Mansikkalassa rakentavat uutta koulua puusta. Vanha purettiin viime kesänä, sisäilmaongelmien takia. Eikä todellakaan oo ainut koulu, taitaa suurin osa Imatran koululaisista opiskella parakeissa tai muissa väliaikaistiloissa.
Rakentaminen tapahtunut talven aikana teltassa mut nyt alkaa vähän hahmottua. Piti oikeen kuva ottaa ku hämmästytti tuo rakenne, kasvihuoneissa puhuttiin plokkihuoneista kun monta harjakattoista toisissaan kiinni. Mitenkähän toimii ja kulkee sulamisvedet? Oma veikkaus, ett ongelmia tulee? Teltassa kolmas harjakatto valmistumassa.
Vuoksenniskan vasta rempatulla koululla tuli äsken vedet sisään kun räystäät jäätyi ja sulamisvedet ei päässeet pois
Rakentamisen laatu ja ongelmat
Rakentamisen laatu ja ongelmat
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Rakentamisen laatu
Kahden lappeen vedet kulkee kohdassa, jossa ei ole räystästä. Tuohon saumaan pato niin vedet löytää uuden reitin
Suomessa on sen verran talvea että patoja tulee varmasti. Tämän takia tasakatot ei täällä toimi ja loivalla saumaamattomalla peltikatolla tulee vedet toisinaan keskeltä kattoa alas.
Saattaa siellä olla lämmitys estämässä jäätymistä
Re: Rakentamisen laatu
Joo paha arvostella ku ei oo valmis, eikä tiedä miten suunniteltu Meillä kun ei oo tilasta puute, oisin ripotellu harvempaan nuo rakennukset tai jotain
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- trike76
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 201
- Liittynyt: 21 Helmi 2019, 17:36
- Paikkakunta: Vehmaa Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: Rakentamisen laatu
Aina pitää tehdä jotain ainutlaatuista, oli se sitten miten huonoa tai hyvää tahansa
AZUB, ICE, HASE, HP Velotechnik, VeloMotion ja Toxy nojapyörien edustus ja maahantuonti
http://www.nojabike.com/
https://www.facebook.com/nojabike/
https://www.youtube.com/@nojapyorapintelioy1442
Ginkgo-Veloteile osien ja tarvikkeiden edustus
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 967
- Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Rakentamisen laatu
Oma näkemykseni on, että rakennuttajat eivät tiedä rooliaan. Heidän ammattitaitoa on laittaa älyttömiä tuhertavat arkkitehdit kuriin ja vaatia maksajani laatua. Jos sitä ei vaadita, ei sitä saada.
Oodi on hieno esimerkki. Tehdä nyt yli 6000 kilometrin päähän päiväntasaajasta talo, jonka katolla on talvella kymmenkunta ukkoa kaksi viikkoa lumitöissä lemppaamassa lunta alas . Äkkiä tulee mieleen, että ulkonäkö on mennyt järjen edelle. Tämä pitäisi ammattitaitoisen rakennuttajan estää tai vähintäänkin edellyttää toimiva kompromissi. Ei ole veronmaksajien etu, että julkisten rakennusten valinnat on noin "vääriä".
Nojapyörätön kurvailija.
Re: Rakentamisen laatu ja ongelmat
https://uutisvuoksi.fi/uutiset/lahella/ ... f8e724cb53
Samaan aikaan toisenlaista rakentamista, tekevät uutta ratasiltaa Mansikkalaan, vanhan sillan viereen. Siltojen väliä minimissään 9m Tolppia porailleet jonkun aikaa Vuoksen pohjaan mutta yllätyksenä näyttää tulleen, ett Vuoksessa on kova virta
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Rakentamisen laatu ja ongelmat
Yhtenä iltana tulin joogasta Mansikkalan vanhaa siltaa, alottelivat pylvään poraamista. Kattelin vähänaikaa, onhan tuo melkosta sihtaamista. Siltaan nojas pienempi lautta, jonka kyljestä ulos sojotti mittakeppi ja virrassa isommassa porauslautassa oli toinen keppi (kepit pitäs näkyy kuvassa). Näitä sitten ilmeisesti yrittivät kohdakkain, kaksi pientä hinaajaa liikutti lauttaa ja voi olla ett lautassa oli omakin moottori. Ei miulle selvinny, miten tuo kommunikointi hinaajien välillä kävi, kuka työntää ja kuinka kovaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Rakentamisen laatu ja ongelmat
Noitako keppejä tarkoitit?
Jotenkin kuvittelisin, että kannattaisi laittaa rantaan kolme tai neljä narua kiinni ja vinssillä sitten kiristellä narut niin, että paikka ja asento on täydellisesti oikea. Virtaavasta vedestä tukea ottaen tuo on kyllä epätoivoisen oloista hommaa.
Narut tietenkin hieman venyvät, mutta keskimäärin pysyvät varmasti paremmin paikoillaan kuin mikään GPS-ohjattukaan hinaaja.
Vinssejä voisi sitten käyttää lyhyillä kammilla ja lukita paikoilleen polkupyörän sisärenkaan kumilla. –Ihan vaan, jotta tulevat kaikki uskonkappaleet mainittua.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Rakentamisen laatu ja ongelmat
Just nuo kepit. Itse mietin ihan samaa, narut toimis tässäkin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- trike76
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 201
- Liittynyt: 21 Helmi 2019, 17:36
- Paikkakunta: Vehmaa Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: Rakentamisen laatu ja ongelmat
Rannalta on helppo neuvoa
AZUB, ICE, HASE, HP Velotechnik, VeloMotion ja Toxy nojapyörien edustus ja maahantuonti
http://www.nojabike.com/
https://www.facebook.com/nojabike/
https://www.youtube.com/@nojapyorapintelioy1442
Ginkgo-Veloteile osien ja tarvikkeiden edustus
Re: Rakentamisen laatu ja ongelmat
Eilen kun tulin joogasta, olivat just saaneet porattua yhen tolpan. Lautta pysyi nätisti paikallaan kahdella narulla - lukevat työmaalla ilmeisesti foorumia
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.