En nyt vielä keksinyt nimeä. Pohdinnassa.
Putket hankittu. Tästä se lähtee. Imatralaisen esikuvan Joensuussa tehty versio.
En nyt vielä keksinyt nimeä. Pohdinnassa.
Putket hankittu. Tästä se lähtee. Imatralaisen esikuvan Joensuussa tehty versio.
Haarukointia rungon ja haarukoiden olemuksesta.
Runkoputki on 57/1.5 kokoista. Haarukkaputket ovaali 40x20/2. Molempia löytyi Rautavaraston hyllystä Joensuusta.
Katsoin aluksi kummissani että onpa Pastori ollut ahkerana, kun pyörä on jo valmis
Haarukkaputken on vissiin ovaalit?
Pastori kirjoitti:Runkoputki on 57/1.5 kokoista. Haarukkaputket ovaali 40x20/2. Molempia löytyi Rautavaraston hyllystä Joensuusta.
Paljonko tuollainen ovaaliputki on hinnaltaan? Muistaakseni ei täältä Tamperseestä ole rautasoinilta löytnyt.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
samuel kirjoitti:Pastori kirjoitti:Runkoputki on 57/1.5 kokoista. Haarukkaputket ovaali 40x20/2. Molempia löytyi Rautavaraston hyllystä Joensuusta.
Paljonko tuollainen ovaaliputki on hinnaltaan? Muistaakseni ei täältä Tamperseestä ole rautasoinilta löytnyt.
Oli sitä vuosia sitten, mutta käytin kaiken.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Laitan tähän itäsuomalaista rotua olevat esikuvat. Ensin kantaisä.
Ja sitten tämän tytär.
Vielä puolilähikuva tyttären muodoista.
Ja vielä lähikuva yksityiskohdista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
samuel kirjoitti:Pastori kirjoitti:Runkoputki on 57/1.5 kokoista. Haarukkaputket ovaali 40x20/2. Molempia löytyi Rautavaraston hyllystä Joensuusta.
Paljonko tuollainen ovaaliputki on hinnaltaan? Muistaakseni ei täältä Tamperseestä ole rautasoinilta löytnyt.
En tiiä. Käydään kysyyn. Sinne jäi vielä hyllyyn.
Haarukoita ja putkii soviteltu. Akseliväli jotain 190.
Mihin tulee takakeskiö kiinni? Pitääkö laittaa tolpan päähän, ett mahtuu kammet pyörimän, kuskin penkin alla?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Mihin tulee takakeskiö kiinni? Pitääkö laittaa tolpan päähän, ett mahtuu kammet pyörimän, kuskin penkin alla?
Jos ei muuten mahdu lyhyillä kammilla niin semmoinen liikuteltava kolmio/tolppa.
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Mihin tulee takakeskiö kiinni? Pitääkö laittaa tolpan päähän, ett mahtuu kammet pyörimän, kuskin penkin alla?
Jos ei muuten mahdu lyhyillä kammilla niin semmoinen liikuteltava kolmio/tolppa.
Kolmiossa on pointtinsa. Pysyy paljon vähemmällä suorassa ja riittää kevyet klemmarit.
Kolmiolla saa pukista myös helposti riittävän korkean niin, että ketju menee tyylikkäästi rungon suhteen samansuuntaisesti ja väistää takaharukan poikkiputken ilman kovin viistoa takahaarukkaa.
Noihin esikuviinsa nähden ehkä tuuman, enintään kaksi, korkeampi pukki.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pikkuhiljaa etenee. Runko hepissä. Liimasin nokan liian suoraan. En jaksanut irroittaa, joten tein pikku vekin. Kuudee henki elää!
Edit. Etuhaarukkaa voi liikuttaa. Saa jättö passailtua.
Ohjauskulma on aika pysty, noin 75 astetta. Tästä syystä jättö jää noin 45 mm negatiiviseksi tuolla etuhaarukan asennuskohdalla. Lisäksi pyörä on taakse vinossa noin kolme astetta taakse, joten tuo ohjauskulma kääntyy viel pystymmäksi tuon kolme astetta. 78 astetta on kyllä aika jyrkkä ohjauskulma, varsinkin jos jättö on negatiivinen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Takahaarukan kulmaa loiventamalla hoituu jättö ja ohjauskulma kuntoon. Kuvassa se on 72 astetta. Jättökin olisi jo plussan puolella.