Ei ole kallis homma ostaa erikokoisia magneetteja ostin aikoinaan www.bebek.fi. En osaa arvata sopivaa kokoa aukaistavuudelle ja kiinni pysymiselle. Neodymiummagneetit menettävät vuosien mittaan paljon hitaammin tehoa kuin ferriittimagneetit.
Perun mekaanisen salvan ehdotuksen, kun rutunen kävi vaakakierteellä (hehe mun käyttäjätunnus, ei onnettomuus) ja tuli mieleen kuva vuosien takaa SM kisoista, kun Wacky nauraa 2 pyöräiselle täyskatetulle kyljellään kuski sisällä. Ei ole turvallista piilottaa ulkopuoliselta auttajalta kannen avausmekanismia kotelon sisälle ja ulkona voi olla vaikeaa tehdä aerodynamiikkaa sotkematonta. Ehkä hirmu ohut esine voisi toimia, jolloin ei tarvitse perua mekaanisen salvan ehdotusta, mutta vaatii aero-osaamista suunnitteluun.
Magneetti ei näy ulkopuoliselle auttajalle, mutta ulkopuolelle voi merkitä molemmin puolin aukeaa tästä nostamalla nuolen suuntaan. Lentokoneissa on paljon merkintöjä tee sitä, älä tätä -sopii matalakiito-ohjukseen.
Eihän se kivaa ole varautua ulkonäön kustannuksella onnettomuustilanteisiin, mutta jos kuski on tajuton ja pyörä kumossa, auttajia ei passaa hidastaa. Jos amatööri tai ambulanssi on ekana paikalla, ei heillä varmaan ole leikkureita korin läpi tuloon, kuten palomiehillä.