Hienoa työtä, pienellä lisävaivalla "kunnollista jälkeä". Itse omissa kötöstyksissä olen yrittänyt tehdä niin että valmistan pyörähaarukat ensin ja laitan pyörät kiinni + ruko kahdessa osassa ja sitten jigiin jossa pyörät on pystysuorassa ja samalla ajolinjalla ja edelleen niin että keskiö on samalla linjalla suorassa. Runko yhteen vasta tässä vaiheessa. Kohtalaisen suoria teoriassa on mahdollista syntyä...
Pitkä paksutin, LSL
Re: Pitkä paksutin, LSL
samuel kirjoitti:jooseha kirjoitti:Passeilla elvistelijä
Tuossahan on toinen turha.
Ei ole, pitkällä passilla katsotaan porauksen suoruus emäputkeen nähden ja "tupakka-askilla" kohtisuoruus runkoputkeen nähden.
Yleensä pylväsporakoneella voi tehdä tasoon nähden kohtisuoran porauksen ilman erillistä mittalaitetta(lupiaskin suunta). Sulla on erikoinen laite, jos tämä ei onnistu
Re: RE: Re: Pitkä paksutin, LSL
jooseha kirjoitti:samuel kirjoitti:jooseha kirjoitti:Passeilla elvistelijä
Tuossahan on toinen turha.
Ei ole, pitkällä passilla katsotaan porauksen suoruus emäputkeen nähden ja "tupakka-askilla" kohtisuoruus runkoputkeen nähden.
Yleensä pylväsporakoneella voi tehdä tasoon nähden kohtisuoran porauksen ilman erillistä mittalaitetta(lupiaskin suunta). Sulla on erikoinen laite, jos tämä ei onnistu
Kyllä, näin yleensä. Kuva ei vaan kerro kaikkea, samuelin taakse jää piiloon fillarin painava etupää, joka oli siis pitkän varren päässä -> käänsi "asetelmaa" vinoon, ja oli hankala saada pysymään paikoillaan. Homma hoidettiin siis osissa, eli ensin pitkä putki likimain vaakasuoraan, puristin hieman kiinni, kallistus kohdilleen, ja vaakasuoruuden korjaus jne. Toinen "vesivaaka" helpotti elämää, kun molemmat suunnat näki yhdellä silmäyksellä.
Re: Pitkä paksutin, LSL
Mun selän takana näkyykin tikkaat jossa runko roikkui narulla ripustettuna. Pelkällä viilapenkillä ei voinut runkoa pitää paikallaan. paljoa ei voinut puristaa putkea kun se meni linttaan, se on sentään n. 1,5 metriä pitkä.
Uskokaa pois, oli siinä ihan selkee ajatus miksi homma tehtiin niinkuin tehtiin.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Pitkä paksutin, LSL
Nysse on renkaillaan!
Akseliväli huimat 224cm, mutta parikymmentä senttiä saa pois jos viittii takapäätä muokata.
Iskarille sain tehtyä tuet ja korvakkeet, penkin yläkiinnike vielä odottaa tekemistä.
Mutta pääsee fiilistelemään sentään.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Pitkä paksutin, LSL
"Kuljetusasennossa" akseliväli 130cm, sopii kattotelineelle
Ehkä kuitenkin modaan telinettä sen verran että takarenkaan pois ottamalla saa haarukasta kiinni, ei ole niin mahdoton ilmajarru kun penkki tulee loivempaan kulmaan.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Pitkä paksutin, LSL
Hienoa, kohta pääsee ottamaan tyypit .
Re: Pitkä paksutin, LSL
Siitä tulikin taittopyörä
Hyvin mahtus toinen polkija keulalle = tandem
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Pitkä paksutin, LSL
Etäohjaus alkaa näyttään hyvältä, vielä tanko jollain lailla paikalleen.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Pitkä paksutin, LSL
Taivutettu "raidetanko" mukailee hienosti rungon muotoja.
Toivotaan vaan ettei jousta liikaa...
Re: Pitkä paksutin, LSL
Ei ehtinyt huomaamaan että joustiko välitystanko kun 20 metrin ajon jälkeen jäi koko tanko käteen.
Ei tuumanen putki kestänyt pientä asennon korjausta.
Nyt tulee uusi 30mm putkesta jossa sisään lyötynä ja hitsattuna tukiputki.
Mutta, pyörällä siis voi ajaa!!!!!!
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Pitkä paksutin, LSL
Ei tuo materiaalivahvuudesta ole kiinni. Olet vaan hionut kaulaputken kiinnityshitsin alapuolelta pois sovittaessasi sitä runkoputken selkään. Itse korjaisin poraamalla tuohon kiinnijääneeseen osaan reiät ja hitsaamalla kaulaputken kiinni näistä rei'istä tulppahitsinä. Paljon helpompi käyttää vanhaa kuin rakentaa kokonaan uusi
Re: Pitkä paksutin, LSL
Katkaisin haarukat pois niin että niitä jäi pari senttiä hitsaustueksi. Tuo pieni kaulus irtoputkessa on keskeltä haljennut laakerin alakooli.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Pitkä paksutin, LSL
Haarat voi poistaa ilman ongelmia, mutta muuten ei voi madaltaa kaulaputken kiinnitystä aukaisematta.
Ruoto on kiinnitetty vain alapäästään eli hitsisauma on ensimmäiseksi poistuva osa.
Re: Pitkä paksutin, LSL
Niin tuota meinasin että emäputken alapuuolelta katkaisin, tuo kuvan hitsaus oli ehjä. Ruoste varmaan tehnyt tehtävänsä.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla