Vuosisadan ikäinen keksintö, akselivetoinen polkupyörä, herätetty jälleen kerran henkiin... uutena ideana ilmeisesti hiilikuituinen akseli. Kartiopyörästön korvaaminen jo kolmisen sataa vuotta tuulimyllyissä käytetyllä tappipyörällä - no, onhan siinä ilmeisesti vierintälaakerit tappeina. Keskiörattaan hammasmuodon suunnittelussa olisi voinut lukea vaikka Tekniikan käsikirjaa vuodelta 1911, tuo muoto ei kestä kulutusta kauaa ja veto voi olla nykivää. Mitenkähän vaihteet on toteutettu?
Tuossa rakenteessa ei varmaan ole saatu vanhasta akselivetorakenteesta pois laakereita eikä hammasvälityksiä, joten ei se hyötysuhde käytännössä muutu miksikään. Ecotrippiläiset voivat katsella parin päivän päästä Väätsan polkupyörämuseossa sata vuotta vanhempaa akselivetoista pyörää.
Tyypillinen esimerkki rakenteesta joka tulee esille kovan mainoshypen kanssa parinkymmenen vuoden välein, kun uusi sukupolvi rahastettavia on kypsynyt maksukykyiseksi 