jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne
Eilen käytiin kulmilla syömässäMilläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa.
Helkama Kaunottarella
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne
Eilen käytiin kulmilla syömässäMilläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa.
Helkama Kaunottarella
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne
Eilen käytiin kulmilla syömässäMilläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa.
Helkama Kaunottarella
Sopii hyvin tyyliin.
Minä ajoin eilen Nauvosta Paraisille nappularenkaisella Tunturi Ponilla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:PW kirjoitti:jori kirjoitti:PW kirjoitti:Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne
Eilen käytiin kulmilla syömässäMilläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa.
Helkama Kaunottarella
Sopii hyvin tyyliin.
Minä ajoin eilen Nauvosta Paraisille nappularenkaisella Tunturi Ponilla.
Oot sie hurja!
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kadulla kuuntelemas konserttia ja siitä Inkerinaukiolle, siel olikin Cadillackokoontuminen ja immeiset pällisteli kulkupelejä - Kinnerikin sai suurehkon osan huomiosta, vaikka jättäydyin vähän kauemmas.
Yksi Imatralainen, uskaltanen sanoa "himopolkija" oli kovin kiinnostunut, foorumiakin oli lukenut. Lupasin koeajomahollisuuden ja näytti edelleen kiinnostuneelta.
Ps. eka tonni alkaa olla polettuna tänäänkin 10km
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Miettiny jos tuohon kylkeen kirjottas isolla POLKUPYÖRÄ EI MOOTTORIA - selviäiskö vähemmällä vastaamisella?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Miettiny jos tuohon kylkeen kirjottas isolla POLKUPYÖRÄ EI MOOTTORIA - selviäiskö vähemmällä vastaamisella?
Pitäisikö tällainen tarra teettää.
KINNERI
katettu polkupyörä
ei moottoria
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Voihan kyseisessä tapauksessa moottorikysymykseen vastata: Wikström
Vilijami kirjoitti:Voihan kyseisessä tapauksessa moottorikysymykseen vastata: Wikström
Niin oon monesti tehnykin mutt selvästi ei aukene kaikille
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Itä vastaan Länsi?
nuo (vihreät) Wikströmit ovat syntyneet Vaasassa.
PW kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Voihan kyseisessä tapauksessa moottorikysymykseen vastata: Wikström
Niin oon monesti tehnykin mutt selvästi ei aukene kaikille
Ihme juttu?
Nalle löysi tuon Inkerinaukiolla "himopolkijan" kuvaaman videon
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tässä on opeteltu kinneriajoo toista kuukautta, enempi mutu tuntumalla. Uutta on myös etuvaihtaja ja mietin välillä kuinka noita vaihteita pitäs käyttää ylämäessä. En nyt tarkkaan välityksiä muista, olisko isoin edessä 52 ja isoin takana 32 Yleensä ajan pienemmällä eturattaalla enimmäkseen ja alamäkeen vaihdan isomman, ylämäessä saattaa sitt tulla hetki, jollon tartteis taas pienempää eturatasta. Kadenssi kasvaa kovasti ja samalla pitäs löytää takaa sopiva ratas
Onko ohjetta, miten ylämäkeen pitäs vauhti ottaa, vai täysillä edellinen alamäki - ylämäki niin kovaa ku pystyy?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No ei nyt ainakaan jarrutella vauhteja pois ennen ylämäkiä Keskinopeuden kannalta ylämäet kannattaa vetää nii kovaa ku vehkeistä lähtee. Ylämäessä vietetty aika on helposti moninkertainen vastaavaan alamäkeen verrattuna joten ylämäki vaikuttaa keskinopeuteen enemmän. Alamäessä voi sitten vaikka olla polkematta ja palautella voimia.
Mutta kannattaa opetella ajamaan mahdollisimman isoilla hammasrattailla, niin edessä kuin takanakin, säästää voimansiirtoa.
Edessä 60 piikiä ja takana 30 antaa saman välitysuhteen kuin 30-15 yhdistelmä, mutta ketjuvoima vain puolet siitä. Mitä pienempi voima ketjussa sitä pienemmät häviöt voimansiirrossa ja voimansiirto(ketju ja rattaat) kuluu myös vähemmän. Takavetoisissa nojapyörissä ei tarvi välittää edes ketjun sivuvedosta kun se tulee huomattavan pitkälle matkalle.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Isolla etusella ajaessa, kadenssit helpost tippuu ja yrittää kuitenkin väkisin vääntämällä päästä mäen päälle. Täytyy kiinnittää tuohon huomiota.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Imatran ajot taas lähestyy ja talkooväki pystytelly radanvarteen vaneriaitoja. Vuoksen vartta kun kinneröi tuulisella säällä, aidan alkamisen ja loppumisen huomaa hyvin. Siis oiva sivutuulitunnelitestirata Vaikea on sanoo, onko kumiköysi auttanut oikeesti mutt tuntuu siltä - sivutuuli kyllä ottaa kiinni mutt edestakanen vispaaminen on poissa. Pitäs tietyst testata köydellä ja ilman, peräjälkeen samassa tuulessa mutt ei jaksa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.