ja mun mielestä koulussakin opetettiin ettei pienempiään saa kiusata
hyviin tapoihin kuuluu myös että otetaan pienemmätkin huomioon.
muuallakin kuin liikenteessä.
Quattrovelo #76
Re: Quattrovelo #76
Re: Quattrovelo #76
Joidenkin mielestä mikään henkilöautoa pienempi ei kuulu liikenteeseen. Jalankulkijat ja pyöräilijät vain häiritsevät autoilijan elämää. Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...
Re: Quattrovelo #76
tm kirjoitti:Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...
Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain fiksua.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
PW kirjoitti:tm kirjoitti:Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...
Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain fiksua.
Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa
Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
Re: Quattrovelo #76
NikoK kirjoitti:PW kirjoitti:tm kirjoitti:Ja vielä pahempi jos kohtaa tiellä jotain ennalta tuntematonta, kuten kinnerin...
Se on kuitenkin maahanmuuttaja, vie meijän tiet ja naiset!
Ps. enpä onneks oo Imatraryhmässä, varmast sielläkin jo keltasestsukkulast jotain fiksua.Välillä tuntuu että Maahanmuuttaja, mutta ei haittaa
Joo, en miekään oo saanu yhtään negatiivista kommenttia ja peukkua tulee kaikenlaisilta kanssakulkijoilta. Ehkä ne negatiiviset pesii noissa määrätyissä faceryhmissä ja hyvä niin, pysykööt siellä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Quattrovelo #76
NikoK kirjoitti:Oiskohan tämmönen 250 lumeninen hyvä-> https://www.feedthehabit.com/gear-revie ... ht-review/ Isompi akku pitäis tietysti virittää.
Tuli koko perheelle ostettua 1€/ kpl takavalot lasereilla.
Laserit ei oo kovin kirkkaat mutta pimeässä näkyy aika kivasti.
Se on vähän huono kun noiden ledien valokeilan avautumiskulma on aika pieni niin kohdistus on aika tarkkaa että valo näkyy kunnolla.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Mulla oli valmiiksi tuommonen Lupinen Rotlicht. Melko kirkas sekin on, 2w ledillä. Ei ollut muuta käyttöä sille nyt niin otin sen tähän projektiin. Alkuperäinen akku pois kiinnityspultin tieltä ja johto kinnerin sisään isompaa akkua varten niin voi käyttää aina täyttä kirkkautta lampussa vaikka pidemmälläki lenkillä. Kumilaatasta leikkasin pohjan valolle. Hetki piti funtsailla miten tämän tekis ennen kuin aloin reikiä porailemaan, mutta ihan hyvä tuli
(Uudet huiput 92,6km/h)
- Liitteet
-
- BCB472D1-8383-4A97-9A03-99165C1F11B9.jpeg (149.81 KiB) Katsottu 12593 kertaa
-
- 44B32753-B11F-43EB-9D6E-4225F36874BE.jpeg (126.61 KiB) Katsottu 12593 kertaa
-
- A83A3B5C-A3C8-4860-BA5F-B2A48FC7A109.jpeg (239.39 KiB) Katsottu 12593 kertaa
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 592
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: Quattrovelo #76
Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
takakeno kirjoitti:Missä ja miten on 90 km/h ylittynyt ?
Mangolla en ole päässyt kuin 88 km/h.
Onko toi sininen sisäpuolella akku vai mikä (takavalossa) ?
T:Jere
Vanhalla Hämeenlinnantiellä Nurmijärven kohdalla. Satasen rikkominenkin mahdollista kenties Palojoen mäessä siinä lähellä, on hivenen jyrkempi ja välitys tuntuisi sen verran vielä riittävän kovempaan.
Joo, se on akku. 8100mAh ja painaa vain 150g, tarkoitettu johonki pieneen RC -autoon.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
Re: Quattrovelo #76
Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa. Itse en aikanaan Mango plussalla Savon kaltevilla, kapeilla ja kuoppaisilla teillä koskaan uskaltanut päästää pyörää yli 80 km/h vauhtiin.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14011
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quattrovelo #76
Puusilmä kirjoitti:Nopea on peli. Ja ilmeisesti neljä rengasta tekee vauhtiajosta turvallisempaa.
Sen se nimenomaan tekee se toinen takapyörä. Perä ohjaa jäykemmin, jolloin yliohjautumistaipumus vähenee. Myös kallistelu vähenee tukikolmion muututtua tukinelikulmioksi ja takarenkaan rengasrikko ei kaarteessakaan heti aiheuta sivuluisua ja kaatumista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
Hankin paremman laturin akuille. Siitä näkee paljonko virtaa on ladattu, selvittelin sen avulla tuon varaustilan näytön (jännitemittarihan se vaan) skaalaa. Lopputulos käytännössä se että kaksi ylintä lediä kertoo että akku on melkein täynnä, tai melkein tyhjä...
- Liitteet
-
- BBF1B1D8-4BA6-445A-A133-CEE43CFB66C4.jpeg (141.46 KiB) Katsottu 11481 kertaa
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Quattrovelo #76
Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun aina samat valot pällä. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 643
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Quattrovelo #76
jviirret kirjoitti:Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun aina samat valot pällä. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.Jukka
Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14011
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quattrovelo #76
NikoK kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pelkkä jännitemittari akun varaustilan selvittämiseen on yhtä tarkka kuin hajuaisti mopon bensan määrän arvioimiseen.
Vähän parempaan lopputulokseen pääset jos testaat akun aina samat valot pällä. Kuormitus laskee tyhjän akun napajännitettä enemmän kuin täyden akun.Joo, sama kuorma oli päällä. No, onhan tuo näyttö parempi kuin ei mitään.
Olisiko jännitevalot tehty käytettäväksi ilman kuormaa. Aika paljon jännite muuttuu kuorman mukaan.
Myös lämpötila vaikuttaa merkittävästi.
Lisäksi akkujen kehitys nostaa jännitettä hitu kerrallaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma