tm kirjoitti:Oli väsynyt olo viikonlopun, eikä projekti edennyt toivotunlaisesti.
No sain sentään sahailtua pohja- ja kylkilevyt muotoonsa.
Ja minäkin kävin häiritsemässä oman rojektin puitteissa.
tm kirjoitti:Oli väsynyt olo viikonlopun, eikä projekti edennyt toivotunlaisesti.
No sain sentään sahailtua pohja- ja kylkilevyt muotoonsa.
Ja minäkin kävin häiritsemässä oman rojektin puitteissa.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
samuel kirjoitti:tm kirjoitti:Oli väsynyt olo viikonlopun, eikä projekti edennyt toivotunlaisesti.
No sain sentään sahailtua pohja- ja kylkilevyt muotoonsa.Ja minäkin kävin häiritsemässä oman rojektin puitteissa.
No sun visiitti oli pelkästään positiivinen asia .
Kulma"rauta" (alumiinia) vanerien tueksi:
Päivän ohjelmassa oli keskiölaakeriholkkien sorvausta.
Onko tuo vaan suurella itsevarmuudella tehty, kun mikään ei anna kampiakselin suuntavirhettä anteeksi?
Vilijami kirjoitti:Onko tuo vaan suurella itsevarmuudella tehty, kun mikään ei anna kampiakselin suuntavirhettä anteeksi?
Laakereiden sisään tulevat pultinkannat on sorvattu/viilattu pallomaisiksi (tai no sinnepäin...), joten suuntavirhe ei haittaa. Tästä oli juttua tuolla aiemmin.
Ainakin rattaanpuolella tuntui jo selvä klappi juurikin tuossa välissä -> jos alkaa äännellä liikaa, niin tarvii muotoilla uusi M12-pultti vähän tarkemmin.
Laakeroinnin on pakko sietää suuntavirhettä, koska vanerilaatikko on aika veltto, eli vääntöjäykkyys (pitkittäisakselin ympäri) on pieni. Nähtäväksi jää miten tämä ominaisuus toimii jousituksen kanssa. Jousittamattomassa nelipyöräisessähän tämä olisi vain hyvä, kun kaikki pyörät pysyisivät aina maassa .
tm kirjoitti:Laakereiden sisään tulevat pultinkannat on sorvattu/viilattu pallomaisiksi (tai no sinnepäin...), joten suuntavirhe ei haittaa. Tästä oli juttua tuolla aiemmin.
No niinhän siitä olikin. Näin se dementia etenee
Etummainen tukikaari kasassa, jousituksen kiinnityspisteitä lukuunottamatta (ilmaantuvat myöhemmin...).
Takakaarikin valmistui, samaa 20x20x1,5 teräsputkea kuin etukaari. Putkikoko on kompromissi keveyden ja (toivottavasti) riittävän jäykkyyden välillä.
Veltto vaneriamme jäykistyi hieman teräskaarien myötä. Jännittää miltä tuo tuntuu ajossa: onko aivan hervoton, vaiko vain mukava. Kuski tulee istumaan melko korkealla, ja tähän kun lisää kinneriksi suht pitkäliikkeisen jousituksen (n. 9 cm joka pyörässä), niin rättärimäistä kallistelua on luvassa .
Onko nuo astinlaudat sivuilla, vai mitkä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
tm kirjoitti:Jännittää miltä tuo tuntuu ajossa: onko aivan hervoton, vaiko vain mukava. Kuski tulee istumaan melko korkealla, ja tähän kun lisää kinneriksi suht pitkäliikkeisen jousituksen (n. 9 cm joka pyörässä), niin rättärimäistä kallistelua on luvassa
Huhhuh mikä vempula. Vääntölöysä runko ja pitkä erillisjousitus joka nurkassa
Jos tämä ois otsa kurtussa rakennettu loppuelämän kinneri, niin kehoittaisin harkitsemaan vielä, mutta kun tämä on kokeellinen proto, niin seuraan innolla
Erittäin mielenkiintoinen projekti, seuraan innolla!
Vilijami kirjoitti:Huhhuh mikä vempula. Vääntölöysä runko ja pitkä erillisjousitus joka nurkassa
![]()
Jos tämä ois otsa kurtussa rakennettu loppuelämän kinneri, niin kehoittaisin harkitsemaan vielä, mutta kun tämä on kokeellinen proto, niin seuraan innolla
Otsa kurtussa = käytetään toimivaksi todettuja ratkaisuja = tehdään samanlainen kuin kaupalliset kinnerit?
Mitään uutta ei synny, jos ei leikkimielellä kyseenalaista olemassa olevia toteutustapoja. Tämä on diy-rakentelun suola, voi ihan vapaasti kokeilla mitä mieleen tulee. Ja sitten todeta, että toimiiko vaiko ei. Monesti ei .
Henkisesti olen jo varautunut jäykistämään vaneriammeen, jos (kun?) on liian vempula.
Mutta ensin pitää testata, ei voi tietää muuten .
PW kirjoitti:Onko nuo astinlaudat sivuilla, vai mitkä?
Ei ole astinlaudat: näistä tulee etuosaltaan tavaralokerot (vanerireunat puuttuvat vielä), takaosaan tulee toiselle puolelle vaihdenapa ja toiselle sähkömoottori. Astinlauta ei ole kyllä kaukaa haettu, koska kulku sisään kinneriin tulee oikeanpuoleisen "ulokkeen" yli. Veikkaan että kinneri kaatuisi/kallistuisi liikaa, jos tuohon reunaan astuisi...
Viime viestin jälkeen rakentunutta:
Tai no iskari on harhaanjohtava sana, ilmajousethan nuo ovat (ei nestevaimennusta).
Sekä positiivi- että negatiivipuolen paineet erikseen säädettävissä -> pystyy vaikuttamaan jousituksen alkuherkkyyteen.