Jatkan ihmettelyä kun ulkona tulee lunta ja tuiskuttaa, nuo laakeripesät on erilaiset. Jarrupuolella ulkokoolissa on terävä kohouma
Näkyyköhän kuvassa? Mikä juttu? Toinen puoli tasainen.
Jatkan ihmettelyä kun ulkona tulee lunta ja tuiskuttaa, nuo laakeripesät on erilaiset. Jarrupuolella ulkokoolissa on terävä kohouma
Näkyyköhän kuvassa? Mikä juttu? Toinen puoli tasainen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuo mikään terävä ole, pyöreähän se on kahteen suuntaan.
Kuvittelisin tuon olevan ns. rasvapesä. Laakerit lienee vain ulkopuolelta metallitiivisteellä (Z) suojattuja. Tuo ura on tarkoitus täyttää rasvalla ennen laakerin painamista paikoilleen.
Rasvapesän tarkoitus on toimia varastona, josta rasvaa valuu laakerille, jos se kuumenee, mikä jarrukilven puolen laakerissa onkin ihan järkevä oletus. Ulkopuolen laakerin ei varmaan ole arveltu kuumenevan, kun siihen ei ole rasvapesää tehty.
Tästä viisastelusta huolimatta olen yhä sitä mieltä, että kestovoideltu molemmin puolin tiivistetty laakeri riitää ja varmaan toimiikin paremmin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kuulukohan tuohon uraan jonkilainen lukkoregas .
https://www.ikh.fi/fi/search/LUKKORENGAS
Kun siinä on kaksi uraa, sisempi leveä (on molemmissa laakeripesissä) ja ulommainen, ehkä pari milliä leveä,. Tuota ulompaa ihmettelen siinä ei rasva pysy kun laakerin painaa paikalleen. Tuon välissä olevan terävän harjanteen vois luulla ottavan laakerin suojapeltiin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Räjäytyskuvasta näkee ettei se tässä mallissa ole seekerirengasta varten. Samaa osaa voidaan kuitenkin käyttää jossain toisessa mallissa, jossa sellainen saattaa olla. Voi sen tarkoitus olla työstön aikainenkin
IKH kaupasta katoin laakereita, neljää eri hintaa 2.2 - 6.2€. Halvimmissa lukee economic joka ei varmaankaan tarkota parasta. Kalleimmassa osviittana, "suurempi laakerivälys" Ei oo väljän voittanutta?
https://www.ikh.fi/fi/search/6001%2B2rs
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:IKH kaupasta katoin laakereita, neljää eri hintaa 2.2 - 6.2€. Halvimmissa lukee economic joka ei varmaankaan tarkota parasta. Kalleimmassa osviittana, "suurempi laakerivälys"
Ei oo väljän voittanutta?
https://www.ikh.fi/fi/search/6001%2B2rs
IKH laakereista en tiedä, mutta Biltemasta ostaisin halvimman 3,9€. Ei tuo ole mitenkään paha paikka laakerille ja pahempi vaara on pölyyntyminen ja korroosio, kuin kuluminen ja väsyminen.
Nyt kun osaat laakerit vaihtaa, saat uudet laakerit vaikka joka toinen vuosi, jos haluat.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kyllä se economic taitaa nyt olla paras Kuten Jori tuossa sanoo kalliimpien mallien edut eivät konkretisoitune tässä tapauksessa. Halvimmalla on hinta puolellansa.
Se tämä jarruremppa venyy ja paukkuu, ei motivoi kun lunta pyryttää. Kiekot on nyt jo paikoillaan, välillä osia hävyksissä, eilen viel löyty kumiprikka joka oli kivasti sulanu jään sisään - mikäs se siinä Eli toinen kiekko pitää viel irrottaa, ett saan prikan paikoilleen
Vaijerit viel ja mittarin piuha, ehkä nekin ois pitäny laittaa ennen kiekon asennusta
Keli näyttäs loppuviikosta parantuvan, jospa se motivois - pääsis kinneröimään
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Muutaman kerran kun teet vielä remonttia sulla on osat maassa toiseen kinneriin
jooseha kirjoitti:Muutaman kerran kun teet vielä remonttia sulla on osat maassa toiseen kinneriin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
On tää niin kivaa, kinneröinti
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Olin lähdössä Questillä, kumi puhki - kaks reikää vierekkäin, paikka päälle. Pumppasin, vuotaa vieläkin - paikka päälle. Nyt on kolmas paikka menossa, oiskohan aika vaihtaa nuo kulahtaneet shreddat pois
Ps. löyty yks reikä lisää, loppu paikat ja huumori
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kai sä tarkistit renkaan joka kerta ettei siinä ole kiinni mitään joka puhkasee sisurin
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
PW kirjoitti:Olin lähdössä Questillä, kumi puhki - kaks reikää vierekkäin, paikka päälle. Pumppasin, vuotaa vieläkin - paikka päälle. Nyt on kolmas paikka menossa, oiskohan aika vaihtaa nuo kulahtaneet shreddat pois
Ps. löyty yks reikä lisää, loppu paikat ja huumori
Kaksi reikää vierekkäin ja myöhemmin kolmas viittaavat kulutuspinnan sisällä piilossa väijyvään läpi menevään vaurionaiheuttajaan. Luultavasti tappajasepeliliuska kulutuspinnan kumissa sisällä niin, että puhkaisee sisärenkaan vain kun rengas painuu erityisesti juuri tuolta kohdalta. Tämä siis sillä edellytyksellä, että olet tarkastanut, ettei ulkorenkaassa ole näkyvää reiänaiheuttajaa, nastaa, ruuvia tms.
Kannattaa malttaa vielä rengaspaineiden kanssa, eikä pumpata renkaita vielä koviksi, ennen kuin tappajasepeli saadaan pois kaduilta.
PS. Wacky ehti ensin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma