jooseha kirjoitti:Onkos ajankohta taas elokuun eka viikonloppu eli 4.-5.8.2018?
Kyllä, perinteiseen tyyliin .
jooseha kirjoitti:Onkos ajankohta taas elokuun eka viikonloppu eli 4.-5.8.2018?
Kyllä, perinteiseen tyyliin .
Vilijami kirjoitti:Oulussa olisi myös vastikään käytöstä poistettu Iinatin mikroautorata. Siinä on kyllä melkoisen tiukkoja mutkia. Luulisin että sen saisi ilmaiseksi käyttöön, kun markkinois ideaa kaupungille pyöräilykulttuurin monimuotoisuuden edistämisellä tai jotain sellaista. Ai niin, siellähän ei vissiin ole enää huoltorakennusta, joten wc ja vesihuolto on vähän hiertää.
Tännehän on tulossa bmx rata, trial rata, maantiepyörärata (ex karting) ja mtb xc reitti. Uusi huoltorakennuskin tulee. Projekti on tarkoitus tehdä 2018-2020. Muutaman vuoden päästä järjestämään nojapyöräilyn sm-kisoja asfaltti ja maastopyöräluokissa?
Käytiin eilen isän kanssa testaamassa, kuinka Räyskälän lentokentälle tehty moottoripyöräpoliisien ajoharjoittelurata soveltuisi nojapyörillä ajeluun. Alla kuva radasta. Asfaltin leveys on 7 metriä ja asfaltti on hyväkuntoista, kun se viime syksynä on tehty.
Rata on toki mutkaisempi kuin nokialla on totuttu, mikä varmaankin nopeimpia suorituksia ainaskin hidastaisi, mutta lisäisikö omalta osaltaan mielenkiintoa ajamiseen, kun ei ole pelkkää oikealle kaartamista? Rata on tasamaalla ja kokonaispituus on noin 1,2 km ja oikeanreunimmainen lenkki oli hieman yli 0,8km Stradan mittarilla mitattuna. Tuo kuvan vasemmassa laidassa oleva mutka on sellainen, että kinnerillä pystyy maksimissaan hieman yli kolmeakymppiä ajamaan, eli aika tiukka mutka on, tuolla lyhyemmällä kierroksella ei tarvitse ainaskaan alle 35km/h vauhtia laskea. 200m ajon voisi mahdollisesti saada toteutettua kiitoradalla tai rullaustiellä, sillä kentän kahdesta kiitoradasta on kerralla käytössä vain toinen. Vielä video radasta:
Lentokentältä löytyy myös ravintola, motelli, leirialue ja saunat, joissa ravitsemus ja yöpymispuolen voisi saada toteutettua lähellä rataa. Näistä lisätietoa http://www.rayskala.fi/palvelut
Rataa ei vielä Googlen kartoissa näy, mutta paikka sijaitsee täällä: https://goo.gl/maps/u9h9VTCLbA22 , tuossa kiitoratojen välisessä kulmassa. Vieressä on myös tuosta ilmakuvasta näkyviä maastoharjoitteluratoja. Hintaa emme vielä kysyneet, mutta jos kiinnostusta kisojen tuonne siirtämiseen sattuisi löytymään, kannattaisi varmaankin kysyä tarjoukseen myös majoitus ja saunat ja jos jollekin halli-tilalle on tarvetta. Elokuun ensimmäiset viikonloput ovat poliisien puolesta vapaita, joten ajankohtaakaan ei tarvitsisi siirtää.
Kisan luonne muuttuisi ainakin radikaalisti. Vaikka leveys riittäisi helpostikkin ohituksiin ja vaikka neljä rinnan ajoon, niin melko haastavaa se on silti kun on vuoroin mutkaa kumpaankin suuntaan ja kaikki haluaa tietenkin ajaa sisäkaarretta. Nopeimman ja hitaimman kuljettajan ero kun on helposti kaksinkertainen niin niitä ohituksia on koko ajan jos kisan pituus on kymmeniä kierroksia.
Mutta mielenkiintoisempi ehdottomasti.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Joo, ei mutkaisella radalla ole yhtä helppoa pitää kinnerin vauhtia tasaisen kovana ja sitten ne ohitukset, mutta olen samaa mieltä että tuo olisi mielenkiintoisempi ajettava. Ja tietty läheisyydestä löytyvät majoitusmahdollisuudet saunojen kera houkuttelevat myös.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Tuo rata olis hyvin kiinnostava ja ohituksen tarvetta voi vähentää jakamalla esim. tunninajoa kolmeen ryhmään. Toki pitkät suoritukset kuin 12 ja 6 tuntia on hieman ongelmalliset, mutta eipä niissä mitään älyttömiä suorituksia haeta yleensä muutenkaan
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Wacky kirjoitti:Toki pitkät suoritukset kuin 12 ja 6 tuntia on hieman ongelmalliset, mutta eipä niissä mitään älyttömiä suorituksia haeta yleensä muutenkaan
Ei tosiaan. Teron viimevuotinen 600 km jäi rengasrikkojen takia saavuttamatta. Eihän tuo tosiaan vaadi kuin 50 km/h keskinopeuden. Ihan normaalivauhtiahan tuo on syheröradalle, jossa on parinkymmenen metrin kaartosäteitä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Eihän niiden lajien tarvi samat olla kuin Nokialla
Kisa "Le mans"-tyylisellä lähdöllä jossa kuljettajat juoksevat ajoneuvoilleen ja siitä 2-3 kierrosta ja ekana maalissa voittaa. Tai useampi lähtö, alkuerät, välierät ja finaali niin ei oo nii paljo porukkaa radalla kerralla.
Kierrosennätyksiä ehtisi ajaa yksitellenkin ja niiden aikojen perusteella ryhmät 1h ajolle.
Ihan hyväkin ettei kinnerit olisi niin dominoivia Toisaalta, paikalle tulis pian joku maantiepyörällä ja voittas kaikki nojakit
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Eihän niiden lajien tarvi samat olla kuin Nokialla
...
Juurikin noin. Pidetään nyt mieli avoimena, eikä juututa Nokialla käytettyyn formaattiin. Vaihtelu tekee hyvää.
Hirven Noja kirjoitti:...Hintaa emme vielä kysyneet, mutta jos kiinnostusta kisojen tuonne siirtämiseen sattuisi löytymään, kannattaisi varmaankin kysyä tarjoukseen myös majoitus ja saunat ja jos jollekin halli-tilalle on tarvetta. Elokuun ensimmäiset viikonloput ovat poliisien puolesta vapaita, joten ajankohtaakaan ei tarvitsisi siirtää.
Mun mielestä kannattaisi ehdottomasti kysyä hinta-arvio. Ratahan näyttää ihan potentiaaliselta.
tm kirjoitti:Mun mielestä kannattaisi ehdottomasti kysyä hinta-arvio. Ratahan näyttää ihan potentiaaliselta.
Ihan kiva ratavaihtoehto. En ole tiennytkään, että tällainenkin on. Minulla on kesämökki ja rantasauna 7 km päässä Portaan suuntaan...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Mukava lisä tarjontaan.
Hinta-arviota vaan kyselemään.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
ajarmala kirjoitti:tm kirjoitti:Mun mielestä kannattaisi ehdottomasti kysyä hinta-arvio. Ratahan näyttää ihan potentiaaliselta.
Ihan kiva ratavaihtoehto. En ole tiennytkään, että tällainenkin on. Minulla on kesämökki ja rantasauna 7 km päässä Portaan suuntaan...
Lisää majoitustilaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Aivan mahtavan kuuloinen paikka. Kaikki on kohdillaan. Sit vaan tosiaan mietintämyssyä syvemmälle että saadaan isoista nopeuseroista huolimatta pidettyä turvalliset kisat..
Helppo kyllä kuvitella itsensä nopeimpien kinnerikuskien pöksyihin mitä mieltä he ovat Tällaisesta syheröradasta. Nokialla kun on vauhdit tainneet vuosi vuodelta vaan nousta kovemmiksi ja heidän ylivoimansa voi olla nyt uhattuna!
Kyllä tuollainen rata on varmasti kiva ajaa, kun saa koko ajan keskittyä ajolinjoihin että saisi vauhtia pidettyä yllä mahdollisimman hyvin. Renkaat on kyllä varmasti kovilla. Kisan luonne tuollaisella radalla tietysti kokonaan muuttuu Nokiaan verrattuna, mutta eihän se välttämättä huono asia ole. Tosin 12h ajo ei varmaan tuollaisella syherö radalla ole kovin mielekästä, kun ei kuitenkaan pysty mitään isoja kilometrejä ajamaan.
Keski-euroopassakin järjestävät useampiakin kisatapahtumia tuollaisilla mutkaradoilla ja kyllä ne ilmeisesti niillä tykkää ajaakin.