Vilijami kirjoitti:Pultti ja nyloc-mutteri ohjausakseliksi?
Ei se tartte ku reiän ja sokan - kumilenkkikin varmaan toimis stopparina, akselin ympärillä
Vilijami kirjoitti:Pultti ja nyloc-mutteri ohjausakseliksi?
Ei se tartte ku reiän ja sokan - kumilenkkikin varmaan toimis stopparina, akselin ympärillä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo, kumilenkki rules.
Vilijami kirjoitti:Pultti ja nyloc-mutteri ohjausakseliksi?
Aivan samoin mannertenvälinen on ydinohjus melko hyvä tuholaistojunnassa.
Olipas tyhmä aloitus. Anteeksi. Tuli vain flash back viime kesältä, kun yritin Pastorin Pommin keskiniveltä keventää ja saada katkaistavaksi bussikyytiä varten.
Tai siis. Miksi pitäisi pelkän mitättömän leikkausvoiman siirtämiseksi laittaa kiinnitin, joka on tarkoitettu kymmeniä kertoja suuremmille voimille ja vieläpä aivan eri suuntaan ja jonka irrottamiseen ja kiinnittämiseen tarvitaan raskaat työkalut, jos saman asian ajaa pelkkä ylhäältä reikään pudotettu ohutseinäputki.
Tuon välyksen todennäköisesti aiheuttaa lattoihin porattujen reikien epäpyöreys. Kierukkaporalla halkaisijaa ohuempaan aineeseen poraten tulee väistämättä kolmikulmainen reikä. Lisäksi tuo reikä on hyvin helppo saada väärään paikkaan.
Kirjoitin tästä konseptin Pastorille kesällä Whatsappiin:
Tuo tandemin ohjausnivelen pistoakselirakenne mahdollistaa helpon purkamisen ja helpottaa monessa paikassa. Kannattanee se kuitenkin tehdä hieman tarkemmin menetelmin kuin nykyinen rälläkällä käsissä pyörittäen. Tarkkamittainen teräsputki ja "kouran reikien tekeminen hitsatuilla holkeilla olisi varmaan hyvä ratkaisu helppouden ja välyksettömän toiminnan kannalta. Semmoisia sisäreiältään tarkkamittaisia holkkeja tai simmibrikkoja saa varmaan laakerikaupasta. Jos ei, voi tuohon käyttöön purkaa laakerin ja hitsata muutamalla täpällä ulkopuolelta pienan laakerin sisäkooliin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tähän pyörään porasin reiät kartioporanterällä, aikasemmin tavallisella poranterällä. Onkohan kartioterä yhtään parempi?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Eikö tuossa riittäisi pelkkä kopautus vasaralla akseliin, niin se kiilautuu reikäänsä. Vai onko tätä jo kokeiltu
jori kirjoitti:Aivan samoin mannertenvälinen on ydinohjus melko hyvä tuholaistojunnassa.
Olipas tyhmä aloitus. Anteeksi. Tuli vain flash back viime kesältä, kun yritin Pastorin Pommin keskiniveltä keventää ja saada katkaistavaksi bussikyytiä varten.
Mulla on suunnitelmissä kokeilla "ohjauslaakerina" kahta huonekaluputkea sisäkkäin. Ei se yhtä herkkä ole kuin laakeroitu, mutta jalkaohjatussa saattaisi riittää - etenkin jos nivel on lähellä lantiota. Pyörään on osat ja suunnitelmat. Tarvitsisi enään löytää pariksi tunniksi intoa rakentaa pyörä
Selviäisi onko ohjauslaakerikin liioittelua.
jooseha kirjoitti:Eikö tuossa riittäisi pelkkä kopautus vasaralla akseliin, niin se kiilautuu reikäänsä. Vai onko tätä jo kokeiltu
jori kirjoitti:Aivan samoin mannertenvälinen on ydinohjus melko hyvä tuholaistojunnassa.
Olipas tyhmä aloitus. Anteeksi. Tuli vain flash back viime kesältä, kun yritin Pastorin Pommin keskiniveltä keventää ja saada katkaistavaksi bussikyytiä varten.
Mulla on suunnitelmissä kokeilla "ohjauslaakerina" kahta huonekaluputkea sisäkkäin. Ei se yhtä herkkä ole kuin laakeroitu, mutta jalkaohjatussa saattaisi riittää - etenkin jos nivel on lähellä lantiota. Pyörään on osat ja suunnitelmat. Tarvitsisi enään löytää pariksi tunniksi intoa rakentaa pyörä
Selviäisi onko ohjauslaakerikin liioittelua.
Hih! Minimalismin minimointia. Tästä minä pidän.
Malta kuukausi, niin päivän piteneminen ja auringon kirkkaus herättää rakentamishalut.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, kyllä mie sitä kopautin - tässä ei oikeestaan oo mitään ongelmaa Havainto vaan siitä, ett akseli osaa nousta itsekseen ylöspäin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Pultti ja nyloc-mutteri ohjausakseliksi?
Aivan samoin mannertenvälinen on ydinohjus melko hyvä tuholaistojunnassa.
Tuon välyksen todennäköisesti aiheuttaa lattoihin porattujen reikien epäpyöreys. Kierukkaporalla halkaisijaa ohuempaan aineeseen poraten tulee väistämättä kolmikulmainen reikä. Lisäksi tuo reikä on hyvin helppo saada väärään paikkaan.
Tämän välyksen poistoon ajattelin tuota pultti-mutteri kiristystä.
Akselin saa pysymään paikallaan rengassokalla, joita käytetään maatalouskoneissa.
https://www.ikh.fi/images/wwwkuvat/Tuot ... _1_web.jpg
Yhtenä iltana kaupungilla oli tallattua lunta joillakin reiteillä, ett täristi läskiäkin aika ikävästi. Pienemmillä paineilla tärinä ehkä helpottus mut meno vois olla raskaampaa.
Eka kaatuminen omalla auraamattomalla kotikadulla, eturengas läks alta kun tippui renkaan jäljestä pehmeelle. Oikeestaan pyörä vaan kaatui, toisen jalan sain suorana alle ja pysyin pystyssä. Korkean pyörän etuja, kerkee reagoida?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Enemmän se on pitkän pyörän etu.
Laske vaan niitä paineita. Menee vaivattomammin epätasaisella. Itse säädän paineita kelin mukaan, niin ajaminen on mielekkäämpää
Aika vähän iloa niistä läskeistä on jos painaa menee kovilla renkailla kun se paineen säätely on niissä isohkossa osassa ajoa
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Onkos läskirenkaat miten usein sisärenkaattomia. Hyvin niissä näyttäisi pysyvän ilma, joten eikös ne olisi omiaan sisärenkaattomina.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 83&#p49076
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
En oo ymmärtäny mitä hyötyy sisärenkaattomuudesta olis paksummassa renkaassa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:En oo ymmärtäny mitä hyötyy sisärenkaattomuudesta olis paksummassa renkaassa
Kevyempi ja (löysillä paineilla ajaen) pienempi vierintävastus.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma