Premnas kirjoitti:No eihän tuollaisia ansoja saa missään nimessä jättää merkitsemättä. Johan tuohon voi joku kompastuakin ja lentää naamalleen. Onneksi ei käynyt pahemmin, vaikka uskon miten paljon naarmut voivat harmittaa.
Vähän outoa ettei poliisipartio halunnut kirjata tapahtunutta, liittyikö se todistajien puutteeseen vai mihkä?
Minusta olosuhteiden luojaa ei voi syyttää mistä tahansa. Mihin tahansa voi kompastua. Ihan tasaisella tielläkin voi kompastua. Ei kaikkea voi vaatia merkittäväksi. Tuo ei ole tiellä olevaa kiveä kummempi este, eikä niillä nopeuksilla, joilla tuossa kohdassa voi liikkua mikään erityistä vaaraa aiheuttava este muutoin kuin tässä erikoisessa tapauksessa.

Viime keskiviikkona nojapyöräsaunalta kotiin ajaessani näin, kun vastaantuleva pyöräilijä kaatui ajettuaan rakennustyömaan suoja-aidan kumista tukijalkaa päin. Olisiko suoja-aidan jalat pitänyt suojata aidalla.

Mitä siitäkin tulisi, jos kaikesta voisi aina syyttää olosuhteiden luojaa. Aina voi olla jollekin liian liukasta ja jokainen kynnys, kuhmu tai kuoppa voi aiheuttaa jollekin ongelmia. Ei ole kohtuullista, että paikassa, jossa ei voi liikkua kävelynopeutta suuremmalla nopeudella, jokainen viisi senttiä korkea kuhmu jouduttaisiin merkitsemään ja aitaamaan ja aitauksen laiminlyönneistä käytäisiin oikeutta.
Tuostakaan paikasta ei olisi päässyt kinnerillä läpi, jos tuo olisi kunnolla merkitty. Sen takiahan se etupyörä tuon esteen päälle nousikin. Vai onko todellakin niin, että matalaa estettä ei näe liikenteessä ja nojapyöriin vaaditut viirit ovat todellakin tarpeen. Mielestäni vastuu on ensisijaisesti kulkijalla itsellään, ei olosuhteiden luojalla.
Tuo nyt oli tuollainen sattumien summa ja huonoa tuuria. Ymmärrän kyllä, ettei kinneristä näe matalaa estettä aivan lähelle jo ajettuaan, mutta oikeastaan millekään muulle ajoneuvolle tuosta ei olisi voinut kuvitella aiheutuvan ongelmia. Sokeallakin on keppinsä, joten heillekään tuosta ei olisi ollut normaaleja esteitä kummallisempia ongelmia. Huono tuuri, eipä muuta.