Muistelin vanhoja. Melkoisella vauhdilla tuli Vihree valmiiks
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... uadricycle
T.Aatu
Muistelin vanhoja. Melkoisella vauhdilla tuli Vihree valmiiks
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... uadricycle
T.Aatu
Pajottaja kirjoitti:Muistelin vanhoja. Melkoisella vauhdilla tuli Vihree valmiiks
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... uadricycle
T.Aatu
Nyt on sellainen peli että alkoi kiinnostaa! Nelipyöräinen pystäri joka näyttää vähän mönkkäriltä siis kyseessä. Hienosti tehty kuten tämänkin ketjun aiheena oleva tavaranojakki. Saisitko muuten molemmista liitettyä kokokuvan tänne? Tuosta vihreästä oli ilmeisesti hyvät kokemukset kun päätit rakentaa toisenkin nelipyörän? Pystärikin pysyy vissiin riittävän hyvin neljällä pyörällä pystyssä? Siksi kysyn, koska on kokemusta kun Erkkola- mallin trike meinasi kaatua kävelyvauhdissa. Ei tarvinnut edes kaarretta, kallistettu tiekin riitti. Entä onko tullut mieleen parannuskohteita tai haluatko antaa neuvoja meille muille DIY- oireyhtymästä kärsiville nelikon rakentamisessa? Totuuden nimessä mulla hurahtaisi noin mutkikkaassa projektissa varmaan vuosikymmen...
Kyllä nää nelipyörät on mun makuun. Vihree oli aika extreme vekotin, vakaus omaa luokkaansa. Rajallakin mennessä oli hallinta kondiksessa. Jyrkemmät käännökset sai mennä helposti toisen puolen renkaat pari senttiä ilmassa. Yli metrin korkuiset hypytkin onnistui kohtuudella, samaten rappusten ylösajo.
Miinuksena oikeastaan vaan paino ja leveys ahtaissa paikoissa.
Tavaranojakista kans paljon hyvää, mutta siitä enemmän kun saan valmiimmaksi.
Kuvia tulee piakkoin. Tietokoneinkin jo hankittu pelkkiä harrastuksia varten.
Aatu
Vielä edellelliseen, vapaaratas tasauspyörästöä karsastan tällä hetkellä. Aika kova puskemis taipumus veto päällä. Aiheuttaa radikaaleja ajotuntuman muutoksia mutkissa ja tosiaan moottorin jarru ominaisuutta ei voi käyttää. Säästää paljon rakentelussa, kun voi yhdet jarrut jättää pois.
Aadolf7 on tällä hetkellä lukkoperä malli. Tasauspyörästö alkaa nyt olla ajankohtainen, kun pitoa on paljon.
Tänään käyn hakemassa läjän rattaita ja ketjuja uutta voimalinjaa varten. Kuvia yritän laittaa tänään.
Aatu
Pajottaja kirjoitti:Muistelin vanhoja. Melkoisella vauhdilla tuli Vihree valmiiks
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... uadricycle
T.Aatu
Tuo viestiketju on ilmeisesti toisen nimimerkin aloittama. Ehdotin hänelle tätä foorumia rakenneratkaisujen neuvojen saamiseksi, jonka hän tyrmäsi saman tien. Ei ollut todellakaan mitään nojapyörää rakentamassa.
Äkkiseltään tuntuu, että täältä olisi saanut parempia neuvoja ohjauksen rakenteen tekoon.... saikohan koskaan valmiiksi?
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
Hienoa rakentelua, olen seurannut suurella mielenkiinnolla.
Nelipyörään sopivan oikean tasauspyörästönkin saisi ostettua, ks. https://www.ebay.com/itm/Dreirad-Pfaute ... SwTM5Y4UjM
En ole tarkemmin pohtinut mitä rakenteellisia ratkaisuja vaatisi.
Nimim. TM:llä olisi muistaakseni 8-pakalle tarkoitettu tasauspyörästö ja vapaaratastasauspyörästö, vois olla myytäväksi asti.
Kandee olla yhteydessä.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Harvat tosiaan saa monimutkaisempia laitteita valmiiks asti. Itse olen onneks sen verran mielenvikainen, että usko riittää loppuun asti.
Tasauspyörästöstä on päässä jo visio. Sisältää aika monta kuulaa. Koitan välttää valmiita osia tässäkin kohtaa.
Etujouset olis ma noudettavissa. Kokeiluksi kallis, mut jos toimii niin halpa. https://www.ikh.fi/fi/ilmapalje-istuimeen-t0910-t0910c
Koitan pari räpsyä tänään...
Aatu
Ketjua ja ratasta. Pitäs voimansiirto ongelmat häipyä.
Ulkonäköön alkaa silmä tottua, tollai keula alhaalla jopa sporttisen näköinen.
Aatu
Edit. Rattaat ja ketjut mallia suzuki pv.
Pajottaja kirjoitti:Ulkonäköön alkaa silmä tottua, tollai keula alhaalla jopa sporttisen näköinen.
Nostalginen fiilis ajalta jolloin perää nostettiin
Kyllä nuo palkeet toimii siinä kuin ilmajousien kuuluukin. Ei kumipussi mitään haitekkia ole. Välityssuhde on ainoa missä voi mennä metsään.
Tämähän myötäilee kuorma-auton etuakselia aika tarkastikkin. Tuon palkeen mittoja en saanut mistään. Pari muuta vaihtoehtoa oli liian kalliita tai muuten vaan saavuttamattomissa. Ens viikolla pari arkkia ohutta alu levyä tulossa. Alkaa todellinen värkkääminen ja samalla paino nousee.
Aatu
Nopeasti arvioituna ketjut ja rattaat +7kg. Palkeiden kohdalla ehkä -3kg.
Aatu
Tää voi olla liian kunnianhimoinen juttu mulle, mut kokeiltava on. Rc autoissa toimii, mut isommassa mittakaavassa en ole nähny.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ball_differential
Aatu
Suuret versiot puuttunee siksi että voima välittyy kuulien ja levyjen välisellä kitkalla. Isolla momentilla kitka ei riitä, vaan luistaa kuin entinen kytkin.
Tuota luistamista pelkäänkin. Kokeillaan kuitenkin
Aatu