

Liitteet
IMG_8278.JPG
IMG_8278.JPG (180.82 KiB) Katsottu 5534 kertaa
IMG_8277.JPG
IMG_8277.JPG (221.63 KiB) Katsottu 5534 kertaa

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17831
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja PW »

Melkonen matka, huh - ajaessako tankkasit ku noin vähän taukoaikaa?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Juu, ajaessa napostelin. Taukoja oli kaksi, ennen Lahtea pysähdyin yhden kuvan ottamaan (ja kävin puskassa) ja sitten Padasjoen jätski.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
smilodon
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Huhti 2015, 17:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja smilodon »

Pääsit facebookin Lahti-ryhmään :twisted:

Liitteet
Mikätuoon.png

Sahi

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4844
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Aika hyvää mutu asenteellista keskustelua . Sokeita taitaa olla liikenteessä aika paljon . :twisted:

Avatar
smilodon
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Huhti 2015, 17:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja smilodon »

Nojanalle kirjoitti:

Aika hyvää mutu asenteellista keskustelua . Sokeita taitaa olla liikenteessä aika paljon . :twisted:

Viirit mainittu :mrgreen:

Sahi

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Laittakaa parhaita paloja tännekin :lol: Kun ei minulla ole tiliä Facebookissa.

Tähän astisen kokemukseni mukaan kinneri huomioidaan liikenteessä paljon paremmin kuin muut pyörät. Jopa sokko -ohitukset (siis sellaiset että lähdetään ohittamaan mäen huipulla tai mutkassa, paikassa jossa näkyvyyttä vastaantulijoihin ei ole) ovat vähentyneet todella huomattavasti.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 592
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Mieshän on ihan älyttömän hyvässä kunnossa. :D
Eikö tosiaan tarvitse pitää enempää taukoja, kun ajaa noin kovaa.
Sinähän voit ajaa kerralla Joensuuhun.

Jaloittelu välillä voisi auttaa noihin jalka tuntemuksiin.
Minullakin tuntuu joskus pistelyä klossien kohdalta.

Onko Quattrovelossa pienempi teho valoihin, jolla kuluu vähemmän sähköä ?

Ei välttämättä kannata lukea kaikkea mitä ihmiset kirjoittaa netissä. :mrgreen:
T:Jere

Avatar
smilodon
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Huhti 2015, 17:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja smilodon »

Tällaista tavanomaista, ei muka näy ja vaarallista täytyy olla :twisted:
Yritin itsekin selittää mistä on kyse, mutta keskustelu oli jo tyrehtynyt.

Liitteet
Screenshot_2018-05-30-22-09-34-1.png
Screenshot_2018-05-30-22-09-34-1.png (137.47 KiB) Katsottu 5329 kertaa
Screenshot_2018-05-30-22-10-20-1.png
Screenshot_2018-05-30-22-10-42-1.png
Screenshot_2018-05-30-22-10-42-1.png (130.1 KiB) Katsottu 5329 kertaa
Screenshot_2018-05-30-22-11-17-1.png

Sahi

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja NikoK »

takakeno kirjoitti:

Mieshän on ihan älyttömän hyvässä kunnossa. :D
Eikö tosiaan tarvitse pitää enempää taukoja, kun ajaa noin kovaa.
Sinähän voit ajaa kerralla Joensuuhun.

Jaloittelu välillä voisi auttaa noihin jalka tuntemuksiin.
Minullakin tuntuu joskus pistelyä klossien kohdalta.

Onko Quattrovelossa pienempi teho valoihin, jolla kuluu vähemmän sähköä ?

Ei välttämättä kannata lukea kaikkea mitä ihmiset kirjoittaa netissä. :mrgreen:
T:Jere

Ei tunnu tarvitsevan enempää taukoja :) Ei kai pakollisia ole kuin puskatauot, nyt oli sen verran lämmin ettei niitäkään tuon enempää.

Varmasti auttaisi jaloittelu, mutta täytyyhän siihen ratkaisukin olla, kun ei muilla pyörillä ole tämmöistä ollut kuin joskus hyvin lievänä. Ainakin isommat kengät tilasin. Olisi pitänyt oikeastaan vaihtaa jo aiemmin, kun tuntuvat välillä jalkaan laittaessa pieneltä.

Kyllä, ajovaloihin on kaksi tehoa, alemmalla teholla ei juuri virtaa kulu. Lisäksi takavalot saa erikseen omalla kytkimellä kirkkaalle, sitä tulee käytettyä jonkun verran. Kirkkaamman takavalon virittelyä olen kyllä hieman pohtinut.

smilodon kirjoitti:

Tällaista tavanomaista, ei muka näy ja vaarallista täytyy olla :twisted:
Yritin itsekin selittää mistä on kyse, mutta keskustelu oli jo tyrehtynyt.

:mrgreen: "Hyhhyh" ja "luisteli Helsingin -tiellä" :mrgreen:

Satunnaiset kyselijät eivät ole näkyvyydestä kommentoineet, mutta työkavereiden kommentit ovat lähes kaikki kehuneet että kyllä näkyy hyvin. Yksi ainoa on sanonut että on siinä onnettomat tuikut. Tiedä sitten oliko silloin ollut himmeämmällä valot...

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4969
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja janx »

smilodon kirjoitti:

Tällaista tavanomaista, ei muka näy ja vaarallista täytyy olla :twisted:
Yritin itsekin selittää mistä on kyse, mutta keskustelu oli jo tyrehtynyt.

Mikä oli alkuperäinen kommentoitava kuva?

NikoK kirjoitti:

Yksi ainoa on sanonut että on siinä onnettomat tuikut. Tiedä sitten oliko silloin ollut himmeämmällä valot...

Oon samaa mieltä kinneriden valoista. Useimmissa on onnettomat tuikut (5mm ledit).

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
smilodon
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Huhti 2015, 17:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja smilodon »

janx kirjoitti:

Mikä oli alkuperäinen kommentoitava kuva?

Laitoin mä senkin kuvan, on tuolla ylempänä.

Sahi

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4969
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Quattrovelo #76

Viesti Kirjoittaja janx »

smilodon kirjoitti:
janx kirjoitti:

Mikä oli alkuperäinen kommentoitava kuva?

Laitoin mä senkin kuvan, on tuolla ylempänä.

Kas niinpä olikin. En selannut tarpeeksi ylös. Ilmeisesti ne on samaa mieltä myös pystypolkupyöräilijästä. Sekun katoaa maisemaan vielä tehokkaammin. No edelleen. Jos ei katso, ei näe. :roll:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin