Ammeen vieressä odottelee jo valkoinen monikerroksinen (sähköavusteinen) spoileri kiinnitystään. Jännittää että tuleeko se pystyyn vai vaakaan.
4-pyöräinen Teppoën 1CV
Re: RE: Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Pastori kirjoitti:Ammeen vieressä odottelee jo valkoinen monikerroksinen (sähköavusteinen) spoileri kiinnitystään. Jännittää että tuleeko se pystyyn vai vaakaan.
Sehän on jo kiinnitetty: painovoimaisesti pyöriensä varaan lattiaan .
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Mukavan kokoinen tavaratila jää tuonne taakse
Nuo jousien kiinnityspaikat saa odottamaan malttamattomana pyöräntuennan näkemistä.
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
jooseha kirjoitti:Nuo jousien kiinnityspaikat saa odottamaan malttamattomana pyöräntuennan näkemistä.
Joo, kyllä on taas jännää
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Nyt kyllä pönttö lyö setsuuria, miten noista erillisjousitukset saadaan. Odotan jännityksellä...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
kemppes kirjoitti:Nyt kyllä pönttö lyö setsuuria, miten noista erillisjousitukset saadaan. Odotan jännityksellä...
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: RE: Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
jori kirjoitti:kemppes kirjoitti:Nyt kyllä pönttö lyö setsuuria, miten noista erillisjousitukset saadaan. Odotan jännityksellä...
Jorilta hyvä kuva, tuollainen linkku tarvitaan liikkeen suunnan muuttamiseen.
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
No niin jo minä vähitellen hokasinkin että noinhan se on, saahan sitä linkulla käännettyä joustoelementin vaikka alaspäin. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä tuleeko monimutkainen rakenne.
Tuo istuimen pituussäätö + selkänojan "säädettävä" tukipalikka on hyvin keksitty !
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
kemppes kirjoitti:...Tuo istuimen pituussäätö + selkänojan "säädettävä" tukipalikka on hyvin keksitty !
Kiitokset, ans kattoo kuinka tuon pituussäädön 1,5 sentin porrastuksen kanssa tulee toimeen. No hienosäädön voi tehdä laittamalla vaikka palan makuualustaa penkin ja kuskin väliin .
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Etujoustintuet kasassa. Jarrujen kiinnikkeet tosin puuttuu vielä -> joskus myöhemmin...
Alapään ripustus tulee perinteiseen kinnerityyliin = tukivarret joiden päissä nivelvarret.
Joustintukien yläpäähän tulee kolmiolinkut.
Ajattelin säästää näissä omaa vaivaa ja aikaa, joten kyselin tarjousta parista firmasta: toista ei kiinnostanut, ja toinen oli sitä mieltä, että reilu tuhat euroa olisi sopiva hinta kahdeksasta alumiinilevyn kappaleesta... .
Joten diy-hengessä jatketaan tältäkin osin.
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Pieni terminologinen täsmennys. Nuo eivät ole joustintukia, vaan olkatukia.
Hyvältä näyttää
Re: RE: Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
jooseha kirjoitti:Pieni terminologinen täsmennys. Nuo eivät ole joustintukia, vaan olkatukia.
Hyvältä näyttää
No vähän epävarma olin kirjoittaessani noista, kun eivät sisällä jousia... Hyvä että joku korjaa .
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Takapään olkatuet/-varret valmistuivat, likimain samaa tyyliä kuin etupään vastaavat:
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Viikonlopun näkyvä saldo oli tukivarsien kiinnityspalikat kinnerin pohjaan.
Materiaalina kulmarauta 30x30x3.
Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Reippailijan houkuttelemana poikkesin tänään viimein Tampereen Hacklabilla:
https://tampere.hacklab.fi/
Mukana oli muistitikku, jossa dxf-tiedosto 1CV:n jousituslinkuista. Sekä 3 millin teräslevyä. Hakclabilla on plasmaleikkuri, jolla saatiin aikaiseksi halutut palikat. Tästä kiitokset leikkurin käytön hallinneelle "aktiiville".
Leikkaustarkkuus oli noin 1 mm, mikä on ihan riittävä näille kikkareille.
Seuraavaksi pääsee sorvailemaan laakeripesiä, jotka hitsailen kiinni noihin levykappaleisiin.